Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرسول دریایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز نرسری سایت پرورش ماهی نیکسا افزود: در صورتی که تولیدات ماهی این مرکز به ۵۰هزارتن برسد، برای سه هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی بیان داشت: همچنین با توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته در مرکز نرسری سایت پرورش ماهی نیکسا، برای ورود به چرخه تولید به حمایت هایی جهت واردات ۱۲۵میلیون بچه ماهی ۳۰گرمی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تامین این مقدار بچه ماهی در کشور ممکن نیست و تنها راه تحقق آن رسیدن به خودکفایی در مدت زمان سه تا پنج ساله با حمایت هایی شامل، ارز دولتی، تامین ۵۰تا۶۰درصد هزینه های بچه ماهی یارانه ای است.

دریایی اظهار داشت: مرکز نرسری نیکسا از ظرفیت ١٠میلیون قطعه بچه ماهی در سال برخوردار و پرورش ماهی در دریا و ساخت هچری ماهیان دریایی آغاز شده است که تا راه اندازی چرخه تولید بچه ماهی به سعه سال زمان نیاز دارد.

وی یادآور شد: هرمزگان با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزارتن ماهی در دریا تا پایان برنامه ششم توسعه نقش مهمی در صنعت آبزی پروری کشور خواهد داشت که لازم است بخش های کشاورزی، آبخیزداری و آبیاری قطره ای مورد حمایت ها تخصیص یارانه قرار گیرد.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

برچسب‌ها نبی الله خون میرزایی مزرعه پرورش ماهی پرورش ماهی بچه ماهی هرمزگان سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مزرعه پرورش ماهی پرورش ماهی بچه ماهی هرمزگان سازمان شیلات ایران مزرعه پرورش ماهی پرورش ماهی بچه ماهی هرمزگان سازمان شیلات ایران پرورش ماهی بچه ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود

مرتضی سوری گفت: به منظور دسترسی آسان مردم به آبزیان، ترویج فرهنگ مصرف و فروش مستقیم و بدون واسطه این محصول، بازارچه عرضه آبزیان به زودی در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد. 

او با اشاره به آخرین وضعیت راه اندازی طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد مارون گفت: طی فراخوان عمومی برای طرح ۱۰۰ تنی و ۲۰۰ تنی پرورش ماهی در قفس در سد مارون سرمایه گذار جذب شده است و در حال حاضر، فرایند انعقاد قرارداد طی می‌شود و در مزایده بعدی سرمایه گذار برای طرح ۴۰۰ تنی مشخص خواهد شد.

مدیرکل شیلات خوزستان ضمن تقدیر از اقدامات موثر شیلاتی شهرستان در زمینه کشت‌های تلفیقی و حداکثر استفاده بهینه از منابع آبی، بهبهان را شهرستانی با حجم انبوهی از پتانسیل‌های آبزی پروری عنوان کرد و ادامه داد: به دنبال فعال کردن تمامی ظرفیت‌های مشاغل خرد و زود بازده در استان هستیم. 

این مقام مسئول خواستار تسهیل قوانین و حمایت از بهره برداران شد و بیان کرد: شهرستان بهبهان با بهره مندی از ۳ رودخانه دائمی پرآب مارون، خیرآباد و زهره با عدم تخصیص آب به طرح‌های آبزی پروی مواجه است.

مدیرکل شیلات خوزستان میزان تولیدات آبزی پروری بهبهان را ۳۲۰ تن اعلام کرد و بیان داشت: ۶۰ واحد دو منظوره پرورش ماهی و کشاورزی، ۴ واحد پرورش متراکم ماهیان گرمابی در این شهرستان فعالیت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود