Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی سلامتی روز پنجشنبه در جلسه بررسی اقدامات استانی در خصوص تفاهمنامه همکاری‌های استانی، منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سالن کوثر استانداری سمنان افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری این استان در قالب بسته‌ای جامع، مدون و شاخص معرفی می‌شود.

وی بیان کرد: ۲۹ بند برای این تفاهمنامه در سومین نشست مشترک کارگروه همکاری‌های استانی و منطقه ای در حوزه بازرگانی تعیین شد و بندهایی که در استان قابلیت اجرا دارد، با برش استانی بررسی و موارد و موضوعات مرتبط در دستور کار قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ادامه داد: لیست بانک‌های دارای شعبه در روسیه، با مشخصات آدرس و تعاملات داخلی با واحدهای صادراتی به منظور تحقق توسعه بازارهای تجاری بین استان و این کشور جمع آوری و تهیه شود.

وی با بیان اینکه شناسنامه آخرین وضعیت توانمندی ها و اقتصاد سمنان به روزآوری شد، ابرازداشت: این شناسنامه در قالب فایلی به زبانی انگلیسی به منظور تکمیل بسته کامل فرصت‌ها و ظرفیت‌های این استان، آماده می‌شود.

به گفته وی، لیست محصولات کشاورزی استان سمنان که دارای قابلیت صادرات به کشور روسیه است، برای توسعه بازارهای صادراتی و نیز شرکت‌های دارای توان صدور خدمات فنی و مهندسی، تهیه و تدوین می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان یادآور شد: با توجه به وضعیت آب و هوایی این فصل از سال در روسیه، می‌توان از این مساله نیز برای افزایش ظرفیت گردشگری بین استان و این کشور در این تفاهمنامه استفاده کرد.

وی تصریح کرد که نیاز است تا از اینگونه تفاهمنامه‌ها و قراردادها به منظور توسعه ظرفیت صادرات استان و کشورهای منطقه‌ بهره مطلوب برد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: شرکت‌های تولیدی و صنعتی استان که با کشور روسیه مراودات تجاری داشته و امروز این مراودات به هر دلیلی لغو شده به منظور بررسی آسیب‌ها و موانع و مرتفع‌سازی شناسایی و صادرات دوباره برقرار شود.

برچسب‌ها روسیه استانداری سمنان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه استانداری سمنان صادرات غیر نفتی روسیه استانداری سمنان صادرات غیر نفتی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۲ هزار تن کاه حبوبات از بنادر آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: ۲۲ هزار تن کاه حبوبات شامل کاه نخود، لوبیا و عدس از بندر آبادان، اروندکنار و چوئبده در سال گذشته به کشور‌های کویت و امارات متحده عربی صادر شده است.
حسن دشتی‌نژاد افزود: صادارت این میزان کاه حبوبات توسط ۱۲۲ شخص حقیقی و شرکت بازرگانی انجام شد که پس از اخذ مدارک، بازدید و تعیین ماهیت از بندر آبادان صادر شده است.
او به وجود سه بندر صادراتی در شهرستان آبادان و نزدیکی این بنادر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و بخصوص کشور‌های کویت و عراق اشاره کرد و گفت: زمینه لازم برای صادرات محصولات کشاروزی از بنادر آبادان فراهم است.
شهرستان آبادان دارای سه بندر صادراتی در اروندکنار، چوئبده و شهر آبادان است.

دیگر خبرها

  • طرح‌های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان‌های سمنان افتتاح می‌شود
  • بازارهای صادراتی زعفران را دو دستی تقدیم افغانستان کردیم/ موانع صادراتی برداشته شود
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • طرح های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان های سمنان افتتاح می شود
  • صدور کد صادراتی IR در یک کارخانه لبنی در استان مرکزی
  • سمنان مقصد اولین سفر استانی رئیس جمهور در سال جدید
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • هدفگذاری خوزستان برای افزایش سه درصدی سهم نیشکر از بازار کشور
  • تولید بهره‌ور و متنوع کردن بازارهای صادراتی نفت و گاز با شکستن انحصار توسعه میادین کشور
  • صادرات ۲۲ هزار تن کاه حبوبات از بنادر آبادان