Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ی کشور با تاکید بر جایگاه شهرداری ها و دهیاری ها در توسعه کشور، گفت: با اجرایی شدن لایحه درآمد پایدار و مالیات بر افزوش افزوده امید داریم که شهرداری ها و دهیاری بتوانند سهمی پر رنگ در توسعه و اعتلای کشور ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه سیاسی برنا، مهدی جمالی نژاد در نشست عصر چهارشنبه مدیران ارشد وزارت کشور با معاون اول ریاست جمهوری که در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد؛ با تاکید بر اینکه امروز  ۷۴ درصد جمعیت کل کشور در شهرها و ۲۶ درصد نیز در روستاها سکونت دارند؛ گفت: باید با برنامه ریزی دقیق و محاسبه شده‌ای بتوانیم منابع و امکانات مان را برای شهرها و روستاهایمان تخصیص دهیم و شاهد بهترین وضعیت درشهر ها و روستاهای کشورمان در حوزه های رفاه و امنیت باشیم.

معاون عمرانی وزیر کشور  با اشاره به تعداد شهرداری و دهیاری های کشور، گفت: در کشور ۱۳۱۸ شهرداری، ۳۷۱۱۵ دهیاری، ۱۲۵۹۹۲ عضو شورای اسلامی شهر و روستا داریم که خانواده بزرگی محسوب می شوند.

معاون وزیر کشور با اشاره به این ظرفیت بزرگ گفت: با اجرایی شدن لایحه درآمد پایدار و مالیات بر ارزش افزوده امید داریم که شهرداری ها و دهیاری بتوانند سهمی پر رنگ در توسعه و اعتلای کشور ایفا کنند.

وی همچنین خبر داد: به منظور راهبری و انتظام بخشی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و نیز تکالیف و وظایف واگذار شده در قوانین بالادستی اقدام به تهیه و تدوین و ابلاغ مجموعا ۵۹۵ مورد شامل ۳۱ آیین‌نامه، ۲۵۷ بخشنامه، ۱۶۷ دستورالعمل، ۸۶ شیوه‌نامه، ۳۵ تفاهم‌نامه و ۱۹ مورد سایر ابلاغیه‌ها شده‌ است. 

رئیس سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور در بخش دیگری از صحبت هایش به افزایش ۱۷۸.۷ کیلومتر به طول خطوط قطار شهری معادل ۵۴% کل خطوط در حال بهره‌برداری کشور اشاره کرد و گفت: در طی سالهای اخیر، ۷۱ هزار دستگاه تاکسی،۷۰۰ دستگاه اتوبوس و ۴۶۰ دستگاه مینی بوس نوسازی شده است.

وی در همین خصوص گفت: رویکرد دولت بر توسعه حمل و نقل عمومی در کشور است تا مسافرت ها هم آسان و هم کم هزینه در کشور صورت گیرد.

وی همچنین خبر داد: به استناد ماده ۹ آیین‌نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو، سامانه سیمفا با هدف صدور گواهی یکپارچه معاینه فنی راه‌اندازی گردید. 
جمالی نژاد تصریح کرد: درحال حاضر در سطح کشور ۶۲۴ مرکز معاینه فنی سبک با ظرفیت ۷۹۲ خط، فعال می‌باشند که از این تعداد ۴۹۸ مرکز قابلیت بازدید چشمی خودروهای دوگانه‌سوز را دارا هستند. 

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به اینکه مجموع عملکرد دولت در شهر ها و روستاها قابل قبول است؛ گفت: در همین دولت یکی از بزرگترین معضلات که پسماندهای شهری و روستایی بود؛ به کل حل شد.

وی در این خصوص گفت: ساماندهی ۹۶ محل دفن پسماند شهری و استقرار سیستم جمع‌آوری پسماند در ۳۰ هزار روستای کشور کشور با تدبیر شهرداری ها و دهیاری ها در کل کشور صورت گرفت.
معاون عمرانی وزیر کشور در پایان بر لزوم توجه بیشتر به جایگاه شهرداری ها و دهیاری های کشور در امر توسعه و ابادانی کشور تاکید کرد و گفت: شهرداری ها و دهیاری ها به عنوان نهادهای غیر دولتی ظرفیت بزرگی در توسعه کشور محسوب می شوند باید با فعال سازی این ظرفیت ها بتوانیم، آبادانی بیشتری  را در شهرها و روستاهای کشور شاهد باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری ها و دهیاری ها دهیاری های کشور وزارت کشور وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری به روسیه سفر می‌کند

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به این کشور سفر خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که علی باقری معاون وزیر امور خارجه ایران 18 تا 20 آوریل (30 فروردین الی 1 اردیبهشت) به روسیه سفر می‌کند.

وزارت خارجه روسیه به "اسپوتنیک" گفت: «علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس ممانعت از اشاعه سلاح هسته‌ای مسکو در روزهای 18 تا 20 آوریل در مسکو خواهد بود.»

این وزارتخانه افزود: «انتظار می‌رود وی دیدارهایی با مقامات ارشد وزارت امور خارجه روسیه داشته باشد.»

هشدار باقری به اسرائیل: مقیاس پاسخ ایران در ثانیه خواهد بودروسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • مدیران جدید شهرداری اصفهان منصوب شدند +سوابق
  • هفت اختراعی که زندگی شهری را تغییر داد
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • نظارتی بر پارکینگ‌های عمومی در کرمانشاه وجود ندارد
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است