Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@08:27:32 GMT

ممنوعیت فعالیت ورزشی در 11 استانِ قرمز

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۵۹۶۵

ممنوعیت فعالیت ورزشی در 11 استانِ قرمز

 مهرداد خلیلیان در گفت‌وگوی تلویزیونی با بخش خبری شبکه خبر در خصوص تعطیلی برخی از مجموعه‌های ورزشی در کشور اظهار داشت: ما از آمار جدیدی که در مورد کرونا منتشر شده متاسف هستیم. طی آخرین تماسی که با آقای حریرچی داشتم بخشنامه‌ای داده شده در خصوص تعطیلی برخی از مراکز ورزشی. البته این بخشنامه از طرف وزارت کشور است اما با توجه به تعامل و ارتباط نزدیک وزارت کشور با ستاد ملی مقابله با کرونا این بخشنامه از طرف آنها به ما ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه آمار خوبی از کرونا نداریم و در 11 استان‌ها از جمله آذربایجان شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، مجموعه‌های ورزشی تعطیل است. همچنین در برخی از استان‌ها مثل خوزستان، هرمزگان،‌ فارس، چهارمحال و بختیاری و کلانشهر تهران یکسری از ورزشگاه‌ها بسته می‌شوند.

خلیلیان ادامه داد: خواهش من از همه مردم این است که پروتکل‌های بهداشتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رعایت کنند. مهمترین دلیل شیوع دوباره کرونا عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی است. البته من خودم این مورد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در چندین مرکزی که حضور پیدا کردم مشاهده کردم. به خصوص از جامعه ورزشی می‌خواهیم بیشترین دقت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشند و با مجاهدان راه سلامت همکاری کنند. استخرهای سرپوشیده در استان‌هایی مانند گروه اولی که اعلام کردم قطعا تعطیل است و در یک سری از کلانشهرها هم همانطور که از قبل اعلام کردیم مثل کاراته، کشتی، کنگ‌فو، و ورزش‌های دیگری که ممکن است خطر داشته باشد همچنان بسته بودن آنها به قوت خود باقی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه‌های ورزشی بسته شده‌اند یا قرار است بسته شوند، اظهار داشت: بخشنامه ورزشی هنوز به دست ما نرسیده است، باشگاه‌هایی که می‌توانند حفظ فاصله فیزیکی داشته باشند به کار خود ادامه دهند. شهرهایی که وضعیت قرمز دارند از طریق مراکز استان‌ها در مورد باشگاه‌ها تعیین تکلیف می‌شوند. امیدواریم با حفظ فاصله فیزیکی زنجیره انتقال شیوع کرونا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قطع کنیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مهرزاد خلیلیان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سبک غیرصحیح زندگی» علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا زالی، رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر را در کشور ناشی از سبک غیرصحیح زندگی افراد ذکر کرد که باعث افزایش بروز بیماری‌های غیرواگیر به خصوص سندرم متابولیک می‌شود.

به گفته وی، سندرم متابولیک شالوده بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر است و بر اساس آخرین پیمایش‌های صورت گرفته بخش زیادی از شهروندان تهرانی امروز به درجاتی از سندرم متابولیک (دیابت، فشارخون بالا، چاقی، افزایش وزن، تغذیه نامطلوب، چربی خون بالا) مبتلا هستند.

زالی، انجام فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی منظم را یکی از معتبرترین و بهترین راهکارها برای کاهش عوارض و فاکتورهای خطر در سندروم متابولیک برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نظم، انسجام، استمرار، پیوستگی و ثبات فعالیت‌های فیزیکی را از اصول مهم در این خصوص ذکر کرد و افزود: بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی برای کاهش عوامل خطر هر فرد حداقل باید پنج روز متوالی در هفته به ورزش منظم بپردازد.

وی، انجام فعالیت‌های ورزشی را از ضروریات اجتناب ناپذیر برای ارتقای سلامت به خصوص در افراد مسن عنوان کرد.

به گفته زالی، ورزش باعث افزایش کارآیی فیزیکی و ذهنی افراد می‌شود به ویژه برای دانشجویان گروه علوم پزشکی که دوران طولانی را برای تحصیل طی می‌کنند و ممکن است دچار خستگی ناشی از فعالیت‌های حرفه‌ای شوند.

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته خاطرنشان کرد: میان بسیاری از بیماری‌های فرسایشی و اضمحلالی جسمی و مغزی با انجام فعالیت‌های ورزشی ارتباط معکوس وجود دارد؛ اخیراً مشخص شده که انجام فعالیت‌های ورزشی منظم در میانسالی احتمال ابتلاء به برخی بیماری‌ها نظیر پوکی استخوان، آرتروز پیشرونده، آلزایمر و…، را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آغاز فعالیت‌های تفریحی ورزشی در ایستگاه‌های تندرستی
  • جلسه درویش در مورد توسعه ورزشگاه درفشی‌فر
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور چیست؟
  • «سبک غیرصحیح زندگی» علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور
  • ممنوعیت توقف مردم تهران طی ۴ روز آینده درحاشیه رودخانه
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک، به بسته حمایتی رژیم صهیونیستی و اوکراین اضافه می‌شود