Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@11:06:26 GMT

«هشام الهاشمی»، مرد تناقض ها

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۵۶۷۲

به گزارش جام نیوز، «نور ایوب»، روزنامه نگار لبنانی و عضو تحریریه نشریه «الاخبار»، که بازتاب دهنده مواضع حزب الله لبنان شناخته می شود، با انتشار گزارشی به شخصیت «هشام الهاشمی»، کارشناس امنیتی برجسته عراقی که اخیرا به دست افراد ناشناس در بغداد ترور شد پرداخته است.

در این مقاله آمده که در سال 2016 با الهاشمی آشنا شدم، مردی خوش اخلاق، مؤدب، آرام… و پیچیده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مرور زمان با اعتماد به نفس فراوان اطلاعاتی را رو می کرد و ترجیح می داد برخی اسرار را برای خود نگه دارد.

شکی نیست که مواضعی صریح و گاه قاطع و گاه دیپلماتیک و گاه افراطی داشت و آنجا بود که به شوخی می گفت: «یک روزی سلفی جهادی بوده ام!».

مخفی نمی کرد که با نفوذ ایران در عراق میانه خوبی ندارد و همواره با بخش های مربوطه در سفارت امریکا و دیگر کشورها در تماس است. متحدان ایران دوستش نداشتند و متحدان امریکا برایش احترام قائل بودند.

او خودش بدون تعارف همین را می گفت، هرچند به دوستی اش با سران گروه های مقاومت هم مباهات می کرد. می گفت که شخصیت شهید «ابومهدی المهندس» را به شدت تحسین می کند. المهندس تا چند سال حاشیه ای امن برای او فراهم کرده بود و با شهادت المهندس یک پشتوانه را از دست داد.

همیشه از «اقدام دیوانه وار امریکا در ترور ابومهدی المهندس» انتقاد می کرد. همچنین می گفت که در مواردی حلقه وصل میان افرادی وابسته به ایران و افرادی غربی در پرونده عراق شده است.

از پژوهش های فراوانش می گفت که سفرای ایران و امریکا از آنها استفاده کرده اند.

در ماه های اخیر بخشی از پروژه ای مردمی شده بود که به خیابان ها ریختند و خواستار استقلال عراق در تصمیم گیری هایش و خروج این کشور از محورهای ایران و امریکا به یک اندازه شدند.

بارها گفته بود که راه نجات عراق همین استقلال است و تأکید کرده بود که این هدف به این آسانی و زودی به دست نمی آید.

همیشه آرزو می کرد که کاش عراقی ها به اندازه لبنانی ها سعه صدر داشتند. بارها اعتراف کرد که اشتباه کرد و حرف منتقدش درست است. اخیرا هم نپذیرفت که او را اسلام گرا بخوانند و گفت که «من عراقی ام، با اعتقادات خودم».

تا آخرین لحظه های زندگی اش منبع اطلاعات بود و همیشه اطلاعات دست اول و مهمی درباره تحرکات داعش را در اختیار دستگاه های امنیتی می گذاشت.

برای «نوری المالکی» احترام بسیاری قائل بود. با «حیدر العبادی» همراه شد، از «عادل عبدالمهدی» به شدت انتقاد می کرد، و باز با «مصطفی الکاظمی» همراه شد.

از مشاوران نزدیک «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، و دولت عراق بود.

به گزینه های جدید ایران در عراق پس از ترور شهید «قاسم سلیمانی» دلگرم بود و بر شدت انتقادات خود از افرادی که به وابستگی به ایران شناخته می شوند افزود.

هشام الهاشمی رفت، اما لبخندش فراموش نخواهد شد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: هشام الهاشمی جام نیوز عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق حذف شد؛ صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت های فوتسال با بردی نفس گیر

 تایلند نیز یکی از سهمیه‌های قاره آسیا برای جام جهانی فوتسال ازبکستان را به خود اختصاص داد.

به گزارش تسنیم، سومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 از ساعت 14:30 امروز (چهارشنبه - به وقت ایران) بین تیم‌های ملی تایلند و عراق برگزار شد که تایلند با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید.

تیم ملی عراق در نیمه اول این مسابقه فراتر از انتظار ظاهر شد و دو بار دروازه میزبان مسابقات را گشود. در ادامه تایلندی‌ها یک مرتبه موفق به گلزنی شدند تا با یک گل اختلاف راهی رختکن شوند. در نیمه دوم ورق برگشت و تایلند دو گل دیگر به ثمر رساند تا از شکست، پیروزی بسازد و راهی نیمه نهایی شود.

به این ترتیب، تایلند نیز در کنار تاجیکستان و ایران به لطف صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، مجوز شرکت در جام جهانی 2024 ازبکستان را به دست آورد.

تایلند روز جمعه هفتم اردیبهشت در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها به مصاف تاجیکستان می‌رود.

در آخرین بازی نیمه نهایی، ازبکستان از ساعت 17:30 مقابل ویتنام به میدان خواهد رفت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تایلند و ویتنام به یک چهارم نهایی جام ملت های فوتسال رسیدند برنامه کامل جام جهانی فوتسال

دیگر خبرها

  • عراق حذف شد؛ صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت های فوتسال با بردی نفس گیر
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • همشهری:چین و امریکا ۱۵۰۰ میلیارد دلار رابطه مالی دارند، هیچ روز مشترک کاری هم ندارند، پس دنبال تعطیلی شنبه نباشید /۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت