Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون فعالی روز پنجشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان افزود: حدود پنج هزار نفر در حوزه گردشگری استان کرمان به دلیل مشکلات پیش آمده ناشی از بحران کرونا بیکار شده و نیروهای متخصص و آموزش دیده در صنعت هتلداری تعدیل شده اند.
وی تصریح کرد: میزان اشغال هتلهای استان کرمان در سه ماهه اول امسال از میانگین ۸۰ درصد در سه سال گذشته به ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد رسیده و درصد اشغال یک ساله هتل های استان در سه سال گذشته متوسط ۳۵ درصد بوده که کمتر از ۶۰ درصد صرفه اقتصادی ندارد.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری، صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: در سال ۹۸ تعداد چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر داخلی وارد استان شدند، اما در فروردین امسال به دلیل کرونا هیچ ورودی نداشتیم و اردیبهشت ۶ هزار و ۶۵۶ نفر و خرداد پنج هزار و ۵۴۸ نفر بود که اغلب  افرادی هستند که برای کار و تجارت به استان آمده اند.
وی ادامه داد: همچنین آمار ورودی گردشگران خارجی به استان در سال ۹۸ تعداد ۲۹ هزار و ۷۲۳ نفر بوده، اما در فروردین سال جاری صفر، اردیبهشت ۲۳ و خرداد ۳۰ نفر گردشگر خارجی به کرمان آمده و در مجموع سهم استان کرمان از گردشگران خارجی در شان استان نیست در حالی که طرفیت های استان کرمان خیلی بیشتر از استان های همجوار است.
فعالی تاکید کرد: فرصت از دست رفته در بخش گردشگری دیگر به دست نمی آید و سرمایه گذاری در این بخش با ریسک بیشتری نسبت به سایر بخشها است و برگشت به چرخه حیات در حوزه گردشگری طولانی تر و فرار از بار منفی حاصل از فعالیت تاسیسات و حضور در اماکن گردشگری با مقاومت جوامع همراه خواهد بود.
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری، صنایع دستی استان کرمان گفت: پیشنهاد می کنیم بسته های حمایتی دولت از اسفند ۹۸ تا اردیبهشت سال جاری  که برای واحدهای آسیب دیده از کرونا بود تا پایان سال تمدید شود و سهم سه درصد پرداخت شده بیمه بیکاری به ازای نیروی کار تعدیل شده به کارفرمایان حوزه گردشگری برگشت داده شود.
وی افزود: فعالان زیان دیده حوزه گردشگری و صنایع دستی استان خواستار پرداخت تسهیلات بلندمدت و کم بهره هستند و باید منابع اعتباری را به صورت ویژه در بخش گردشگری تعریف کنیم.
فعالی تصریح کرد: خواستار پرداخت تسهیلات بلندمدت و کم بهره به فعالان گردشگری و صنایع دستی هستیم و باید منابع اعتباری را به صورت ویژه در بخش گردشگری تعریف کنیم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر محدودیتی برای حضور گردشگران در استان کرمان نگذاشته ایم اما مشکلاتی مانند ممانعت یک دهیار از ورود گردشگر به روستاها را داریم.
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری، صنایع دستی بیان کرد: براثر شیوع کرونا حوزه صنایع بافندگی استان کرمان ۲۸ میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان خسارت دیده است و معضل انباشت محصول و کاهش چشمگیر خرید و فروش به ویژه در ایام نوروز، بازگشت نشدن سرمایه دربین تولیدکنندگان فرش مشاهده می شود.
فعالی تاکید کرد: ۷۰ هزار صنعتگر در استان کرمان فعالیت دارند، اما تنها ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در سال ۹۸ صادرات چمدانی داشتیم  که تکمیل نشدن زنجیره ارزش افزوده بزرگترین مشکل این حوزه است.

برچسب‌ها کرونا اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان خسارت مالی کرونا اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان خسارت مالی حوزه گردشگری میراث فرهنگی استان کرمان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی از محل اعتبارات مشاغل خانگی و تبصره ۱۸  پرداخت شد. - اخبار استانها -

 هادی شاه‌وردی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان مبلغ 108 میلیارد و 110 میلیون ریال از محل اعتبارات اعطایی بند الف تبصره 18 برای 177 طرح صنایع‌دستی در راستای حمایت از تولید و اشتغال‌زایی و ثبات اقتصادی و حفظ زنجیره ارزش پرداخت شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی  افزود: مبلغ 244 میلیارد و 448 میلیون ریال نیز به 214 طرح از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال 1402 پرداخت شده است. 

وی بیان کرد: سال گذشته لیست 750 هنرمند صنایع‌دستی متقاضی بیمه تامین اجتماعی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی دو مرحله برای تأمین منابع ارسال شد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی