Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آخرین مصوبات کرونایی در استان سمنان، نماز جمعه در برخی مناطق این استان برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، دوازدهمین جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان ظهر امروز در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد و مصوبات مهمی با خود به همراه داشت.

الزام به استفاده از ماسک در ادارات و نهادها و دستگاه‌های اجرایی سطح استان همراه با تأمین اقلام بهداشتی (مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک) موردنیاز توسط کلیه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های تابعه و لغو برگزاری مراسم نماز جمعه بیستم تیرماه و نمازهای جماعت تا اطلاع ثانوی در شهرستان‌های گرمسار و مهدی‌شهر در این نشست مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممنوعیت و لغو برگزاری کلیه مراسم و برنامه‌هایی که منجر به تجمعات می‌شود؛ از قبیل مراسم عروسی، ترحیم، برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، اوقات فراغت، همایش‌های اداری و ... در سطح تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان نیز مصوب شد.

ساماندهی برنامه‌های پرورشی برای بهبود وضعیت روحی، روانی و جسمی دانش‌آموزان و افزایش نشاط اجتماعی آموزش و پرورش، محدودیت برگزاری جلسات اداری به‌صورت حضوری در حد امکان و برگزاری جلسات به‌صورت ویدئوکنفرانس توسط کلیه دستگاه‌های اجرایی و الزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های بزرگ، اصناف، نانوایی‌ها، جایگاه‌های عرضه سوخت، مراکز پیشخوان دولت و ... و اعمال نظارت مستمر هم تصویب شد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی (تأمین فضای مناسب، ضدعفونی کردن محل برگزاری، و جلوگیری از اجتماعات قبل و بعد از برگزاری آزمون) در برگزاری کلیه آزمون‌های سراسری در سطح دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش شامل کنکور سراسری، آزمون ورودی مدارس خاص، آزمون‌های تحصیلات تکمیلی و ... کلیه مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان و آموزش و پرورش با هماهنگی فرمانداران مصوب شد.

ازسرگیری و استمرار ضدعفونی کردن معابر شهری و روستایی، تجهیزات و تأسیسات شهری و روستایی، سیستم حمل و نقل عمومی و ... شهرداری‌ها و دهیاری‌های تابعه با همکاری بسیج و تشکل‌های مردمی با نظارت اداره کل پدافند غیرعامل استانداری هم تصویب شد.

ممنوعیت قطع انشعابات توسط شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات در سطح واحدهای مسکونی، خدماتی، تولیدی و ...توسط شرکت آب و فاضلاب استان، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز، شرکت مخابرات و اپراتورهای وابسته به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هم تصویب شد.

نظارت اداره کل تعزیرات حکومتی با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و سازمان صمت بر روند تولید، عرضه و فروش اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک با هدف دسترسی آسان و ارزان‌قیمت مردم به اقلام موردنیاز و نظارت و رصد عملکرد دستگاه‌های اجرایی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامت نیروهای انسانی نیز مصوب شد.

ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجتماعات کارگری (واحدهای تولیدی و کارخانه‌های سطح استان) با هماهنگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه‌های علوم

برنامه‌ریزی و آمادگی آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی جدید با استفاده از تجارب گذشته و بهره‌گیری از کمک‌های مؤمنانه در تأمین اقلام آموزشی موردنیاز دانش آموزان فاقد امکانات آموزش مجازی هم تصویب شد.

مستندسازی اقدامات انجام‌شده، اطلاع‌رسانی مستمر از اقدامات مؤثر دولت در روند مدیریت و کنترل بیماری توسط کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا، روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری سمنان، روابط عمومی ادارات و ارگان‌های دولتی و مشارکت اصحاب رسانه و خبرنگاران استان نیز تصویب شد.

انتهای پیام/74012/ش/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه سمنان مدیریت بحران آموزش و پرورش پروتکل های بهداشتی کرونا دستگاه های اجرایی آموزش و پرورش هم تصویب شد دانشگاه ها مصوب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی روز قدس باید پررنگ تر از گذشته برگزار شود

امام جمعه شهرستان دهاقان گفت: راهپیمایی روز قدس در سال‌جاری باید متفاوت‌تر از گذشته برگزار شود و از همه اقشار مردم و مسئولان انتظار می‌رود به صورت ویژه و پر رنگ در روز قدس شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام اصغر رضوانی، ظهر امروز _جمعه دهم فروردین_ در خطبه‌های نماز جمعه دهاقان با اشاره به تقارن روز طبیعت با سالروز شهادت امام علی (ع) اظهار کرد: ارزش حضرت علی (ع) بسیار زیاد است و مردم باید حرمت شهادت ایشان را نگه دارند و برای تفریح و شادی می‌توان از زمان‌های دیگر استفاده کرد و نباید به بهانه روز طبیعت حرمت‌شکنی شود.

وی افزود: انتظار داریم مردم در ایام شهادت حضرت علی (ع)، در مراسم مختلفی که برگزار می‌شود، شرکت و از برکات لیالی قدر هم استفاده کنند و به عبادت بپردازند.

امام جمعه دهاقان عنوان کرد: روز قدس باید متفاوت برگزار شود و از همه اقشار مردم و مسئولان انتظار می‌رود به صورت ویژه و پر رنگ در روز قدس شرکت کنند.

رضوانی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است که تا ریشه‌کن نشود جهان آرام نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طوفان‌الاقصی و عزت و ایستادگی مردم فلسطین به ویژه غزه و همچنین ناکامی‌های پی در پی رژیم صهیونیستی و رسوائی‌های آن‌ها در سطح جهان ثمره روز قدس و معماری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه دهاقان با تأکید بر این‌که برای روز قدس باید جنبش جهانی ایجاد شود، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود نیروهای بسیج، سپاه، ارتش و انتظامی با لباس مصوب خود و به صورت منظم وباشکوه همراه با مردم در تظاهرات شرکت کنند تا با این کار به صهیونیست‌ها و حامیان‌شان اخطار داده شود.

کد خبر 740214

دیگر خبرها

  • ابتکار مسئولان در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم
  • راهپیمایی روز قدس باید پررنگ تر از گذشته برگزار شود
  • برگزاری راهپیمایی جمعه‌های خشم در فارس
  • برگزاری تمرین امروز پرسپولیس با حضور هواداران
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • برگزاری راهپیمایی مردمی اعلام انزجار از جنایت صهیونیست‌ها، امروز در اصفهان
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • پیکر شهید «بهروز واحدی» جمعه در کرج تشییع و تدفین می‌شود
  • آغاز نام‌نویسی برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری