Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت اتخاذ تصمیمات سختگیرانه و قاطع برای جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ در تهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، علی اعطا درباره اجرای تصمیمات قاطع در تهران به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش مبتلایان به کووید ۱۹ اظهارکرد: در این خصوص مدیریت شهری تابع تصمیمات ستاد ملی کروناست چرا که درباره موضوع کرونا ستاد مدیریت بحران شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم انتظار انجام اقدامات و اتخاذ تصمیمات جدی در حوزه مبارزه با کرونا در تهران دارند، گفت: مدیریت شهری پیشنهادات خود را به‌صورت مکتوب و یا در جلسات و رسانه‌ها مطرح کرده است.

اعطا افزود: یکی از مسائلی که در حوزه مبارزه با کرونا مطرح شده موضوع حمل و نقل عمومی است که در حال حاضر در تهران حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر با مترو و دو میلیون نفر با اتوبوس جابجا می‌شوند. اکنون به‌رغم اینکه در حدود نصف این آمار از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند با این حال با این حجم از مسافر ناوگان حمل و نقل عمومی امکان اعمال سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی را ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط کرونا و با توجه به سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی تنها پاسخگوی جابجایی ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار مسافر خواهد بود.

به گفته اعطا تامین اتوبوس و مینی بوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تعهدات دولت است و وعده‌هایی نیز در این خصوص داده شده اما اجرا نشده است.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود تصمیمات قاطع‌تر و جدی‌تری برای مبارزه با شیوع کرونا در تهران اتخاذ شود، اظهارکرد: وقتی تعطیلی برخی مشاغل و دور کاری ادارات که در تمام کشورهای مبتلا به کرونا به رسمیت شناخته شده و دنبال می‌شود را جدی نمی‌گیریم، شهر شلوغ می‌شود و امکان ابتلا افزایش می‌یابد.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا برای ادامه اجرای طرح ترافیک در تهران گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا مرجع تصمیم‌گیری برای اجرا یا توقف طرح ترافیک پایتخت است و مدیریت شهری تابع مصوبات این ستاد است.

اعطا ادامه داد: در بحث طرح ترافیک با تصمیم ستاد ملی زمان آغاز طرح از ساعت ۸ و نیم صبح در نظر گرفته شده است تا شاغلان بتوانند قبل از این ساعت تردد کنند همچنین بعد از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امکان خروج رایگان از محدوده طرح وجود دارد.

به گفته اعطا اگر طرح ترافیک اعمال نشود سفرهای غیر ضروری در پایتخت افزایش خواهد یافت .

وی افزود: به جای اینکه طرح ترافیک اجرا نشود دولت باید به وعده‌های خود در حوزه تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی عمل کند .

سخنگوی شورای تهران با بیان اینکه عدم اجرای طرح ترافیک در تهران تبعاتی خواهد داشت، اظهارکرد: در شرایط کرونا تصمیمات ترافیکی مربوط به پایتخت در ستاد مدیریت بحران اتخاذ می شود و اگر این ستاد به این نتیجه برسد که طرح ترافیک اجرا نشود مدیریت شهری مصوبه ستاد را اجرا خواهد کرد.

بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر، وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، تاکید کرد: بررسی کارشناسان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر نشان می‌دهد که عدم اجرای طرح ترافیک مشکلی را در پایتخت حل نخواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی اعطا شوراي شهر تهران کروناویروس طرح ترافيك ناوگان حمل و نقل عمومی اجرای طرح ترافیک سخنگوی شورای مدیریت شهری شورای شهر ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت در سال ۱۴۰۳ برگزار و در این جلسه بر هم‌افزایی بیشتر این دو مجموعه برای ساماندهی بیشتر و انضباط بخشی ترافیکی و تسهیل رفت‌وآمد شهروندان تاکید شد.

در این جلسه شهریار افندیزاده مشاور عالی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور پایتخت، مدیران کل و مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و فرماندهان پلیس راهور پایتخت حضور داشتند، مقرر شد: کمیته‌های تخصصی در موضوعات مختلف هوشمند سازی، حمل و نقل همگانی، روان سازی ترافیک، کاهش تصادفات، آموزش و فرهنگ سازی و سایر امور فنی و حقوقی تشکیل و به صورت مستمر ماهانه، با برگزاری جلسات مشترک، مسائل و مشکلات مربوط به مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در کمیته‌های مربوطه مطرح و حل و فصل شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شبانه روز پلیس راهور پایتخت و مدیران حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اعلام آمادگی حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از طرف معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، برای هماهنگی و همکاری بیشتر با پلیس راهور پایتخت در جهت ساماندهی و روان‌سازی ترافیکی معابر اظهار نمود: "هدف از تشکیل جلسات مشترک در عالی‌ترین سطح مدیران دو مجموعه، تبادل نظر و انتقال تجارب مدیریتی و کارشناسی، همفکری، مشارکت و هماهنگی مدیران درباره مباحث گوناگون ترافیکی و در نهایت بهبود خدمات کیفی و کمی پلیس و شهرداری تهران در زمینه حمل و نقل و ترافیک به شهروندان تهرانی است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تاکید بر پاسخ‌گویی به مسائل ترافیکی در چارچوب امور تخصصی و کارشناسی افزود: رفع معضلات ترافیک شهری نیازمند هماهنگی و ایجاد تعامل در جهت هم افزایی، بین پلیس راهور تهران بزرگ و حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بویژه میان فرماندهان و نیروهای خدوم پلیس راهور و مدیران و کارکنان پرتلاش حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است و اقدام‌های مشترک این دو مجموعه می‌تواند باعث نظم‌دهی بیشتر به نظم بخشی امور حمل و نقل و ترافیک شهری و تسهیل رفت و آمد شهروندان و ارائه خدمات مناسب مسافران در پایتخت شود.

گفتنی است در این جلسه، موارد مهم ترافیکی شهر تهران از جمله راهکارهای افزایش ایمنی سرنشینان خودرو و عابران پیاده، بررسی و رفع نقاط پرحادثه، ارائه نکات ایمنی و آموزش‌های لازم راهنمایی و رانندگی به اقشار مختلف از جمله موتورسواران و رانندگان سامانه حمل و نقل عمومی و… مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دو طرف دیدگاه‌های خود را برای اتخاذ تصمیمات مناسب مطرح ارائه کردند.

کد خبر 6087763

دیگر خبرها

  • بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد
  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • جزئیات تغییرات طرح ترافیک جدید در پایتخت/ طرح «زوج و فرد» حذف می شود؟
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز