Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: قراردادهای تأمین زمین واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی سطح کشور طی 4 ماهه گذشته، 5 برابر افزایش‌یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، محسن صالحی نیا  در آیین تکریم و معارفه رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی که در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد ، اظهار کرد: در طی 4 ماه گذشته در شهرک‌های صنعتی سطح کشور قراردادهای ما برای تأمین زمین واحدهای صنعتی به بیش از چهار الی پنج برابر افزایش‌یافته است و این به این مفهوم است که حتی در این شرایط سخت محدودیت‌های بین‌المللی اقبال سرمایه‌گذاران در بخش صنعت هنوز بسیار خوب است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت بابیان اینکه خراسان رضوی با دارا بودن شاخصه‌ها در بخش تولید، اشتغال، ارزش‌افزوده، صادرات، سرمایه‌گذاری، نوسازی و بازسازی همواره در پنج رتبه اول کشور قرار دارد، افزود: صاحبان خراسان رضوی در سطح کشور شناخته‌شده و دارای افکار و برنامه‌های بسیار خوبی هستند .

وی با اذعان به این مهم که خراسان رضوی در صنعت قطعات و مجموعه خودرو جزو پنج استان برتر کشور است، ابراز کرد: اگرچه خودروسازی در این استان شکل‌گرفته است اما بااین‌وجود قابلیت و ظرفیت خراسان رضوی برای توسعه صنعت خودروسازی بسیار بالا است.

صالحی نیا بابیان اینکه خراسان رضوی در حوزه صنایع غذایی، صنایع تبدیلی کشاورزی، صنایع فرآوری نهایی و بسته‌بندی و نیز صنایع مبتنی بر صادرات در زنجیره ارزش از جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور برخوردار است، بیان کرد: تاکنون 6 خوشه صنعتی در خراسان رضوی تکمیل و اجرایی شده است و به‌زودی نیز با اتمام مطالعات، مراحل اجرایی بیست خوشه صنعتی دیگر تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در بحث حمایت از صنایع کوچک، کنسرسیوم‌های صنعتی، بازاریابی‌های بین‌المللی، فن بازارها و برگزاری تورهای صنعتی دارای عملکرد و کارنامه بسیار خوبی است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود در این استان شهرک‌های یکپارچه در ارتباط با صنایع غذایی و تبدیلی که نهایتاً بتواند به صادرات منجر شود، ایجاد شود.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تأکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها در کنار توسعه صنعت در شهرک‌های صنعتی کشور، ادامه داد: هزینه‌ها برای ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی سطح کشور نسبت به سال‌های قبل حداقل سه برابر افزایش‌یافته است.

صالحی نیا با اشاره به فعال بودن 2 هزار و 800 واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: حدود هزار و 700 واحد صنعتی دیگر نیز در خراسان رضوی در دست احداث است که این مهم بیانگر اقبال بسیار خوب از صنعت در این استان است.

وی همچنین از عملکرد خوب شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در بحث عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و کلینیک صنعت که منجر به باز فعالی و برگشت به چرخه تولید تعداد زیادی از واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال شده است، قدردانی کرد.

در این مراسم که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت، رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت، نمایندگان تشکلات صنعتی، صاحبان برگزیده صنعت،  معاونین و مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی حضور داشتند  از خدمات و تلاش‌های مسعود مهدی‌زاده‌مقدم مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی که به‌افتخار بازنشستگی نائل‌آمده است، تقدیر شد و رضا شجاعی را به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی معرفی شد.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در ادامه حضورش در خراسان رضوی با حضور در شهرک صنعتی چناران ضمن بازدید از واحد صنعتی و تولیدی گروه کارخانجات پارت لاستیک، واحدهای فن‌آوران سلامت آریایی آروین و آپادانا درب توس را افتتاح کرد .

انتهای پیام/ 70042

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون وزیر صنعت معدن و تجارت شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهرک های صنعتی خراسان رضوی خراسان رضوی واحدهای صنعتی برابر افزایش معدن و تجارت صنایع کوچک معاون وزیر سطح کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

سردار مجید شجاع فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: در راستای برخورد قانونی با قاچاق مواد مخدر، ماموران هنگ مرزی تایباد در پست کنترل و مراقبت مرزی دوغارون موفق به کشف ۵۶۶ کیلوگرم شیشه و هروئین در حین ورود به کشور شدند.

وی افزود: این محموله بزرگ مواد مخدر در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشف شده است که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بودند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: مرزبانان در بازرسی از این کامیون، میزان ۵۱۲ کیلوگرم ماده مخدر و روان گردان از نوع شیشه و ۵۴ کیلوگرم هروئین کشف کردند.

سردار شجاع بیان کرد: در این بین یک نفر دستگیر و به همراه کامیون و مواد مخدر مکشوفه تحویل مراجع قضایی شد.

مرز دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی در همجواری با کشور افغانستان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد