Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق در اظهاراتی ضمن تأکید بر این مسئله که ترکیه با بغداد هماهنگی در زمینه حملات خود انجام نداده است، گزینه‌های این کشور در پاسخ به حملات ترکیه را رونمایی کرد.

قدس آنلاین: «احمد الصحاف» سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق، امروز (پنجشنبه)، در گفت‌وگویی مطبوعاتی از گزینه‌های پیش روی این کشور در پاسخ به حملات ترکیه به شمال عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری «بغداد الیوم»، سخنگوی وزارت خارجه عراق در این خصوص گفت:‌ «به‌شدت اقدامات نظامی تحریک‌آمیز و یک‌جانبه ترکیه را محکوم و رد می‌کنیم. تأکید می‌کنیم که هماهنگی با دولت عراق صورت نگرفته است. این اقدامات باعث افزایش تنش در نوار مرزی میان دو کشور خواهد شد و کمکی به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه نخواهد کرد حتی بر امنیت منطقه اثر خواهد گذاشت لذا از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که به نقش خود در زمینه حمایت از عراق در حق دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضیش عمل کنند».

احمد الصحاف ادامه داد:‌ «قوانین بین‌المللی حق واکنش، رجوع به شورای امنیت، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و همچنین استفاده برگه دادوستدهای تجاری را که سالانه بیش از شانزده میلیارد دلار برای ترکیه سود به همراه دارد به اضافه وجود ده‌ها شرکت ترکیه‌ای در خاک عراق، ضمانت می‌کند».

الصحاف افزود: «تمام این موارد منابع قدرت و گزینه‌های پیش روی وزارت خارجه عراق هستند؛ اما ما به اصل حسن همجواری، حفظ منافع در قالب توازن و احترام به حاکمیت و همچنین پایدار بودن هماهنگی‌های مشترک در هر آن چیزی که بر دو ملت همسایه بازتاب خواهد داشت، تکیه می‌کنیم».

سخنگوی وزارت خارجه عراق در پایان خاطرنشان کرد: «همچنان بر این باوریم که راه حل سیاسی راهی برای گذر از تجاوزهای پی‌درپی است؛ اما در مقابل برگه‌های قدرت را نیز در اختیار داریم».

این اظهارات در حالی است که پیشتر، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت که آنکارا بر اساس حق دفاع از خود طبق قوانین بین‌المللی در شمال عراق علیه گروه «پ‌ک‌ک» دست به عملیات می‌زند و در عین حال برای همکاری با بغداد در مقابله با این گروه اعلام آمادگی کرد.

آنکارا از ۱۴ ژوئن گذشته عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و از ۱۷ ژوئن عملیات «پنجه ببر» را در شمال عراق،  با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان آغاز کرد که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه است؛ اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: عراق حملات ترکیه وزارت خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه

اولین نشست سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۳ دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در این نشست به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ خواهد گفت.

این خبر تکمیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آن‌ها فقط به فکر منافع خودشانند
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند
  • چرا جلسه شورای امنیت بدون صدور بیانیه یا قطعنامه‌ پایان یافت؟ | پاسخ مهم سخنگوی وزارت امور خارجه
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آغاز شد
  • آغاز نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه
  • بیانیه ترکیه درباره حملات ایران به اسرائیل ؛ پیام‌هایی بین ایران و آمریکا انتقال دادیم
  • واکنش عربستان سعودی به حملات ایران به سرزمین های اشغالی
  • بیانیه وزارت خارجه: حملات ایران حق ذاتی دفاع مشروع است