Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آزمون‌های دکتری،‌ کارشناسی ارشد و سراسری در زمان مقرر برگزار می‌شود و برگزاری هیچ یک از آنها غیر حضوری نیست.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به موافقت ستاد ملی کرونا با برگزاری آزمون‌های سراسری گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا آزمون دکتری سال ۹۹ در ۲۶ تیرماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آزمون کارشناسی ارشد در دوم و سوم مرداد ماه و کنکور سراسری نیز در سی‌ام و سی و یکم مردادماه برگزار خواهد شد. البته باید به این نکته اشاره کنم که با توجه به این که شرایط بیماری کرونا متغیر است احتمال تغییر آزمون‌ها شاید وجود داشته باشد.

* برای برگزاری آزمون‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده است

وی افزود: برای برگزاری آزمون‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده است، طبق گفته دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش تدابیر بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اعمال می‌شود، به طوری که فاصله هر یک از دانشجویان با یکدیگر ۱۶۰ سانتی متر درنظر گرفته شده است که این میزان فاصله در ستاد کرونا ۱۲۰ سانتی متر اعلام شده است، میزان فاصله داوطلبان ۴۰ سانت هم از میزان فاصله استاندارد بیشتر است.

*  ۸۵ درصد دانشجویان می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها ثبت‌نام کنند

منادی در باره شایعه غیر حضوری برگزار شدن آزمون‌ها  نیز تصریح کرد: هیچ یک از آزمون‌ها در حال حاضر با توجه به توافق ستاد ملی کرونا به صورت غیرحضوری برگزار نخواهد شد و همه داوطلبان باید حضوری در آزمون شرکت کنند، البته باید بگویم که ۸۵ درصد دانشجویان می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها ثبت‌نام کرده و با توجه به سابقه طول تحصیل خود در رشته‌های مختلف ادامه تحصیل دهند. این در حالی است که این درصد از دانشجویان نیز می‌توانند علاوه بر ثبت نام در دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی در کنکور هم شرکت کنند. زیرا در صورتی که در رشته مورد علاقه‌شان در آزمون موفق شدند، می‌توانند در همان رشته ادامه تحصیل دهند و در غیر این صورت نیز طبق ثبت‌نام قبلی که در دانشگاه انجام داده‌اند به ادامه تحصیل بپردازند.

* کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به هیچ عنوان موافق تعویق کنکور نیست

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در پایان گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به هیچ عنوان موافق تعویق کنکور نیست، مگر آنکه سلامت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانشجویان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌به خطر بیفتد که در این رابطه باید بگویم در صورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم به تغییر زمان آزمون‌ها بگیرد، بلافاصله تغییرات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: تست222 آموزش کنکور سراسری رئیس کمیسیون آموزش مجلس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ستاد ملی آزمون ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟

 داوطلبان گروه‌های مختلف آزمایشی نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ پنجشنبه و جمعه پیش‌رو (۶ و ۷ اردیبهشت) روی صندلی‌های آزمون ورود به دانشگاه‌ها می‌نشینند و به سوال‌های اختصاصی در رشته‌های خود پاسخ می‌دهند که تعداد پرسش‌ها و زمان پاسخگویی به آنها را در گزارش زیر می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (۶ اردیبهشت)، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه (۷ اردیبهشت) در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می‌شود. فرایند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸ و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و در حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴ بسته می‌شود.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بر اساس مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، آزمون سراسری امسال از دروس اختصاصی است و دروس عمومی از روی سوابق تحصیلی داوطلب به نمره نهایی اضافه شده و آزمون سراسری و سوابق تحصیلی هر کدام ۵۰ درصد تأثیر قطعی در نمره نهایی دارد.

داوطلبانی که در آزمون پذیرش دانشجو معلم نیز ثبت نام کرده‌اند باید علاوه بر پاسخ دادن به دفترچه‌های گروه آزمایشی اصلی به دفترچه سوالات تعلیم و تربیت اسلامی، هوش و استعداد معلمی شامل ۴۰ سوال در ۶۰ دقیقه پاسخ دهند. این آزمون فقط در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی در گروه آزمایشی ریاضی و فنی

داوطلبان در گروه آزمایشی علوم ریاضی که اولین گروه از داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ هستند دو دفترچه سوال دارند.

دفترچه سوالات شماره ۱؛ شامل ریاضی با ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه زمان پاسخگویی، دفترچه سوالات شماره ۲، شامل دروس فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است. این داوطلبان در نهایت باید در مدت ۱۴۵ دقیقه به ۱۰۵ سوال پاسخ دهند.

گروه علوم انسانی و یک دقیقه زمان برای یک سوال

داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی که پنجشنبه صبح سر جلسه آزمون می‌روند نیز دو دفترچه سوال دارند. دفترچه شماره ۱ شامل ۸۰ سوال دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی است که مدت ۸۵ دقیقه زمان برای پاسخگویی آن در نظر گرفته شده است و دفترچه شماره ۲؛ شامل سوالات دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد با ۸۰ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است. این داوطلبان در مجموع باید در ۱۶۰ دقیقه به ۱۶۰ سوال پاسخ دهند.

گروه علوم تجربی و ۱۵۵ سوال در ۱۸۰ دقیقه زمان

داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی که جمعه صبح (۷ اردیبهشت) باید در محل آزمون خود حاضر شوند، در سه دفترچه به سوال‌ها جواب می‌دهند؛ دفترچه شماره ۱؛ شامل سوالات دروس زیست شناسی با ۴۵ سوال، دفترچه شماره ۲؛ شامل سوالات دروس فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و دفترچه شماره ۳؛ شامل سوالات دروس ریاضی و زمین شناسی با ۴۵ سوال و در مجموع تعداد ۱۵۵ سوال که ۱۸۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی آن دارند. همچنین آن دسته از داوطلبانی که در آزمون بهیاری شرکت کرده‌اند باید به دفترچه شماره ۴ ویژه دیپلمه‌های بهیاری با ۳۰ سوال در مدت ۲۰ دقیقه پاسخ دهند.

هنر و زبان؛ هر کدام یک دفترچه

همچنین داوطلبان گروه آزمایشی هنر که عصر پنجشنبه سر جلسه آزمون می‌روند، باید در یک دفترچه اختصاصی به ۱۰۰ سوال درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی در مدت ۱۱۵ دقیقه زمان پاسخ دهند. داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز عصر پنجشنبه به سوالات در یک دفترچه اختصاصی شامل ۷۰ سوال آزمون زبان تخصصی (یکی از زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی) در ۱۰۵ دقیقه زمان پاسخ می‌دهند.

کد خبر 747410

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • اینترنت در زمان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی‌شود
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • زمان و تعداد سؤالات کنکور ۱۴۰۳+ اینفوگرافیک
  • اینفوگرافی/ زمان و تعداد سؤالات کنکور ۱۴۰۳
  • زمان جلسه سرنوشت‌ساز ژاوی و بارسا مشخص شد