Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه دانشگاه‌ها کلید محور توسعه هستند، اگفت: زیرساخت‌های آزمون مجازی در دانشگاه‌ها فراهم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، نورمحمد فردی  در جلسه کمیسیون دانشجویی استان البرز که ظهر امروز در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: با آغاز شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه 98 در سطح کشور ، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با چالش چگونگی تداوم فعالیت‌های آموزشی مواجه شد و از این‌رو توجه به آموزش‌های غیرحضوری برپایه فضای وب، مورد تأکید معاونت آموزشی وزارت عتف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت 37 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد در امتحان مجازی تاکنوندستور العمل برگزاری امتحانات دانشگاه جامع علمی کاربردی ابلاغ شداز سوی دو وزارتخانه علوم و بهداشت؛ دستورالعمل برخورد با تقلب امتحانی دانشجویان ابلاغ شد

وی افزود: هدف از آموزش غیرحضوری به حداقل رساندن آسیب‌ها و کنترل شیوع ویروس کرونا در جامعه، جبران کاستی‌های پدیدآمده در فعالیت آموزشی دانشگاه‌ها، بهره‌مندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از مزایای آموزش الکترونیکی و توان و آمادگی مراکز آموزش عالی در صورت تداوم مشکل ایجاد شده و در برخورد با شرایط مشابه بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه در این راستا در استان البرز نیز اقدامات متناظر کشوری انجام پذیرفت، بیان کرد:کلیه امتحانات باید مجازی و غیرحضوری باشند و بعضی از آزمون‌هایی که اجتناب ناپذیر است باید مجوز، و رعایت پروتکل‌های بهداشتی  را داشته باشند.

فردی با اشاره به  شرایط غیر حضوری آزمون و آموزش در فضای مجازی باید طوری برنامه ریزی شود که در کیفیت آموزشی تاثیرگذار باشد، تصریح کرد:برخی از دانشگاه‌های استان آموزش‌های مجازی را از گذشته به صورت جدی دنبال کرده و بسترهای آن را مهیا کردند و مسلما آمادگی بیشتری در این شرایط داشته اند.

وی عنوان کرد: در برخی موارد آموزش‌های مجازی به صورت جدی دنبال نشده که اکنون با توجه به شرایط موجود باید مورد اهتمام قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اینکه  پیش بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها لازم برای سال تحصیلی آینده ضروری است، خاطرنشان کرد:  شیوع ویروس کرونا در کشور علاوه بر دغدغه‌های سلامتی، معیشت و خروج از روال عادی زندگی، نگرانی‌هایی را نیز بابت تعطیلی فعالیت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به دنبال داشت که به برکت تکنولوژی بخشی از این دغدغه‌ها رفع شد.

وی با بیان اینکه  متولیان امر در این بخش با جایگزین کردن آموزش در بستر وب به جای حضور فیزیکی در آموزشگاه‌ها، سعی کردند از تعطیلی تحمیلی آموزش جلوگیری کنند، افزود: دانشجویانی که توان مالی ضعیف و یا دسترسی بر اینترنت و گوشی هوشمند ندارند به گونه ای کمک شوند.

فردی گفت:  دانشگاه‌ها علاوه بر کیفیت آموزشی توجه به مسائل فرهنگی داشته باشند و در هر صورت دانشگاها کلید محور توسعه هستند.

انتهای پیام/ ع

R7810/P/S6,50/CT11 بیشتر بخوانید... آغاز نخستین روز امتحانات آنلاین دانشگاه علامه طباطبایی با حضور بیش از ۶۰۰۰ دانشجو وزیر علوم هشدار داد: دانشجویان به شوخی هم درگیر تقلب امتحانی نشوند/ با پلیس فتا برای برخورد با متخلفان همکاری می‌کنیم امتحانات برخی دروس دانشگاه تهران غیرحضوری شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری البرز دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شورای آموزش پزشکی و تخصصی در یکصدمین نشست خود جزئیات واگذاری آزمون‌های ارتقا / گواهینامه دستیاران تخصصی به دانشگاه‌های علوم پزشکی را اعلام کرده است و از دوره چهل و سوم برگزاری این آزمون‌ها به دانشگاه‌های کلان مناطق منتخب کشور واگذار شده است.

چهل و سومین دوره آزمون‌های ارتقا / گواهینامه رشته‌های تخصصی بالینی، توسط کلان مناطق منتخب دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد.

چهل و سومین دوره آزمون‌های ارتقا و گواهینامه تخصصی پزشکی صبح روز پنجشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۳ به طور همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی که به تربیت دستیار اشتغال دارند و دارای مجوز اجرای آزمون ارتقا - گواهینامه از دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی هستند، برگزار خواهد شد.

مقررات کلی محاسبه نمرات در آزمون‌های ارتقا دستیاری و گواهینامه تخصصی:

الف) آزمون ارتقا

آزمون ارتقا شامل دو بخش است:

۱- ارزشیابی درونی دانشگاهی با ۱۵۰ نمره که توسط گروه‌های آموزشی و با تأیید دانشگاه علوم پزشکی که دستیار در آن مشغول به تحصیل است براساس ارزشیابی در سه حیطه به شرح زیر انجام می‌شود:

ارزیابی صلاحیت (competency) با روش‌هایی نظیر KFP, KFOSCE, PMP و روش‌های مشابه (۶۰ نمره). (روش OSCE + یکی از روش‌های دیگر) میانگین دو نمره ارسال شود.

ارزیابی عملکرد (performance) با روش‌هایی نظیر MiniCEX , DOPS , MSF و روش‌های مشابه (۶۰ نمره). (یکی از روش‌ها کفایت می‌کند)

ارزیابی رفتار حرفه‌ای (professionalism) (۳۰ نمره).

هر دستیار ملزم به کسب حد نصاب قبولی در هر یک از بندهای فوق (۷۰ درصد نمره کل هر بند) است.

نمرات و مستندات مربوط به سه بند فوق باید توسط هر دانشگاه علوم پزشکی در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی https://www.sanjeshp.ir قسمت سیستم دانشگاه وارد شود.

تبصره ۱: متدولوژی و برگزاری ارزیابی‌های فوق باید به تأیید مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی رسیده باشد.

آزمون کتبی با ۱۵۰ نمره که تحت نظارت دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی، توسط کلان مناطق منتخب دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه‌های مجری برنامه‌های دستیاری، برگزار می‌شود.

مجموع نمرات ارتقا هر سال برابر ۳۰۰ است.

میانگین نمره ۲۰ درصد شرکت کنندگان برتر هر رشته در هر کلان منطقه که بالاترین نمرات را کسب کرده اند، به عنوان ملاک مقایسه تعیین می‌شود.

چنانچه ۲۰ درصد تعداد شرکت کنندگان کمتر از یک نفر شود ملاک همان یک نفر محاسبه شود.

در مواردی که ۲۰ درصد تعداد شرکت کنندگان بصورت اعشاری در بیاید اگر کمتر از نیم باشد به سمت پایین و در صورتی که عدد حاصله بالاتر و یا مساوی نیم محاسبه شود به سمت نمره بالاتر گرد شود.

تقسیم بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی مجری برنامه‌های دستیاری بر اساس کلان مناطق منتخب

ردیف مرکز کلان منطقه منتخب شماره کلان منطقه دانشگاه‌های علوم پزشکی

 دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۱ و ۲ ارومیه، اردبیل، گیلان، مازندران، بابل، گلستان، سمنان، شاهرود

 دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۳ و ۴ و ۵ جهرم، فسا، بندرعباس، بوشهر، یاسوج، کرمانشاه، همدان، کردستان، ایلام، اهواز، لرستان، دزفول

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۶ و ۷ یزد، کاشان، شهرکرد، زنجان، اراک، قزوین، قم، البرز

 دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۸ و ۹ بیرجند، سبزوار، بجنورد، کرمان، زاهدان، رفسنجان، زابل

 دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۰ شهیدبهشتی، ایران، بقیه الله، ارتش، علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران
به گزارش مهر، آزمون ارتقای به منظور ارتقای سالیانه دستیاران تخصصی پزشکی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی در مقطع دستیاری مشغول تحصیل هستند و آزمون گواهینامه نیز برای دستیاران سال آخر به عنوان آزمون پایانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • ضرورت تشکیل هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور