Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ «آمنه اولیا» افزود: جرقه ی اولیه ی این مسابقه در زمان بحران کرونا با تاکید بر شعار در خانه بمانیم زده شد و هدف اصلی آن تقویت فرهنگ قصه گویی، همچنین همراهی و مشارکت تمام اعضای خانواده در یک فعالیت فرهنگی است. فراخوان اولیه ی مسابقه، اردیبهشت ماه منتشر شد و پس آن دبیرخانه مسابقه آماده ی دریافت فیلم قصه گویی خانواده ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: یک خانه چند قصه گو در واقع روایت یک خانواده از یک قصه است. موضوع قصه ها آزاد است و هر خانواده می بایست از نحوه ی قصه گویی خود یک فیلم تهیه کرده و به دبیرخانه ارسال کند. این مسابقه در سه بخش، قصه گویان حرفه ای، قصه گویان آماتور و همچنین کادر درمانی کرونا برگزار شد.
مدیر انجمن تخصصی قصه گویان سروش افزود: همانگونه که در فراخوان مسابقه نیز ذکر شد، از خانواده های خواستیم به سمت قصه های واقع گرا از فرهنگ مردم یزد بروند. علاوه بر این ترجیحا قصه ها از ادبیات عامه سراسر ایران برداشته شود. به هر حال آنچه بیشتر مد نظر بود این بود که قصه ها ارزش روایت داشته باشد. یعنی ماجرای قصه، ارزش شنیدن داشته و از کشش لازم برخوردار باشد.
اولیا مشارکت پیوسته ی اعضای خانواده شامل: پدر، مادر، فرزند، خواهر، برادر، خواهر زاده، برادر زاده، پدربزرگ و مادربزرگ را از اصلی ترین نکات این مسابقه عنوان کرد و گفت: انتظار ما این بود که خانواده ها بتوانند با همراهی هم و با رعایت نکات مد نظر داوران، یک قصه را با رعایت اصول حتی در لوکیشن های متفاوت و لهجه های مختلف روایت کنند.
به گفته ی وی زمان روایت قصه برای خانواده های دو نفره بین ۸ الی ۱۰ دقیقه، برای خانواده های سه الی پنج نفره ۱۲ الی ۱۵ دقیقه و برای خانواده های بالای پنج نفر ۱۵ الی ۲۰ بوده است.
مدیر انجمن تخصصی قصه گویان سروش با تاکید بر اینکه آخرین مهلت ارسال آثار تا ۲۵ خرداد ماه بوده گفت: در مجموع ۲۵ خانواده در این مسابقه شرکت کرده اند که فیلم قصه گویی آن ها توسط داوران مسابقه، مریم حیدری، محمدرضا آخوندی و سامان قاسمی بررسی شده و نفرات برگزیده ۲۰ تیرماه معرفی خواهند شد.
اولیا تصریح کرد: اختتامیه نخستین مسابقه قصه گویی خانوادگی با حضور مردم فرهنگ دوست یزد، مسئولان استان، هنرمندان و قصه گویان و قصه دوستان با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت زنده و مجازی برگزار می شود. هنردوستان جهانشهر یزد و قصه دوستان سراسر دنیا می توانند جمعه ساعت ۸ شب برنامه اختتامیه را از طریق صفحه ی انجمن قصه گویان در اینستاگرام به آدرس @ghessegooyan_soroosh مشاهده نمایند.
وی ضمن قدردانی از همراهی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و تمام همکارانش در دبیرخانه مسابقه و همچنین اعضای انجمن قصه گویان سروش، اظهار امیدواری کرد که این مسابقه در سال های آتی با قوت و قدرت بیشتری برگزار شود

46

کد خبر 1408306

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد خانواده ها قصه گویان قصه گویی قصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مجوز برگزاری دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به مدت سه سال

علی موذن زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: دوره دکترای حرفه ای رشته فیزیوتراپی یک مقطع استاندارد و رایج این رشته است و از سال ۸۷ موافقت برگزاری این دوره اخذ و سال ۹۱ اولین آزمون دوره دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در کشور برگزار شده است.   وی افزود: در شورای عالی آموزشی وزارت بهداشت برگزاری دوره فیزیوتراپی از لیساس به دکترای حرفه ای مصوب شده و مجوز برگزاری این دوره تا سه سال داده شده است.   رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور بیان کرد: امیدواریم که پذیرش دانشجو در مقطع دکترای حرفه ای از طریق دفترچه های کنکور سراسری انجام شود.   موذن زاده ادامه داد: در حال حاضر در سطح کشور۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی  رشته فیزیوتراپی داریم. در مقطع دکترای حرفه ای نیز حدود ۸۰ فارغ التحصیل در کشور داریم.    وی تاکید کرد: شورای گسترش در حال اعطای مجوز برای برگزاری دوره دکترای حرفه ای در ۱۷ دپارتمان علمی کشور است و امیدواریم این کار زودتر به سرانجام برسد.    رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور اضافه کرد: تجهیزات توانبخشی هایتک در داخل کشور تولید می شود و این تجهیزات به کشورهای همجوار مانند ترکیه، عراق، امارات، تاجیکستان، کشورهای اروپایی و کانادا نیز صادر می شود.

وی افزود: ارائه خدمات فیزیوتراپی در بسته بیمه پایه سلامت در نظر گرفته شده است، پس تعدادی از خدمات این حوزه مانند خدمات عمومی توسط سازمان‌های بیمه گر پایه مورد پوشش قرار می‌گیرد؛ البته قسمتی از خدمات تخصصی توسط بیمه‌های تکمیلی تحت پوشش است.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران افزود: در حال حاضر در ۱۰۰ درصد مراکز فیزیوتراپی در بخش خصوصی، خیریه، دولتی، درمانگاهی و بیمارستانی خدمات به صورت الکترونیک پذیرفته و ارائه می‌شود.

    باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اعطای مجوز برگزاری دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به مدت سه سال
  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • سی و پنجمین اجلاس کنگره جهانی انجمن پیانک برگزار می شود
  • حکم مرگ برای مادر و ۲ فرزندش در محکمه خانوادگی
  • برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری
  • راه‌اندازی محل ملاقات خانوادگی عمومی در شهر آلمانی