Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- آمازون به‌تازگی برای ورود به رقابت تاکسی‌های خودران کمپانی نام‌آشنا در این رابطه یعنی زوکس را به مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری کرد. آمازون به‌تازگی برای ورود به رقابت تاکسی‌های خودران کمپانی نام‌آشنا در این رابطه یعنی زوکس را به مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  wired، کمپانی آمازون به‌تازگی اعلام کرده است که کمپانی فعال درزمینهٔ خودروهای خودران زوکس (Zoox) را به مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمپانی در سال 2014 تأسیس شد و از آن زمان تاکنون به راه‌حل‌های فنی، رازداری و بلندپروازی مشهور است.
 
هدف اصلی کمپانی زوکس تأسیس تاکسی‌های روباتیک و سیستم سفارش آنلاین آن‌ها از پایه است. این کمپانی در سال 2018 اولین طرح مفهومی خودروهای خود را به نمایش درآورد. کمپانی آمازون در این رابطه اعلام کرد که زوکس را از اهداف خود منحرف نخواهد کرد. به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد که آمازون نیز به رقابت ساخت تاکسی‌های خودران پیوسته است و برای سایر رقبای قدر این عرصه نظیر اوبر و لیفت به‌عنوان یک تهدید محسوب می‌شود.
     
اگر آمازون با استفاده از زوکس بتواند سیستم حمل‌ونقل خودران ویژه‌اش را راه‌اندازی کند می‌تواند به مزایای زیادی دست پیدا کند. این کمپانی می‌تواند به 100 میلیون کاربر خود تخفیف ارائه کند و حتی از خودروسازانی که توانایی سرمایه‌گذاری آن‌ها روی خودروهای خودران به دلیل ورشکستگی‌های حاصل از کووید- 19 کم شده است جلو بزند.
 
البته سرمایه‌گذاری‌های آمازون به اینجا محدود نمی‌شود و این کمپانی درزمینهٔ حمل‌ونقل سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده است. این کمپانی در سال گذشته روی Aurora سرمایه‌گذاری هنگفتی کرد و توانست بخشی از کالاهای فروخته‌شده را با استفاده از کامیون‌های روباتیک استارتاپی به نام Embark به دست مشتری برساند.
 
علاوه بر این تحلیل گران بر این باورند که فناوری زوکس ممکن است تنها به تاکسی‌های خودران محدود نشود و به کامیون‌ها، ون‌های ارسال کالا یا تجهیزات انبار این شرکت نیز راه پیدا کنند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: استارتاپ آمازون تاکسی خودروی خودران تاکسی های خودران سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: دستگیری صدها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌هاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از قوه قضاییه ،کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در پیامی، نوشت: دستگیری صدها دانشجو و استاد معترض آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، از یکسو نشان‌دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی ارتکابی صهیونیست‌هاست و از سوی دیگر، حاکی از عدم صلاحیت آمریکا در ورود به عرصه حقوق بشر است. 

به نوشته وی، آمریکا اخیرا گزارش حقوق بشری علیه طیفی از کشورها منتشر کرد!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • «هاکا مستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود