Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: معضل بیکاری، با نامه‌نگاری و مکاتبه حل نخواهد شد و برای حل این مشکل اساسی استان که بیش از ۶۵ هزار نفر را به‌طور مستقیم درگیر کرده است باید مجدانه همت و اقدام کرد.

خبرگزاری فارس - اردبیل/سرویس اجتماعی: صبح امروز نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل به ریاست علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور مدیران و رسانه ها و با محوریت بررسی مشکلات و درخواست‌های دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین مجلس در این جلسه اظهار کرد: معضل بیکاری، با نامه‌نگاری و مکاتبه حل نخواهد شد و برای حل این مشکل اساسی استان که بیش از ۶۵ هزار نفر را به‌طور مستقیم درگیر کرده است باید مجدانه همت و اقدام کرد.

وی افزود: بنده هر هفته حداقل ۳۰۰ نفر از مردم شریف را به‌طور چهره به چهره ملاقات می‌کنم که بالای ۸۰درصد درخواست این عزیزان و بزرگواران مربوط به اشتغال است.

نیکزاد با اشاره به اینکه نظام و انقلاب برگرفته و متعلق به مردم است، گفت: چشم امید تمامی ملت به دست اندرکاران این نظام است، باید از فرصت و جایگاهی که در اختیار ما قرار داده‌اند در جهت رفع دغدغه‌های مردم استفاده کنیم وگرنه پس از اندی، حسرت خواهیم خورد و خدا آن روز را نرساند که در صحرای محشر پاسخی برای عملکرد خویش نداشته باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: تکریم حقیقی مردم باید سرلوحه اقدامات و فعالیت‌های ما باشد، یکی از اساسی‌ترین مشکلات مردم با مسئولین فعلی عدم صداقت با مردم است؛ امروز اگر توان انجام کاری را نداریم باید در کمال تواضع برخورد کنیم و صداقت در کلام و رفتار ما عیان باشد البته یقیناً برخورد عزتمندانه با مردم نیز باید سرلوحه کارمان باشد.

وی با بیان این که مردم و انقلاب هزینه‌های سنگینی برای برافراشتن پرچم تمدن نوین اسلامی پرداخت کرده‌اند، افزود: مرحله دولت‌سازی، تمدن نوین اسلامی سال‌ها است که به‌طور کامل محقق نشده است و این ما هستیم که باید در جهت برقراری این اندیشه و دستیابی به این مهم تلاش کنیم.

علی نیکزاد با احصای جز به جزء مشکلات و درخواست‌های دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: حل این مسائل و دغدغه‌ها که در واقع رفع مشکلات مردم است، تمام تلاش خویش را انجام خواهد داد و باید در این مسیر مدیران نیز همراهی نمایند؛ یقین بدانید به‌طور ویژه پیگیری و مطالبه خواهم کرد و تمامی مدیران نیز همچون بنده باید پیگیری و مطالبه داشته باشند.

ساماندهی ۲۷ هزار کارگر ساختمانی در استان اردبیل

قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: در حال حاضر ۱۱ دستگاه در زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شکل مستقیم و غیرمستقیم در ارائه خدمات به مردم استان اردبیل هستند.

وی افزود: مهم‌ترین دستاورد ما جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات و تسهیلات اشتغال‌زا بوده است و در سه سال اخیر برای ۲۹۰۰هزار طرح در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، بیش از سه هزار و ۹۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

رحیمی با اشاره به پرداخت چهار هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال تسهیلات برای حدود ۱۵۰۰ طرح معرفی شده به بانک‌ها در قالب اعطای تسهیلات به طرح‌های اشتغال فراگیر گفت: هنوز یارانه ۲ تا پنج درصد این تسهیلات پرداخت نشده است و پنج هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برای اعطای تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از شیوع کرونا در استان اردبیل اختصاص یافته است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از ساماندهی ۲۷ هزار کارگر ساختمانی در استان اردبیل خبر داد و تصریح داشت: ۲۱ هزار نفر از این کارگران بیمه شده‌اند، و از طریق نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین پیگیری حل مشکل بیمه ۶ هزار نفر کارگر ساختمانی ساماندهی شده را خواستار هستیم.

گفتنی است، در این جلسه مدیران دستگاه‌های اداری زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن ارائه گزارش، مشکلات و درخواست خود را با نایب رییس مجلس برای پیگیری و حل آن‌ها در میان گذاشتند که نیکزاد جهت پیگیری جدی قول مساعد داد.

منبع: فارس

کلیدواژه: علی نیکزاد مجلس شورای اسلامی رفاه اجتماعی استان اردبیل وزارت تعاون نایب رئیس مجلس انقلاب مردم اشتغال کار و رفاه اجتماعی زیرمجموعه وزارت استان اردبیل وزارت تعاون هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شعاعی ظهر پنج‌شنبه در همایش روز شوراها که در سالن همایش‌های غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان بازوان قدرتمند در پیشبرد امور عمل می‌کنند، افزود: این بدان معنی است که مسؤولان نیز باید برای اینکه شوراها کارآیی خود را داشته باشند، یاری‌گر آن‌ها باشند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات جدی دولت، تلاش برای توسعه و آبادانی کشور و نیز رفع مشکلات مردم بوده و تا به امروز گام‌های جدی در این خصوص برداشته است، تصریح کرد: دولت سیزدهم تلاش کرده است تا با توجه به اقتضائات هر سال، در امور مختلف فعالیت داشته باشد.

این مسؤول در ادامه با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، این نام‌گذاری‌ها را بسیار هوشمندانه عنوان کرد و یادآور شد: شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است، به همین خاطر با توجه به اهمیت شعار سال باید همه تلاش خود را برای تحقق آن به کار گیریم.

معاون عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای جدی استان در همان روزهای آغازین سال جدید، اهتمام به تحقق شعار سال بود که در این راستا اقدامات قابل توجه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان شعار سال را محدود به همان سال دانست، بلکه باید همواره مورد تاکید بوده و برای تحقق آن در سال‌های آتی نیز تلاش کنیم.

شعاعی با بیان اینکه با مشارکت دادن مردم در امور به ویژه بخش تولید، شاهد تحقق عدالت اجتماعی نیز خواهیم بود، اضافه کرد: وقتی صحبت از توسعه به میان می‌آید، ناخودآگاه اذهان به سمت توسعه اقتصادی و اعداد و ارقام می‌شود، این در حالی است که نباید از توسعه اجتماعی که اصلی‌ترین شاخص و دارایی نظام است، فاصله بگیریم.

وی یکی از اقداماتی که دولت به جد به دنبال تحقق آن است، به سرانجام رساندن نهضت ملی مسکن دانست و با یادآوری اینکه اهمیت این موضوع به دلیل در ارتباط بودن آن با تولید و معیشت مردم دو چندان است، تصریح کرد: بی‌تردید این نهضت در دل خود جهش تولید را نیز جای داده است، به همین خاطر باید در راستای تحقق شعار سال بکوشیم.

کد خبر 6088489

دیگر خبرها

  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد