Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان به احداث دومین تصفیه خانه بزرگ آب شرب گیلان اشاره کرد و گفت: امسال تصفیه خانه مذکور در قالب پویش الف – ب – ایران افتتاح می شود.

سیدمحسن حسینی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان به تجمیع شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان در سوم اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش خدمت رسانی به مردم از اهداف ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در کشور مد نظر وزارت نیرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استفاده از تاسیسات مشترک برای خدمت رسانی به مردم را از جمله اهداف تجمیع شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی عنوان کرد و افزود: در شهرستان رشت، روستاهایی که در جوار خط انتقال آب قرار دارند به تصفیه خانه آب رشت متصل می شوند.

وی با اشاره به وجود ۸۳۱ هزار مشترک آب و فاضلاب گیلان در اثر یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری استان، بیان کرد: اکنون یک میلیون و ۶۲ هزار خانوار زیر پوشش آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان به وجود ۱۳ باب تصفیه خانه آب شرب در استان اشاره کرد و یادآور شد: با ۷۲۹ حلقه چاه آب شهری و روستایی و ۵۷۵ چشمه وظیفه آبرسانی به مردم گیلان را به عهده داریم.

حسینی با بیان اینکه ۹۹.۴ درصد جمعیت شهری گیلان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان هستند، تصریح کرد: ۷۶ درصد جمعیت روستایی گیلان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان هستند.

وی به احداث دومین تصفیه خانه بزرگ آب شرب گیلان اشاره کرد و گفت: امسال تصفیه خانه مذکور در قالب پویش الف – ب – ایران افتتاح می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آب شرب تصفیه خانه آب آب و فاضلاب شهری و روستایی شرکت آب و فاضلاب تصفیه خانه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  مدیر امور آب و فاضلاب تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: برای برطرف کردن کمبود آب شرب در سه روستای  کهجه، استای و پشته  به صورت مشارکتی با اهالی این مناطق افزون بر ۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

رضا حسن زاده افزود: با این اقدام مشکل کمبود آب شرب افزون بر هزار و ۵۰۰ مشترک روستایی در شهرستان تایباد برطرف خواهد شد.

وی به تنش آبی در سطح برخی از روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: با شروع فصل گرما و افزایش مصرف آب شرب، ۲ روستای بهلول آباد و پل بند از توابع بخش میان ولایت تایباد هم در برخی از ساعت های شبانه روز بیشترین تنش آبی را دارند.

حسن زاده افزود: هم اکنون آب شرب شهری و روستایی تایباد با ۳۵ حلقه چاه تامین می شود.

وی اضافه کرد: برای تامین آب شرب پایدار در شهر کاریز در پنج سال و در شهر مشهدریزه در هفت سال آینده نیاز به حفر چاه جدید است.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد به فرسوده بودن شبکه توزیع آب شهری و روستایی این شهرستان اشاره و اضافه کرد: هم اکنون قسمتی از شبکه توزیع آب شهری و روستایی تایباد فرسوده است که اصلاح و تعویض آنها در اولویت کاری قرار دارد.

شهرستان تایباد هفت مجتمع آب‌رسانی روستایی با ۴۸۰ کیلومتر خط انتقال دارد.

آب و فاضلاب تایباد دارای بیش از ۴۳ هزار و ۲۰۰ مشترک شهری و روستایی است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • افتتاح دومین خانه شهید در منطقه ۱۵ تهران
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب همدان 
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب در همدان
  • تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال