Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی وزارت بهداشت: تعداد جان باختگان بیماری کرونا در ایران با 221 نفر، رکورد بیشترین آمار فوتی‌های پنج ماه گذشته را شکست و 19 استان در شرایط کرونایی قرمز و هشدار هستند.
به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری آریا، خانم سیما سادات لاری افزود: از دیروز تا امروز 19 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 79 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 995 مورد بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجموع بیماران کووید19 در کشور به 250 هزار و 458 نفر رسیده است، گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 221 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند که این بیشترین تعداد موارد مرگ روزانه بیماران در کشور است و مجموع جان باختگان این بیماری به 12 هزار و 305 نفر رسید.
وی افزود: خوشبختانه تا کنون 212 هزار و 176 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و  3324 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
خانم لاری با اشاره به اینکه تا کنون یک میلیون و 897 هزار و 803 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است، خاطرنشان کرد: همانند روزهای گذشته استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی افزود: استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: در طول 6 روز گذشته، یک میلیون نفر به مجموع مبتلایان کووید19 در دنیا افزوده شد و شمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز 12 میلیون نفر عبور کرد و این نشان دهنده روند افزایشی شیوع و ابتلا به این بیماری در همه کشورهای جهان است.

روند افزایشی مراجعه و بستری بیماران کرونا
رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره): متأسفانه طی دو هفته گذشته روند مراجعه و بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان روندی افزایشی داشته است.
رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با اشاره به جداسازی بخش‌های بستری بیماران کرونا از سایر بخش‌های بستری، گفت: متأسفانه طی دو هفته گذشته روند مراجعه و بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان روندی افزایشی داشته است.
آقای دکتر خسرو صادق‌نیت درباره وضعیت بیماران کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره)، گفت: در بیمارستان امام خمینی (ه)، مانند تمامی بیمارستان‌های دولتی که موظف هستند تمامی مراجعین با شک به کرونا را پذیرش کنند، مراجعین مشکوک به کرونا را پذیرش می‌کنیم و خدمات مورد نیازشان را ارائه می‌دهیم.
وی تأکید کرد: مسیر پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی (ه)، از مسیر پذیرش سایر بیماران کبه طور کامل جداست؛ بنابراین کسانی که برای درمان بیماری‌هایی به جز کرونا به بیمارستان مراجعه می‌کنند، نگرانی نداشته باشند و ما در بخش‌های به طور کامل مجزا آماده پذیرش آن‌ها هستیم.
دکتر صادق‌نیت گفت: متأسفانه طی دو هفته گذشته روند مراجعه و بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان روندی افزایشی داشته است؛ در حالی که از اواخر فروردین تا اواخر خرداد روند بیماری کاهشی بود و فعالیت بیمارستان در خرداد به روال عادی خود برگشته بود

بیشترین فوتی‌ ها در 4 منطقه تهران
فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران با ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا در تهران، افزایش اختیارات ستاد کرونا استان تهران را خواستار شد.
دکتر علیرضا زالی در جلسه اضطراری ستاد کرونا پایتخت که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، در تشریح وضعیت بروز و فوتی کووید-19 در تهران گفت: از هشتم تیر ماه به تدریج آمار مراجعان به مراکز درمانی تغییر کرد؛ به طوری که ابتلا و بستری در بخش‌ها و همچنین بستری در آی سی یو همچنان در حال افزایش و ترخیص بیماران در حال تقلیل است.
وی عمده فوتی‌های کرونا در تهران را مربوط به مناطق 4، 2، 14 و 15 اعلام کرد و گفت: زیرا بالاترین تراکم جمعیتی را در منطقه دو و چهار داریم.
زالی درباره مشکلات، نگرانی‌ها و درخواست‌های ستاد کرونا پایتخت از وزیر بهداشت و ستاد ملی، گفت: از فرمانده مبارزه با کرونا در عرصه ملی می‌خواهیم، هر آنچه که می‌توانید در افزایش اختیارات موسع ستادی استان تهران با توجه به پیچیدگی‌ها، ابرام بورزید؛ چراکه در تهران شرایط متفاوت داریم و تهران گرانیگاه کشور است. استاندار تهران و مسوولان ستاد تهران باید با فراغ بال، آزادی عمل، چابکی و چالاکی بیشتری بتوانند مصوبات را اجرایی کنند.
وی افزود: در طول مدت اخیر، مهم ترین آسیب شناسی تعارض و بعضا نفی بسیاری از مصوبات استان تهران در عرصه ستاد ملی بوده است و این موضوع گلایه مشترک اعضای ستاد فرماندهی استان تهران است. اگر قرار است مدیریت این بیماری در تهران به دست دوستان ما انجام شود، حتما به اختیارات موسع‌تر از قبل نیاز داریم. از طرفی هم در روزهای اخیر به شدت تعارض حضوردستگاه‌های ملی و استانی را حس کردیم.
زالی با اشاره به حجم کار پرسنل مراکز درمانی، ادامه داد: قریب بیش از چهار ماه پرسنل عرصه مدافع سلامت شبانه روزی تلاش می‌کنند. تعداد زیادی از این پرسنل خسته شدند و در راند دوم بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد زیادی از همکاران ما مجددا در معرض ابتلا قرار گرفتند. عددی که ما از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی و بقیته‌الله (دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران) گرفتیم حاکی از آن است که تا کنون 4400 نفر از پرسنل بهداشتی درمانی دانشگاه‌ها در تهران مبتلا شده‌اند.
وی ادامه داد: تنها طی امروز 250 نفر از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرخصی استعلاجی گرفته‌اند. بنابراین در آینده نزدیک در معرض خطر جدی کاهش نیروی انسانی مُبَرَز که تجربه خوبی هم در ماه‌های اخیر پیدا کردند، خواهیم بود. بنابراین جایگزینی نیروی انسانی و به خصوص جذب نیروی پرستار، نیروهای تخصصی در حوزه بهداشت به خصوص بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای لازم است.

پیشنهاد تعطیلی شهر‌های قرمز مازندران
استاندار مازندران، پیشنهاد اصلی ستاد مقابله با کرونا را تعطیلی چند روزه واحد‌های تجاری، رفاهی و خدماتی و نیز خلوت‌تر شدن شهر‌های قرمز استان اعلام کرد.
احمد حسین زادگان امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در آمل با اشاره به آخرین جلسه ستاد کرونای مازندران به تحلیل وضعیت شهر‌های قرمز از نظر کرونا پرداخت.
او با اشاره به محیط‌های بسته به عنوان مهمترین فاکتور برای گسترش کرونا تاکید کرد: به هر شکلی باید از تجمع افراد در محیط‌های بسته، مسقف و کوچک جلوگیری کرد.
به گفته استاندار مازندران ، این استان در دو هفته اخیر شرایط متفاوتی را تجربه کرده است؛ در طی 10 روز اخیر همه شاخص‌ها از جمله میزان ابتلا، تعداد مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی، آمار مراجعان سرپایی، موارد تست مثبت و بستری در بخش‌های عادی و ویژه با افزایش روبه افزایش روبرو بوده است.
فرمانده ستاد مقابله با کرونای مازندران، با بیان اینکه در کنار درخواست تعطیلی برای شهر‌های قرمز، پیشنهاد شده تا محدودیت‌های مشابه نیز در شهر‌های همجوار که وضعیت نارنجی هستند اعمال شود، افزود: شهرداری آمل نیز همانند گذشته با تمامی امکانات و ظرفیت خود هر روز ایستگاه‌های تاکسی، اتوبوس و ناوگان حمل ونقل در سطح شهر را ضدعفونی و گندزدایی کند.
استاندار مازندران، با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی و شیوع بالای کرونا، شهر‌های استان اصلا شرایط پذیرایی مسافران مناطق مختلف کشور را ندارد، تصریح کرد: البته امکان بستن کامل جاده‌های ارتباطی به مازندران با توجه به چرخه و حیاط اقتصادی وجود ندارد، اما برخی محدودیت‌های گذشته در جاده‌های استان اعمال خواهد شد.

 وزارت بهداشت: مسافران به مازندران سفر نکنند
 معاون کل وزیر بهداشت گفت: به دلیل قرمز شدن وضعیت کرونا در برخی شهرستان‌های این خطه شمال کشور، مسافران تهرانی و سایر استان‌های کشور به این استان سفر نکنند.
دکتر ایرج حریرچی عصر روز چهارشنبه در سومین سفرش به استان مازندران پس از همه گیری ویروس کرونا در گفت و گو با خبرنگاران افزود : سفر مردم سایر استان های کشور به این خطه شمال کشور هم می تواند درگیری مردم مازندران را در ارتباط با ویروس کرونا بیشتر کند و هم این که احتمال ابتلا به ویروس را در این افراد به دلیل بالا بودن آلودگی در مازندران افزایش دهد.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی که از یک هفته گذشته تاکنون روند ابتلا به ویروس کرونا در استان مازندران روند افزایشی به خود گرفته ؛ درخواست ما این است که مسافران تهرانی و سایر نقاط کشور اعم از جنوب ، غرب و شرق استان های کشور به مازندران سفر نکنند.
معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اگرچه خوشبختانه میزان همه گیری ویروس کرونا در استان در یک هفته اخیر همانند اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری نرسیده است ، ولی آمار بیماران مبتلا به این ویروس و بستری در بیمارستان های مازندران افزایش داشته است.
دکتر حریرچی دلیل این افزایش را ناشی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به خصوص حضور در تجمعات ، آیین های ختم و عروسی بیان کرد و اظهارداشت : بررسی وضعیت برخی از بیماران مبتلا نشان می دهد که اکثر این بیماران در این مراسم ها مبتلا به کرونا شدند.
وی عدم تغییر رفتاری مردم با ویروس کرونا را از دیگر دلایل ازدیاد آمار بیماران مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان های مازندران بیان کرد و تصریح کرد : هم اکنون هفت شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند ، به طوری که وضعیت در چهار شهرستان نوشهر، آمل ، بابل و بهشهر قرمز شده است.
دکتر حریرچی وضعیت ویروس کرونا را در استان مازندران در مرز هشدار دانست و عدم پوشش ماسک را به دلیل شرایط شرجی بودن استان از دیگر دلایل روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا در این خطه شمال کشور بیان کرده است.

احتمال تعطیلی طرح دریا در ستاد ملی و استانی
معاون کل وزیر بهداشت و درمان در مورد ارتباط افزایش ابتلا به ویروس کرونا در مازندران با طرح ساماندهی دریا و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در این ارتباط گفت : باید در این ارتباط در ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بررسی های لازم صورت گیرد.
دکتر حریرچی خاطرنشان کرد : به هر حال طرح دریا دارای ظرافت های خاصی است که باید مورد بررسی بیشتر و دقیق تر قرار گیرد و سپس در آن تصمیم گیری شود.
براساس آمار هم اکنون حدود 700 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در سطح بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند و سرعت انتقال ویروس کرونا در این استان از یک هفته قبل تاکنون روند افزایشی به خود گرفت به طوری که آمار بیماران مبتلا در یک هفته اخیر بیش از 50 درصد بیشتر شد.
 
استفاده از همه ظرفیت‌های درمانی سپاه و بسیج برای مقابله با کرونا
فرمانده کل سپاه گفت: از فرماندهان سپاه استانی و بسیج خواستیم از همه ظرفیت‌های درمانی خود در مقابله با بیماری کرونا استفاده کنند.
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در حاشیه نشست قرارگاه بهداشتی، درمانی و زیست دفاعی سپاه که به صورت ویدئوکنفرانس با فرماندهان سپاه استانی برگزار شد، افزود: با اوج گیری مجدد بیماری کرونا در بخش‌های دیگری از کشورمان متوجه این واقعیت شدیم که باید درجه حساسیت مان را در مواجهه با این پدیده مثل موج اول افزایش دهیم و برای این که این کار اتفاق بیفتد، دوباره قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) را بر اساس فرامین رهبر معظم انقلاب شکل گرفته بود، فعال کردیم.
وی گفت: در جلسه امروز که به صورت گفتگوی تصویری با فرماندهان سپاه استانی برگزار شد، خواستیم امکانات، تلاش‌ها و انگیزه‌هایی که وجود داشت ارتقا پیدا کند و از همه فرماندهان خواستیم که در همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از همه ظرفیت‌های درمانی و دیگر استعداد‌های خود در مواجهه با این بیماری استفاده کنند.
فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: بیمارستان‌های ما کاملا در خدمت این بیماران هستند و بیمارستان‌های سیار را دوباره آماده کردیم که در بخش‌هایی که بیماری از سطح ظرفیت بیمارستان‌های ثابت فراتر برود، بیمارستان‌های سیار گسترش پیدا کند.
سردار سلامی به آمادگی بسیج هم در توسعه غربالگری‌ها تاکید کرد و گفت: از دیگر تاکیدات ما تولید اقلام بهداشتی به خصوص ماسک بود که باید همه ظرفیت‌های این بخش در تولید و توزیع ماسک فعال شود.
وی گفت: بیمارستان بقیه الله دوباره ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد کرد و اکنون به دنبال فعال کردن بخش‌های دیگری برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی است و به بیماران غیرکرونایی هم خدمات می‌دهد.
فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: همه تلاش مان را به کار خواهیم بست تا پیامد‌های ناشی از این مساله مدیریت و مهار شود و کمک‌های مومنانه و اهدا بسته‌های معیشتی به نیازمندان را مجدد از سر می‌گیریم تا با همکاری سازمان‌های حمایتی و انقلابی به آسیب دیدگان ناشی از کرونا کمک شود.
سردار سلامی گفت: تصمیم‌های ما در امتداد تصمیم‌های گذشته است و با توجه به تجارب خوب و قابل قبولی که در چند ماه گذشته داشتیم، تلاش می‌کنیم بر شانه‌های این تجارب تکیه کنیم.
وی افزود: راه‌های مقابله و مواجهه با این مسئله را بهتر از گذشته آموخته ایم هرچند این پدیده هنوز در ابعاد مختلفی ناشناخته است، اما به هر شکل شناخته‌های ما هم از آن بیشتر شده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: روش‌های موفق قبل را ادامه خواهیم داد و آنچه اهمیت دارد این است که حساسیت هایمان را در همان درجه نگه داریم و مردم هم باید این واقعیت را بپذیرند که عامل اصلی کنترل بیماری خود مردم هستند یعنی اگر خود مردم دستورالعمل‌ها، توصیه‌ها و قواعد موجود در ارتباطات اجتماعی و زندگی شخصی را مراعات کنند این مساله مهار خواهد شد.
وی گفت: ما از خود مردم استمداد می‌طلبیم که برای حفظ سلامت خودشان توصیه‌ها را به نحو احسن انجام دهند تا خانواده‌ها دچار گرفتاری نشوند.
سردار سلامی افزود: بسیج هم فعالیت‌های خود را در قالب بسیج جامعه پزشکی ادامه خواهد داد و به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور کمک می‌کند و کمک‌های مومنانه به مردم و توزیع بسته‌های بهداشتی و تولید آن را در دستور کار دارد و امروز هم تاکید شد دامنه این فعالیت‌ها گسترش پیدا کند.

احتمال بازگشت بخشی از محدودیت‌های کرونایی
معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران با بیان اینکه متاسفانه آمار ابتلا هم در تهران و هم در کشور در حال افزایش است، گفت: در این راستا پیشنهاداتی برای افزایش محدودیتها و کنترل بازگشایی‌ها به مقامات بالاتر، ستاد ملی کرونا و وزارت کشور اعلام شده که در صورت موافقت بخشی از محدودیتها باز می‌گردد.
دکتر علی ماهر با بیان اینکه با افزایش آمار ابتلا ، درصد اشغال تخت‌ها و میزان بستری بیماران نیز افزایش یافته، گفت: اگر همین روند ادامه داشته باشد ظرف کمتر از 10 روز آینده دو برابر میزان فعلی تخت‌های بیمارستانی اشغال می‌شود و با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت تخت‌های تهران، ادامه داد: در حال حاضر تقریبا تمام تخت‌هایی که برای کرونا در نظر گرفته شده بود، کاملا اشغال شده، ولی بیمارستانها در حال آزاد کردن تخت‌ها و بخش‌های دیگر هستند. در حال حاضر تقریبا یک چهارم تخت‌های دانشگاهی تهران توسط بیماران کرونایی اشغال شده که درصد بسیار بالایی است.
وی درباره برنامه‌ریزی برای مدیریت شرایط درصورت ادامه این روند تصاعدی، گفت: ما در حال آماده‌سازی تخت‌های بیشتر برای ‍‍‍‍‍پاسخگویی به بیماران در صورت افزایش آمار هستیم، ولی در همین راستا پیشنهاداتی در جهت کاهش آمار ابتلا، به ستاد ملی کرونا و استانداری تهران پیشنهاد کرده‌ایم که قرار است به سرعت بررسی و برای اجرا ابلاغ شود.
وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بر این بود که اگر بازگشایی‌ها و رفع محدودیت ها منجر به افزایش آمار ابتلا گردد در این روند تجدیدنظر شود، گفت: در همین راستا پیشنهاداتی برای افزایش محدودیتها و کنترل بازگشایی‌ها به مقامات بالاتر، ستاد ملی کرونا و وزارت کشور اعلام شده که در صورت موافقت از شنبه آینده بخشی از محدودیتها بازمی‌گردد و به صورت محدود اجرا می شود تا تاثیرگذاری آن بررسی شود.
دکتر ماهر همچنین با اشاره به بی تاثیرنبودن لغو طرح ترافیک و بازگشایی‌ها در افزایش آمار ابتلا در سطح کشور، گفت: با این حال عدم رعایت پروتکل‌ها مهمترین عامل در افزایش آمار و بروز این شرایط است. اگر پروتکل‌ها از سوی افراد جامعه و صاحبان اصناف رعایت می‌شد، مطمئنا شاهد این وضعیت نبودیم.
این عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه با وجود اجباری شدن استفاده از ماسک اجباری متاسفانه هنوز همه رعایت نمی‌کنند، گفت: با افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند باید از سوی نیروهای انتظامی، قضایی و امنیتی برخورد شود. چراکه ما تنها می‌توانیم توصیه و اطلاع رسانی کنیم که مهمترین عامل پیشگری از کرونا استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری‌هاست ولی سایر ارگان‌های نظارتی و اجرایی که همگی عضو ستاد ملی کرونا و فرماندهی مقابله با کرونا در تهران بوده و در جریان این مسایل هستند، باید برای نظارت بیشتر و برخورد قانونی با متخلفین اقدام کنند.
وی تاکید کرد: قاعدتا سایر دستگاهها به جز وزارت بهداشت هم باید احساس مسئولیت کرده و با افراد و اصنافی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، به صورت جدی برخورد کنند.
ماهر در ادامه با اشاره به تاثیر برگزاری حضوری کنکور و سایر آزمون‌های سراسری در شیوع و انتقال بیشتر بیماری، اظهار کرد: مطمئنا کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های دخیل در این مساله پیشنهادات خود را به ستاد ملی کرونا ارایه کرده‌اند و از طرف ستاد کرونای استان تهران نیز پیشنهادات مشخصی ارائه شده، مسوولین و ستاد ملی کرونا باید در این زمینه تصمیم ‌گیری و اظهار نظر کنند.
ماهر همچنین با اشاره به وضعیت داروها و امکانات ویژه برای رسیدگی به بیماران کرونایی، گفت: خوشبختانه در مورد داروها در تهران کمبودی مشاهده نشده ولی درباره امکانات بخش‌های ویژه مانند ونتیلاتور و غیره، اگرچه هنوز کمبودی نداریم ولی اگر روند ابتلا با این سرعت افزایش داشته باشد، حتما به زودی با مشکل روبرو خواهیم شد.
معاون ستاد کرونای استان تهران همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر فروش برخی داروها همچون رمدسیویر با قیمت‌های کلان میلیونی در بازار آزاد، اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم این مساله تنها به داروی رمدسیویر مربوط می‌شود که هنوز در ایران کارآزمایی بالینی قابل انتشاری نداشته و نمی‌توان درباره کیفیت و اثربخشی دارو اظهار نظر قطعی داشت.

احتمال تقلبی بودن داروی رمدسیویر در بازار آزاد
وی با بیان اینکه این دارو در ایران توزیع نمی‌شود، گفت: اگر داروی رمدسیویر در بازارهای آزاد و با این قیمت‌ها به فروش می‌رسد باید به اصالت آن به شدت شک کرد و احتمال تقلبی بودن این دارو بسیار زیاد است، بنابراین توصیه ما این است که افراد از این داروها استفاده نکنند.
وی با بیان اینکه تجویز داروی رمدسیویر مجاز نیست، گفت: این دارو هنوز در فارماکوپه ایران تایید نشده و هر دارویی که توسط فارماکوپه تایید نشده باشد، نباید قانونا تجویز شود.
ماهر همچنین درباره داروی فاویپیراویر نیز اظهار کرد: این دارو اگرچه در ابتدا تایید نشد ولی الان در ایران وجود دارد و در حال توزیع است، البته هنوز اثرگذاری آن بر روی این بیماری تایید نشده است.
معاون برنامه ریزی ستاد کرونای استان تهران با تاکید بر اینکه بیماری کووید19 هنوز دارو و واکسن مورد تایید و موثری ندارد، گفت: برخلاف گفته برخی از اساتید مبنی بر تولید و توزیع واکسن در آینده نزدیک، باید بدانیم که نه ایران و نه هیچ کشور دیگری به تولید واکسن نزدیک نیست و نباید در این رابطه اطلاعات غلطی به مردم داده شود، چراکه این ویروس جهش‌های سریعی دارد و به همین دلیل چشم انداز دستیابی به واکسن روشن نیست.
دکتر ماهر در خاتمه تاکید کرد: حتی اگر همین الان کارآزمایی بالینی واکسن تایید شود، تا زمان ارایه مجوز نهایی و تولید برای جمعیت های بزرگ، حداقل دو سال زمان را باید در نظر گرفت. بنابراین تا آن زمان بهترین راه همچنان استفاده از ماسک، شستن مرتب دست و رعایت پروتکلها و فاصله گذاریهای اجتماعی است.

تولید داروی رمدیسیویر ، در صورت موافقت کمیته علمی کرونا
رییس سازمان غذا و دارو گفت: اگر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا موافقت کند، داروی رمدسیویر تولید خواهد شد.
دکتر محمدرضا شانه ساز درباره وضعیت داروی رمدیسیویر گفت: این دارو هنوز وارد شیوه نامه درمانی کشور نشده است و در صورت تأیید کمیته علمی کرونا، شرکت های داخلی آماده‌ تولید هستند.
معاون وزیر بهداشت گفت: این دارو هنوز وارد شیوه نامه درمانی کشورها نشده است. در ایران سه تا چهار شرکت آمادگی خود را برای تولید آن اعلام کردند و حتی می‌توانیم مواد اولیه آن را هم در کشور تولید کنیم. منتظر هستیم تا زمانیکه کمیته علمی کرونا به ما درباره مجوزهای اعلام کنند. شرکت های ما پشت خط تولید آماده اند تا به محض اینکه تعداد و مجوز بیاید، تولید را آغاز کنیم.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا ایران بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان دانشگاه های علوم پزشکی مراجعه و بستری بیماران مقابله با کرونا ستاد ملی کرونا فرمانده کل سپاه داروی رمدسیویر کرونا در تهران ویروس کرونا بیماران کرونا همه ظرفیت بیماری کرونا روند افزایشی شهر های قرمز افزایش آمار بازگشایی ها استان تهران وزیر بهداشت ستاد کرونای امام خمینی ستاد کرونا کمیته علمی هفته گذشته دانشگاه ها محدودیت ها آمار ابتلا پروتکل ها بخش ها یک هفته دو هفته تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳

معاون روابط عمومی اورژانس کشور از افزایش ۲۲ درصدی آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق شدگی در فروردین سال جاری خبر داد.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار غرق‌شدگی در فروردین سال جاری اظهار کرد: در ماه نخست سال ۱۴۰۳ در مجموع ۱۱۸ نفر به دلیل غرق‌شدگی مصدوم و فوت شدند و آمار مصدومان و فوتی‌ها به دلیل غرق‌شدگی حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در مدت مذکور ۵۴ نفر طی حوادث غرق‌شدگی مصدوم شدند که این آمار رشد ۵۹ درصدی داشته است و ۶۴ نفر نیز فوت شدند که فوتی‌ها نیز رشد ۲ درصدی داشته است.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور با اشاره به بیشترین تعداد مصدومان و فوتی‌ها به دلیل غرق‌شدگی تصریح کرد: بیشترین مصدوم در استان‌های بوشهر با ۱۵ نفر و هرمزگان با ۸ نفر گزارش شده، همچنین بیشترین فوتی‌ها در استان‌های فارس با ۱۱ نفر و اصفهان با ۷ نفر ثبت شده است.

کد خبر 746876

دیگر خبرها

  • رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان
  • ایران بیشترین کشفیات موادمخدر دنیا را دارد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در دنیا/ استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳