Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان- اگر تا دیروز مشکل بیکاری موجب آزرده‌خاطری بسیاری از جوانان جویای کار بود اما این روزها بیماری کرونا و افزایش قیمت مواد اولیه و رکود درفروش محصولات نیز گریبان گیر صنایع استان شده است و بیش از هرزمانی به بیکاری دامن می‌زند.

قدس آنلاین-گروه استان ها: متأسفانه از سال گذشته تاکنون به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری از اصناف مانند اماکن تفریحی و گردشگری و هم‌چنین تالارها و رستوران‌ها به حالت تعطیلی درآمده و بسیاری از افرادی که د این واحدهای صنفی مشغول کار بودند به فهرست بیکاران اضافه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی دیگر افزایش قیمت دلار و گرانی مواد اولیه و نبود نقدینگی بنا بر گفته کارشناسان موجب شده تا بسیاری از واحدهای تولیدی از نفس افتاده و به دلیل ناتوانی در کمبود مواد اولیه  زمین‌گیر شوند.

اگرچه بسیاری از مشکلات برجای‌مانده از گذشته مانند ورود اجناس قاچاق و نبود بازار فروش بسیاری از واحدهای تولید را با رکود مواجه کرده است اما واحدهای تولیدی باقی‌مانده نیز با کمترین میزان تولید در حال فعالیت بوده و یا در حال تعطیلی هستند.

  افزایش بیکاران

در همین راستا مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان بابیان اینکه بیماری کرونا موجب بیکاری بسیاری از کارگران و تعدیل نیروهای اصناف شد بیان کرد: در این راستا تعداد هفت هزار و ۷۰۰ نفر در استان زنجان مشمول بیمه بیکاری شده و مبلغ موردنظر را دریافت می کنند. 

محمدرضا یوسفی بابیان اینکه دولت در راستای حمایت از کارگران ۱۴ رسته شغلی بیمه بیکاری به واجدین شرایط پرداخت می‌کند افزود: در این میان بیش از هفت هزار و ۷۰۰ نفر در استان زنجان مشمول بیمه بیکاری شده و مبلغ موردنظر را دریافت کردند. 

وی اظهار کرد: افرادی که در مشاغل پرخطر همچون رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، طباخی‌ها، حمل‌ونقل عمومی، باشگاه‌های ورزشی، مجتمع‌های فرهنگی و هنری فعالیت داشتند می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

شناسایی واحدهای تعطیل‌شده

 رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان نیز بابیان اینکه بسیاری از عوامل ازجمله تحریم‌ها، نبود بازار فروش، سایه‌اندازی بیماری کرونا و یا مشکلات تأمین نقدینگی موجب تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی در این استان شده است بیان کرد: مشکلات واحدها به‌صورت تخصصی و جدی موردبررسی و پیگیری قرارگرفته  و لذا در همین راستا با مسئولان اجرایی و قضایی استان و جلساتی برای حل مشکلات این واحدها برگزارشده است.

محسن حمیدی بابیان اینکه کمیته احصاء واحدهای تولیدی و صنعتی در استان تشکیل‌شده است، گفت: درمجموع تاکنون ۲۶۷ واحد تولیدی تعطیل شناسایی‌شده است.

وی بابیان اینکه جذب سرمایه‌گذار برای واحدهای تعطیلی که صاحبان آن راغب به واگذاری واحدها هستند، اظهار کرد: یکی از اقداماتی بوده که مورد پیگیری قرارگرفته و امید است با این اقدام و بازگشت واحدها به چرخه تولید گام مؤثری در راستای تولید و اشتغال استان صورت گیرد.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان ابراز کرد: جذب سرمایه‌گذار می‌تواند بخشی از مشکلات واحدهای تعطیل و راکد استان را حل کند.

حمیدی تأکید کرد: در بررسی مشکلات واحدهای تعطیل منابع و مأخذ مشکلات از سازمان صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان و همچنین از طریق پایش کارشناسی و مصاحبه با صاحبان این واحدها در اتاق بازرگانی جمع‌آوری و موردبررسی قرارگرفته است.

وی به قوانین جدیدی که از سوی دولت برای حمایت از تولید و همچنین عدم تعطیل شدن واحدها به‌ویژه در زمان شیوع کرونا صادرشده اشاره کرد و یادآور شد: واحدها می‌توانند از این ظرفیت‌ها و تسهیلات در نظر گرفته‌شده استفاده کرده و بخشی از مشکلات خود را حل کنند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان ابراز داشت: مشکلات چهار واحد تولیدی موردبررسی قرار گرفت و عمده مشکل این واحدها در استان کمبود نقدینگی بوده است.

حمیدی بابیان اینکه کمیته احصاء واحدهای تولیدی و صنعتی در زنجان تشکیل‌شده است، گفت: درمجموع تاکنون ۲۶۷ واحد تولیدی تعطیل شناسایی‌شده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زنجان واحد صنعتی رکود اقتصادی واحدهای تولیدی واحدهای تولید اتاق بازرگانی واحدهای تعطیل بیماری کرونا بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: طرح افزایش نفوذ دانش در واحد‌های تولیدی برای اولین بار در کشور در مهرماه سال ۱۴۰۰ در استان فارس آغاز شد و در راستای آن از ظرفیت تمامی کنشگران بخش کشاورزی استفاده می‌کنیم.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مجتبی دهقان‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در آئین تجلیل از ۱۵ گندمکار، آسیابان و نانوای برتر و پیشکسوت حوزه نان استان فارس در روز ملی گندم و نان به تبیین دستاورد‌های این سازمان در حوزه آرد و نان پرداخت و گفت: شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» با استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی، فنی، آموزشی و ترویجی و با مشارکت تولیدکنندگان و با رویکرد حفظ منابع پایه به محقق خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به اجرای طرح افزایش نفوذ دانش در واحد‌های تولیدی اشاره کرد و یادآور شد: این طرح برای اولین بار در کشور در مهرماه سال ۱۴۰۰ در استان فارس آغاز شد و در راستای آن از ظرفیت تمامی کنشگران بخش کشاورزی اعم از بخش خصوصی، تعاونی‌ها و مراکز تحقیقاتی و بخش دولتی استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: رویکرد این طرح بحث مسئله‌یابی و مسئله گشایی است و اینکه کمک کنیم تولید در واحد سطح افزایش پیدا کند و در کنار آن به این موضوع توجه کنیم که با توجه به محدودیت منابع آب و خاک در استان فارس تلاش کنیم روش‌های کاشت، داشت و برداشت ما به سمت بهبود و بهسازی حرکت کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به توفیقات این استان در زمینه تولید گندم نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته با همت تولیدکنندگان و همکاران عزیزمان بعد از ۱۳ سال موفق به تولید بالغ بر یک میلیون تن گندم شدیم و حدود ۱۰ درصد از میزان گندم تولیدی کشور را به خود اختصاص دادیم.

وی گفت: در راستای اقدامات علمی، تحقیقاتی و آموزشی نیز اقدامات شاخصی انجام دادیم و سعی ما بر این است که میزان تولید را طوری مدیریت کنیم که متناسب با آن بتوانیم نقش آفرینی در اقتصاد کشور داشته باشیم.

دهقان‌پور خاطر نشان کرد: در پی آن هستیم که با بهره‌گیری از روش‌های به زراعی، از طریق تغذیه و بازنگری در روش‌های کاشت و استفاده از ارقام پرمحصول و مقاوم به شرایط خشکسالی و در بحث برداشت گندم استفاده از کمباین‌های تنظیم شده و ارائه آموزش‌های لازم به بهره برداران، تولید در واحد سطح را افزایش بدهیم.

دهقانپور در پایان گفت: میزان گندم مصرفی استان فارس در هر ماه حدود ۵۰ هزار تن گندم است که حدود ۴۲ هزار تن آن تبدیل به آرد می‌شود و از این میزان نیز حدود ۳۲ هزار تن به مصرف خبازی‌ها می‌رسد و مابقی برای مصارف روستایی و عشایری و سایر صنوف مربوط به حوزه نان استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس