Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، بابک دارابی گفت: از سال ۹۲ تا کنون ۱۹۸۶ پروژه تعریف و از این تعداد ۱۰۹۹ پروژه تکمیل شده است. ۸۸۷ پروژه نیز در حال اجرا است. برای تکمیل ۱۰۹۹ پروژه، تا کنون هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص و پرداخت شده و ۸۸۷ پروژه باقی مانده نیز ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که متناسب با پیشرفت فیزیکی و بر اساس صورت وضعیت‌ها نسبت به پرداخت اقدام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این میان، ۹۶۹ پروژه عمرانی تعریف شده مربوط به استان خوزستان است که با اعتبار هزار و ۷۷۲ میلیارد تومان اجرا می‌شود. تا کنون نیز ۵۷۱ پروژه با اعتبار ۷۶۰ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و ۳۹۸ پروژه باقیمانده با اعتبار هزار و ۱۲ میلیارد تومان با پیشرفت‌های فیزیکی متفاوت و بر اساس برنامه زمان‌بندی در حال پیگیری است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری ۲۷۶ طرح با اعتبار ۲۸۲ میلیارد تومان تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که از این تعداد ۱۷۲ پروژه با اعتبار ۱۷۳ میلیارد تومان در استان خوزستان و ۶۱ پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در استان بوشهر اجرا خواهد شد.

وی در خصوص مناطق آسیب دیده از سیل استان خوزستان اظهار داشت: ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت ملی نفت ایران اختصاص داده شده که از این مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به نوسازی مدارس به جهت بازسازی ۱۰۹ مدرسه و ۴۰ میلیارد تومان به علوم پزشکی بابت بازسازی ۱۰۷ مرکز درمانی و همچنین اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای ساخت ۳ هزار و ۳۳۳ واحد مسکونی در نظر گرفته شد.

دارابی یادآور شد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد نفت کشور در خوزستان تولید می‌شود، حدود ۵۰ درصد از اعتبارات تخصیص داده شده به خوزستان تعلق دارد. البته اولویت فعلی دو منطقه غرب کارون و منطقه ویژه پارس است اما در ۱۰ استان نفتی دیگر مانند ایلام، کرمانشاه، فارس خراسان رضوی، هرمزگان و … نیز پروژه‌های عام‌المنفعه داریم.

وی درباره آبرسانی به غیزانیه گفت: برای طرح آبرسانی به غیزانیه، شرکت ملی نفت ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته که تا کنون ۷ میلیارد تومان آن با توجه به اقدامات انجام شده و پیشرفت فیزیکی طرح پرداخت شده و مابقی نیز با ارائه اسناد اجرای کار، پرداخت می‌شود. البته این مبلغ بخشی از اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح است و بقیه اعتبار مورد نیاز را باید دستگاه اجرایی متولی تأمین کند. منطقه غیزانیه بیش از این اعتبار نیاز دارد.

کد خبر 4969963

منبع: مهر

کلیدواژه: مناطق محروم شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب شرکت ملی نفت ایران غیزانیه اهواز ویروس کرونا قیمت دلار بورس بانک مرکزی ایران قیمت نفت قیمت یورو وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی تولید نفت قیمت سکه بهار آزادی قیمت طلا وزارت راه و شهرسازی مصرف برق میلیارد تومان تومان اعتبار تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه

با تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه این پروژه یک گام دیگر به تکمیل نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، طبق اعلام روابط عمومی استانداری اردبیل، با پیگیری استاندار اردبیل جهت رفع مسائل و مشکلات و تأمین نیازمندی‌های استان از پایتخت، در جریان این پیگیری‌ها، برای پروژه‌های مختلف از جمله ابرپروژه راه‌آهن اردبیل - میانه، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

گفتنی است، در سال گذشته نیز بیش از ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ابرپروژه راه‌آهن اردبیل - میانه تزریق شده بود.

کد خبر 746927

دیگر خبرها

  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل -میانه
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد
  • احداث ۲۱۶ مدرسه در مناطق محروم لرستان