Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امروز طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد در شهرستان کوار استان فارس با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور  برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، امروز طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد در شهرستان کوار استان فارس با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور  برگزار شد، در این مراسم علاوه بر مسئولان ارشد استانی داریوش اسماعیلی معاون معادن وزارت صمت نیز حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ابتدای این مراسم مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت و معدن و تجارت در ارتباط ویدئو کنفرانسی با بیان اینکه امروز 2 طرح از استان فارس افتتاح می‌شود، اظهار داشت: برای هر دوی این طرح‌ها 5 هزار میلیارد تومان هزینه شده است. 

وی با بیان اینکه کل ظرفیت استان فارس در آهن اسفنجی 3.8 و گندله‌سازی 56 میلیون تن است، گفت: 100 درصد این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی انجام شده است. 

پس از آن داریوش اسماعیلی معاون معادن وزیر صمت به بیان جزئیات پروژه‌های امروز پرداخت و اظهار داشت: این مجموعه عظیم 4 فاز دارد که شامل فولادسازی، آهن اسفنجی، کنستانتره و گندله‌سازی است که امروز بخشی از آنها به بهره‌برداری رسید. 

وی با اشاره به جزئیات این واحدها گفت: واحد فولادسازی  با ظرفیت 1.5 میلیون تن به بهره‌برداری رسید که برای این واحد 69 میلیون یورو و 150 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است این واحد که به عنوان صادرکننده نمونه استانی نیز انتخاب شده برای 1193 نفر به صورت مستقیم و 12 هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است. 

نوبخت: اعتبارات سفر رئیس جمهوری به قم به 583 میلیارد تومان افزایش یافترئیس جمهور 6 نیروگاه خورشیدی را به صورت ویدئو کنفرانس در فارس افتتاح کرد

اسماعیلی با بیان دیگر جزئیات افزود: واحد دوم آهن اسفنجی 1.8 میلیون تن ظرفیت دارد و برای آن 139 میلیون یورو و  199 میلیارد تومان هزینه شده که برای 1870 نفر به صورت مستقیم و 20 هزار نفر غیرمستقیم اشتغالزایی کرده و این واحد در طی 3 سال به بهره‌برداری رسیده است. 

معاون وزیر صمت درباره دیگر واحدهای این پروژه بیان کرد: واحد گندله‌سازی 3.5 میلیون تن ظرفیت دارد و برای آن 141 میلیون یورو و 200 میلیارد تومان هزینه شده است و امروز پس از 3 سال به بهره‌برداری رسید. 

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس نیز درباره این طرح  اظهار داشت: این طرح تا کنون بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته و در فاز دوم آن تولید گندله و آهن اسفنجی با سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا با تکمیل صنایع پایین دستی آن چرخه تولید و بهره‌برداری از این طرح عظیم تکمیل شود، گفت: ارزآوری بالا از مزیت‌های این صنعت است و  تسهیل در امور اجرایی این صنعت در دستور کار مسئولان امر قرار دارد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صمت استان فارس نیز درباره این پروژه‌ها  گفت: با افتتاح هر فاز جدید در مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد شاهد ایجاد اشتغال به ویژه در زمینه صنایع وابسته خواهیم بود و فازهای بعدی این مجتمع شامل تولید فولاد آلیاژی و شهرک پایین دستی صنعت فولاد نیز در آینده راه‌اندازی می‌شود. 

انتهای پیام/424 / ع

R7533/P1494/S6,61/CT11 بیشتر بخوانید... ایران بر بام تولید آهن اسفنجی دنیا ایستاد استاندار کرمان: ۲ کارخانه تولید آهن اسفنجی در استان کرمان احداث می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد ویدئو کنفرانسی بهره برداری میلیارد تومان رئیس جمهور استان فارس آهن اسفنجی هزینه شده میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۶۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رژه روز ارتش با حضور رئیس‌جمهور

دیگر خبرها

  • (ویدئو) کنایه معاون اجرایی رئیس‌جمهور به رسانه‌های صهیونیستی
  • از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس
  • واحد صنعتی بزرگ فروسیلیس خاورمیانه در دامغان افتتاح شد
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی در استان سمنان
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود
  • مراسم رژه روز ارتش با حضور رئیس‌جمهور
  • فردا ؛ جشن بازگشت به تولید ۲۰۰ واحد صنعتی در سمنان
  • عکس/ رژه روز ارتش با حضور رئیس جمهور