Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت در مراسم افتتاح بخش ریسندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر که توسط رییس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد اظهارداشت: واحد ریسندگی کارخانه بافت بلوچ که در سال ۷۸ به علت آتش‌سوزی تخریب شده بود سال ۹۴ احیای این واحد در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: امروز فاز نخست واحد ریسندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در مرحله دوم اجرای طرح در صدد هستیم تا سازمان گسترش با همکاری بخش خصوصی واحد بافندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر را راه‌اندازی کند تا زنجیره به سمت آخر که بحث رنگ‌رزی و چاپ است برسد و یک زنجیره اصلی نساجی و پوشاک در این کارخانه شکل گیرد.

او  بیان کرد: امیداوریم تا پایان دولت دوزارهم بتوانیم فاز دوم کارخانه بافت بلوچ که راه‌اندازی بخش بافندگی است را انجام دهیم که باعث اشغال ۳۰۰ نفر می‌شود.

خیابانی اظهارداشت: همچنین مجوز کشت پنبه که از سال ۵۳ به دلیل آفت در جنوب سیستان و بلوچستان متوقف شده بود از سوی وزارت جهاد کشاورزی اخذ شده است.

او  ادامه داد: در زنجیره کشت پنبه زمینه اشتغال حدود هفت هزار نفر از مردم منطقه فراهم می‌شود.

افتتاح طرح توسعه شرکت آرمان‌گسترنوین کنارک

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح تولید انواع قوطی کنسرو به دلیل موقعیت تولید ماهی شیلاتی در جنوب سیستان وبلوچستان با ظرفیت هشت هزار تن در کنارک به بهره‌برداری رسید.

او تصریح کرد: از سال قبل عزم جدی برای راه‌اندازی بند چابهار از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و به دستور رییس جمهوری شکل گرفت.

او  با بیان اینکه میزان پهلوگیری کشتی‌ها در بندرچابهار به ۲ برابر رسیده افزود: بیش‌از ۱۰۰ هزار تن کالا در این سه ماهه نخست امسال تخلیه شده که برابر کل میزان تخلیه پارسال بوده است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه امروز همزمان ۲۰۰ هزار تن ظرفیت انبار‌های طریق القدس چابهار افتتاح می‌شودافزود: همچنین طرح ایجاد مخازن روغن در بندر چابهار آغاز می‌شود.

او  با بیان اینکه تا کنون انواع کالا‌های اساسی در بندر چابهار میتواند پهلوگیری کند بجز روغن گفت: شرکت بازرگانی دولتی مخازنی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در این بندر ایجاد میکند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: بندر چابهار با راه‌اندازی راه آهن چابهار - زاهدان به عنوان سومین بندر لجستیکی و مهم تجاری کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارخانه بافت بلوچ خط ریسندگی بافت بلوچ ریاست جمهوری سرپرست وزارت معدن و تجارت راه اندازی وزارت صنعت هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی وزارت نفت را مکلف به ارائه برنامه خود جهت تحقق شعار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (هشتم فروردین ۱۴۰۳) هیات دولت با حضور خبرنگاران گفت: آقای رییس جمهور براساس شعار سال که رهبری مشخص فرمودند همه دستگاه ها و به ویژه وزارتخانه‌های تولید کننده کشور از جمله صنعت و معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و وزارتخانه‌هایی را که در حوزه های خودشان می توانند تولیداتی داشته باشند.

وی‌افزود: از جمله وزارت نفت را مکلف کرده اند که در بازه ای زمان بندی شده برنامه های خود را برای تحقق شعار سال هر چه سریع‌تر به معاون اول رییس جمهور ارائه کنند. به این منظور با دبیرخانه سازمان برنامه و بودجه کشور همکاری فرابخشی صورت بگیرد تا دستگاه ها تحقق شعار سال را از روز های ابتدایی سال جدید با جدیت پیش ببرند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: جلسه روز یکشنبه گذشته و جلسه امروز مصوباتی داشت که اطلاع رسانی خواهد شد که با توجه به ابلاغ کلیات بودجه ۱۴۰۳ در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲، امروز ضوابط اجرایی بودجه برای حوزه حقوق و دستمزد به تصویب هیات وزیران رسید که به صورت فوق العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت.
در حال تکمیل

کد خبر 6063510

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • برخورد پراید و لیفان با ۷ فوتی و زخمی
  • رییسی وزارت نفت را مکلف به ارائه برنامه خود جهت تحقق شعار کرد
  • راه‌اندازی کارگاه و کارخانه‌های تولیدی بومی
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • سه اسکله مجاز قایقرانی در ساحل بندر بوشهر راه اندازی شد
  • نصب و راه‌اندازی پنج دستگاه کلرزن علاوه بر سایت‌های موجود
  • نصب و راه‌اندازی پنج دستگاه کلرزن علاوه بر سایت‌هایی موجود