Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-20@02:56:24 GMT

حساسیت‌ها درباره کرونا نباید کاهش پیدا کند

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۴۸۹۰

حساسیت‌ها درباره کرونا نباید کاهش پیدا کند

فرمانده کل سپاه گفت: کلید موفقیت کشور در مواجهه منطقی و موفق با شیوع بیماری کرونا این است که درجه حساسیت دستگاه‌ها، نهاد‌ها و مردم کاهش پیدا نکند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در نشست قرارگاه بهداشتی، درمانی و زیستی دفاعی سپاه که به صورت ویدئو کنفرانس با همه فرماندهان سپاه استانی برگزار شد، افزود: ویروس کرونا سست نشده و همچنان در حال فعالیت است و هر روز جغرافیای جدیدی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ما هم نباید سست شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: براساس تجارب چند ماه گذشته این بیماری فقط از طریق همکاری و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه قابل گذر است و از آنجایی که هنوز درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، نوع رفتار‌های ما در کاهش این بیماری تعیین کننده است.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: کلید موفقیت کشور در مواجهه منطقی و موفق با شیوع بیماری کرونا این است که درجه حساسیت دستگاه‌ها، نهاد‌ها و مردم کاهش پیدا نکند.

وی از همه فرماندهان سپاه استانی خواست به ویژه در استان‌هایی که اوضاع شیوع کرونا نامناسب است، با همکاری مناسب با دانشگاه‌های علوم پزشکی همه مساعدت‌های لازم را که در موج اول بیماری به عمل آوردند، مجدد در بخش درمان، غربالگری، ضد عفونی کردن، نقاهتگاه‌ها و حتی در بخش غسل و کفن متوفیان ادامه دهند.

فرمانده کل سپاه گفت: وظیفه ما این است که براساس دستور، ولی امرمان با همه امکانات و توان در این مسئله حضور داشته باشیم.

سرلشکر سلامی افزود: تولید و توزیع ماسک برای مردم و پاسداران همچنان در دستور کار باشد و کمک‌های مومنانه مجدد شروع شود.

وی گفت: در جلسه‌ای که یکشنبه آینده با مسئولان دستگاه‌های حمایتی و انقلابی خواهیم داشت، موج دیگری از کمک‌ها را برنامه ریزی خواهیم کرد و آن‌هایی که به سبب بیماری کرونا دچار مشکلات معیشتی شده اند، مساعدت می‌شوند.

در این ارتباط ویدئو کنفرانسی فرماندهان سپاه استانی از آمادگی‌های خود برای مقابله با بیماری کرونا به ویژه در ایام همه گیری مجدد آن سخن گفتند.

انتهای پیام/۴۱۵۱/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا دفاعی سرلشکر سلامی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟

با پیروی از رژیم غذایی سالم، داشتن فعالیت بدنی، رسیدن به وزن ایده‌آل، کنترل سطح قند خون، کاهش استرس و معاینات منظم پزشکی می‌توان بیماری دیابت را به طور موثری کنترل کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دیابت یک بیماری مزمن است که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، انتخاب سبک زندگی سالم نقش مهمی در کنترل دیابت و پیشگیری از بروز عوارض آن دارد، افراد مبتلا به دیابت می‌توانند با تغییر در سبک زندگی به بهبود شرایط سلامت خود کمک کنند، در ادامه به بررسی بعضی از اقدامات ساده برای کنترل دیابت می‌پردازیم:

پیروی از رژیم غذایی سالم

یکی از مهم‌ترین تغییرات سبک زندگی برای کنترل دیابت، پیروی از یک رژیم غذایی سالم است که شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم می‌شود؛ افراد مبتلا به بیماری دیابت باید مصرف غذاهای فرآوری شده، میان‌وعده‌های شیرین و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را محدود کنند، زیرا باعث افزایش سطح قند خون می‌شود، به جای آن باید غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین را انتخاب کنند تا به تنظیم سطح قند خون در طول روز کمک کند.

داشتن فعالیت بدنی

فعالیت بدنی منظم برای مدیریت بیماری دیابت و بهبود سلامت کلی ضروری است، بنابراین توصیه شده است بیشتر روزهای هفته حداقل ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط مانند پیاده‌روی، شنا و دوچرخه‌سواری را هدف قرار دهید، ورزش کردن به کاهش سطح قند خون، بهبود حساسیت به انسولین و کاهش خطر عوارض بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط با دیابت کمک می‌کند.

رسیدن به وزن ایده‌آل

حفظ وزن سالم برای مدیریت دیابت و کاهش خطر عوارض مربوط به آن بسیار مهم است، اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، کاهش وزن می‌تواند مزایای قابل‌توجهی برای سلامتی شما به همراه داشته باشد.

کنترل سطح قند خون

پایش منظم سطح قند خون برای مدیریت دیابت و پیشگیری از عوارض مربوط به آن ضروری است، با استفاده از دستگاه اندازه‌گیری قند خون یا سیستم نظارت مداوم قند خون، سطح قند خون خود را پیگیری کنید، این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید رژیم غذایی، ورزش، داروها و دیگر عوامل چگونه بر سطح قند خون شما تأثیر می‌گذارد.

کاهش استرس

استرس مزمن می‌تواند تأثیر منفی بر سطح قند خون و سلامت افراد مبتلا به دیابت داشته باشد، تکنیک‌های مدیریت استرس را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا آرامش و سلامتی را بهبود ببخشید، این تکنیک‌ها می‌تواند شامل تمرین‌هایی مانند مدیتیشن، تمرینات تنفس عمیق، یوگا یا گذراندن زمان در طبیعت باشد.

چکاپ منظم بدن

معاینات پزشکی منظم برای پایش دیابت و شناسایی هرگونه عوارض احتمالی در مراحل اولیه حیاتی است، با مراجعه منظم به پزشک و بررسی سطح قند خون می‌توانید بیماری خود را به طور مؤثر مدیریت کنید و کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید.

کد خبر 745345

دیگر خبرها

  • دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان
  • با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • آغاز مراسم رژه روز ارتش
  • مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد