Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مرحله اولیه آزمایشگاهی واکسن کرونا انجام شده و تا ۲ ماه آینده آزمایش و تزریق انسانی آن انجام خواهد شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه در سطح بین‌المللی تحقیقات زیادی بر روی واکسن انجام شده است، اظهار کرد: در کشور ما نیز بیش از ۱۰ گروه بر روی تولید واکسن کرونا تحقیق می‌کنند که فعلاً دو گروهشان بیشتر از بقیه کار را پیش برده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: ترکیبات واکسن چند فاز دارد و نوع واکسن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است؛ برخی واکسن‌ها برای ویروس‌های ضعیف کشته شده است، برخی دیگر از آنها ترکیبات نوترکیب ویروسی است و برخی هم ممکن است با متدهای جدیدی ساخته شود.

کوهپایه زاده ادامه داد: پیش بینی ما این است که ایران تا فصل پاییز و یا اوایل زمستان بتواند به نمونه‌هایی از واکسن کرونا که قابل استفاده در سطح بین‌الملل هم باشد، دست یابد.

وی افزود: البته ممکن است این واکسن‌ها وارداتی هم بشود که بسته به زمان دارد و پیش بینی‌های وزارت بهداشت در این خصوص در حال انجام است. اما اگر بتوانیم به تولید واکسن در ایران دست یابیم، برای کشور ارزش افزوده بالاتری خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: دو گروه محقق در دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال کار بر روی تولید واکسن هستند که در حال حاضر فاز اولیه آزمایشگاهی آن انجام شده و به اتمام رسیده است و تقریباً تا یکی دو ماه آینده تزریق و آزمایش انسانی آن انجام خواهد شد. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این مراحل واکسن به تولید انبوه خواهد رسید.

منبع:مهر

خبرگزاری برنا:​انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی ایران زمستان وزارت بهداشت واکسن کرونا واکسن ایرانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در خصوص بازدید‌های مستمر و میدانی واحد مدیریت نظارت بر درمان دانشگاه، یک واحد طب سنتی غیرمجاز با ارایه خدمات از قبیل حجامت، گچ گیری، ختنه، فصد و. در شهر سرایان توسط کارشناسان نظارت بر درمان و پلیس اماکن عمومی شناسایی، پلمب و پرونده به مراجع ذی صلاح ارجاع شد.


دکتر جمشید مشایخی جم افزود: فرد فاقد صلاحیت و بدون هیچگونه مجوزی از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به انجام ارائه خدمات طب سنتی کرده بود که با پیگیری‌های انجام شده، این واحد غیر مجاز پلمب شد.

وی گفت: همشهریان برای انجام خدمات طب سنتی در مؤسسات و مراکز پزشکی داری مجوز از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به دریافت خدمات کنند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز غیر مجاز، موضوع را از طریق سامانه مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ۱۹۰ بصورت شبانه روزی و یا با شماره‌های ۳۲۳۸۱۳۱۱- ۳۲۳۸۱۳۳۹ -۰۵۶ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • تولد نوزادان در قم افزایش یافت