Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند از افزایش روزانه ۵۰ تن از گیلانیان مبتلا به این بیماری در استان خبر داد.

ارسلان سالاری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید۱۹ در گیلان اظهار کرد: متأسفانه شاهد افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در استان های کشور هستیم که به تبع آن شمار جانباختگان نیز در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گیلان از نخستین استان های بوده که درگیر ویروس منحوس کرونا شده و همچنان نیز با آن درگیر است، افزود: به طور میانگین بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر در سطح بیمارستان های استان به دلیل ابتلا به کرونا ویروس بستری هستند و روزانه ۵۰ بیمار به شمار مبتلایان افزوده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاه به حضور مسافران و گردشگران و اثر مستقیم آن در افزایش مبتلایان به کروناویروس، گفت: افزایش تردد مسافران و عادی شدن شرایط برای تردد افراد بومی در استان بنا بر سهل انگاری ها به نظر می رسد در افزایش مبتلایان به ویروس کرونا دخیل باشد.

دبیر ستاد مدیریت بیماری کرونا گیلان بر لزوم اهتمام همگانی در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: اصول بهداشتی نظیر ماسک و دستکش همچون گذشته باید در کنار رعایت فاصله گذاری اجتماعی مورد اهتمام همگان باشد.

سالاری از برگزاری مراسمات دسته جمعی و برپایی اردوها به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: متأسفانه شاهد برگزاری و برپایی مراسمات عزا، عروس و حتی اردوهای تفریحی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم که لازم است تمهیداتی صورت بگیرد تا اصول بهداشتی از سوی مردم رعایت شود.

وی همچنین از زیاد شدن احتمالی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان در آینده خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با اتمام امتحانات نظیر کنکور سراسری و همچنین پایان رسیدن فصل تابستان مجددا شاهد افزایش مسافرت ها در استان باشیم که این مسئله نیز موجب شود تا کادر سلامت متحمل بار بیماری بیشتری شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟

ایتنا - تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.
تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم
تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

 

سوپر غذای تقویت کننده مغز
یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن
تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

دیگر خبرها

  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • نام بیماری ترانه علیدوستی اعلام شد
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد