Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@06:11:47 GMT

شکار هیولا در قم نقد شد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۶۴۳۱

شکار هیولا در قم نقد شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، در بیست و نهمین جلسه از سری جلسات عصرانه‌های داستان که از سوی حوزه هنری قم و نشر معارف، در پاتوق کتاب واقع در میدان شهدای قم شامگاه چهارشنبه برگزار شد،کتاب شکار هیولا نویسندگی محمد سرشار نقد و بررسی شد.

نویسنده کتاب هیولا در این نشست   ضمن معرفی و بیان خلاصه‌ای از سوابق خود در زمینه‌ داستان نویسی، گفت: سنین ۱۲ تا ۱۵ سال، بیشتر از سایر رده‌های سنّی مدنظر بنده در نوشتن این کتاب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: البته این کتاب به شکلی نوشته شده است که بزرگسالانی که هنوز کودک درونشان فعال است هم بتوانند از خواندن آن لذت ببرند.

در ادامه‌ این نشست، سمیه عالمی، داستان نویس و مدرس ادبیات داستانی، به بررسی این رمان پرداخت و گفت: به طور کلی، رمان از تاریخ شفاهی مهم تر است. زیرا رمان می‌تواند بیانگر اوضاع و احوال مردم زمان خودش باشد.

او با بیان این که رمان، فرزند زمانه‌ خودش است، عنوان کرد: شیوه‌ی نوشتار این کتاب متناسب با زمانه حال حاضر و مخاطب امروزی است. جمله بندی‌های این کتاب نیز مناسب و مورد پسند قشر نوجوان است.

عالمی در انتقاد از این اثر، تصریح کرد: بهتر بود در این داستان، بعضی عنوان‌ها و القاب که برای ملل دیگر، محسوس و آشنا نیست و بدون پانویس هم ذکر شده اند، یا نمی‌آمدند و یا به نحوی دیگر می‌آمدند.

سپس حاضرین در جلسه به طرح نظرات، پیشنهادات و سوالات خود پرداختند و در پایان، محمد سرشار، ضمن تشکر از همراهی حضار و ارائه‌نظراتشان، به پاسخ گویی در مورد سؤالات آن‌ها پرداخت و بیان کرد:،  از آن جا که ایده‌ اولیه، نوشتن تاریخ شفاهی به صورت رمان بود، برای من مهم به نظر می‌آمد که از همان اول، مخاطب نوجوان بداند، داستانی که می‌خواند، بر اساس یک اتفاق واقعی است.

او در پاسخ به انتقاد در مورد ناشناخته بودن برخی الفاظ موجود در کتاب برای سایر ملل، گفت: توضیح و تفسیر این الفاظ، وظیفه یک مترجم خوب است. اوست که باید با توجه به شناخت دقیقی که از مردم هم زبانش دارد، در پانویس‌ها توضیحات لازم را در مورد آن الفاظ و القاب بیاورد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی کتاب نقد کتاب اخبار فرهنگی کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۶۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار وحشیانه آخونک توسط زنبور + فیلم

یک عمر شنیدیم که آخوندک یکی از بیرحم‌ترینِ قاتلان است ولی در این ویدیو می‌بینیم زنبور، زنده زنده آخوندکِ در حال شکار را نصف می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • رمان «تارِ تاریکی» منتشر شد
  • شکار وحشیانه آخونک توسط زنبور + فیلم
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • گزارشی از نظر منتقدان درباره آخرین کتاب چاپ شده مارکز
  • شی ‌جین‌پینگ به روزنامه‌نگاران گفت: « داستان چین را خوب روایت کنید»
  • بیش از هر زمان دیگر به تقویت هویت جامعه نیاز داریم
  • بوگاتی شیرون سوپر اسپرت؛ مشکی باشه، هیولا باشه! (عکس)
  • رونمایی از ترجمه‌ کتاب «داستان‌های منتخب شاهنامه» به اردو
  • ماجراهای سفری عجیب در قصه جزیره ناشناخته
  • چرا قرآن از عهدین اقتباس نشده است؟