Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضایی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری ۲ طرح صنعتی که به صورت ویدیو کنفرانس با دستور رییس جمهوری و با حضور معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در اصفهان برگزار شد، اظهار داشت : در ماههای گذشته برغم تحریم‌های اقتصادی بین المللی و بحران کرونا، ۷۸ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری سه هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۲ هزار نفر در استان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۲۳۱ فقره سرمایه گذاری جدید هم با پیش بینی سرمایه گذاری سه هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان و اشتغال ۲ هزار نفر در برنامه استان قرار دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به تاکید رییس جمهور در مورد توجه به بخش معدن افزود: این استان با ۸۳۸ معدن فعال و اشتغازایی ۱۰ هزار نفر رتبه اول کشور را در بخش معادن به خود اختصاص داده است.

 وی خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۹۰ هزار تن گندم کشاورزان شهرستان اصفهان توسط جهاد کشاورزی خریداری شده و مبلغ آن در مدت یک هفته به کشاورزان پرداخت شده است.

رضایی با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به استان در زمینه کرونا بیان کرد: از مجموع ۵۰ هزار میلیارد تومان، این استان در تخصیص تسهیلات ویژه کرونا رتبه دوم کشوری را پس از تهران دارد.

وی گفت: رتبه سوم کشور هم در پارک‌ها از نظر جذب میزان تسهیلات ۱۲ درصد به اصفهان اختصاص پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت شهدینه آران هشت بهشت  گفت: این شرکت با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن انواع محصولات دامی و خوراک انسانی و صنعتی در سال از مواد اولیه و ذرت وارداتی فعالیت خود را از شهریور سال گذشته شروع کرد.

علی اکبر نصیری افزود: این شرکت در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارد و روزانه با تولید ۲۵۰ تن محصول را دارد که حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد مواد اولیه الکل صنعتی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد:  ماشین آلات این شرکت با بهترین کیفیت و تکنولوژی روز دنیا از آلمان، چین و فرانسه وارد و نصب و راه اندازی شده و تولید آزمایشی آن انجام شده است.

نصیری خاطرنشان کرد: تنها مشکل این شرکت، ذرت وارداتی است که وزارت جهاد کشاورزی پس از ۶ ماه پیگیری تا کنون ما را در سامانه بازارگاه نپذیرفته است.

وی گفت: مقرر شده که با دریافت مابه التفاوتی از ما برای قسمتی از زنجیره غذایی، سهمیه را ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت شهدینه آران هشت بهشت با بیان اینکه حیات و فعالیت ما به ذرت وابسته است ابراز امیدواری کرد که رفع این مشکل با دست توانمند رییس جمهوری سرعت یابد.

 بهره‌برداری ۲ طرح صنعتی با پنج هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی ۴۲۱ نفر روز پنجشنبه و در هفته پنجم پویش ملی "تولید، تداوم امید" به صورت ویدیو کنفرانس با دستور رییس جمهوری و با حضور معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در اصفهان آغاز شد.

شرکت شهدینه آران هشت بهشت تولید کننده گلوتن ذرت، گلوکز و شربت کلوکز، روغن ذرت تصفیه شده و انواع نشاسته اصلاح شده با سرمایه گذاری پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۰۰ نفر با حضور معاون طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رییس جمهور افتتاح شد.

این طرح با ظرفیت تولید ۹۵ هزار تن گلوکز، گلوتن و نشاسته در شهرستان شاهین شهر و میمه استان اصفهان تکمیل و افتتاح شد و بهره‌برداری از این طرح، موجب افزایش ظرفیت در صنعت یاد شده به‌میزان ۸.۷ درصد شد.

طرح توسعه شرکت کیسه طلایی زاینده رود تولید کننده انواع لمینت گونی چتایی پلی پروپیلن و نخ سی اف پروپیلن نیز امروز در ادامه سفر معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان به بهره برداری رسید.  

این طرح با ۳۴۰ میلیارد ریال  سرمایه گذاری برای ۱۲۱ نفر فرصت شغلی به وجود آورده است.

همچنین امروز در نشستی با حضور معاون وزیر صنعت معدن وتجارت  و تعدادی از منتخبان طرح‌های صنعتی بالای ۹۰ درصد استان در خانه صنعت معدن وتجارت اصفهان مشکلات و موانع آنها مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت افتتاح طرح اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت افتتاح طرح اصفهان وزارت صنعت معدن و تجارت افتتاح طرح اصفهان معاون طرح و برنامه وزارت صنعت حضور معاون سرمایه گذاری معدن و تجارت بهره برداری صنعت معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، رسول سواری ظهر چهارشنبه در اختتامیه رویداد استارتاپی روش‌های مدیریت مصرف آب در صنایع نساجی در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی آماده دریافت ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های مختلف است و آنهایی که قابلیت پرورش و ارتقا دارد را حمایت می‌کند و در اختیار صنعت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند، تصریح کرد: در بخش ارتقای تکنولوژی صنایع از حضور دانشگاهیان استقبال می‌کنیم و هم‌اکنون نیز در بخش مدیریت بهینه و همچنین تکنولوژی و صادرات پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم چراکه ارتقای فناوری یکی از اولویت‌های صنایع به‌شمار می‌رود و باید در جهت رشد و توسعه بازار صنایع قدم برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با تاکید بر اهمیت بهینه‌سازی و مدیریت مصرف منابع گفت: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی ایجاد شده نیاز به توسعه دارد و به همین علت در بخش تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه آب و برق مشکل داریم. یکی از راهکارهای حل این مشکل، افزایش تأمین منابع و راهکار مهم دیگر، بهینه‌سازی و مدیریت مصرف است.

وی کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت را ضروری دانست و ادامه داد: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مثل قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و در حوزه اقتصاد هم با همین رویکرد می‌توان مسائل و مشکلات را حل کرد.

سواری معتقد است که نفوذ علم در همه زمینه‌ها کارآمدی و اثربخشی دارد و هرچه به سمت جلو پیش می‌رویم، نیازها بیشتر می‌شود، امید است به واسطه حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشگاه، مشکلات صنعت حل بشوند.

وی ادامه داد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی، حتی یک شهرک صنعتی منسجم در استان اصفهان وجود نداشت و اگر کسی قصد ایجاد واحد صنعتی را داشت و به دولت و حاکمیت وصل نبود، باید مشکلات و سختی‌های فراوان را تحمل می‌کرد اما امروز به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فقط در استان اصفهان بیش از ۱۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی استقرار دارد که بیش از ۲۰ هزار واحد صنعتی را تحت پوشش خود قرار دادند.

کد خبر 6087794

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل