Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@01:39:37 GMT

مددجویان کمیته امداد ۱۳۰ هزار مترمربع فرش بافتند

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۶۴۷۵

مددجویان کمیته امداد ۱۳۰ هزار مترمربع فرش بافتند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری، در همایش خیران اصناف و بازاریان یزد، با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان ماموریت اصلی کمیته امداد است، افزود: حدود ۵۵ درصد خانواده‌های تحت حمایت امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و باید اشتغال خانگی را برای این جامعه هدف گسترش دهیم.

وی، ایجاد کارگاه‌های تجمیعی برای مددجویان به‌ ویژه در زمینه قالیبافی را از موثرترین اقدامات برای خودکفایی آنان دانست و ادامه داد: مددجویان کمیته امداد سال گذشته ۱۳۰ هزار متر مربع فرش دستباف تولید و به فروش رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته امداد با اشاره به ثبت برند جهانی فرش دستباف مددجویان تاکید کرد: تولید فرش دستباف مددجویان امداد امسال به ۲۰۰ هزار متر مربع خواهد رسید و در بازارهای بین‌المللی عرضه خواهد شد.

بختیاری افزود: یکی از برنامه‌های کمیته امداد ارائه تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی ارزان‌قیمت یا قرض‌الحسنه به کارآفرینانی است که نسبت به‌کارگماری ۱۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اولویت کار امداد ایجاد اشتغال و سپس مسکن مددجویان است، ادامه داد: اولویت ساخت مسکن در کمیته امداد، خانواده‌های ایتام و سپس خانوار تحت حمایت سه‌نفره به بالا است و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ مددجوی واجد شرایط فاقد مسکن در استان یزد نداشته باشیم.

بختیاری همچنین در بازدید از یک کارگاه قالیبافی مددجویی و افتتاح هم‌زمان ۵۰ کارگاه قالیبافی در سطح استان یزد، گفت: با راه‌اندازی این تعداد کارگاه قالیبافی در استان یزد، برای ۱۰۰ مددجوی تحت حمایت ایجاد شغل شده است.

کد خبر 4969985

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مرتضی بختیاری کمیته امداد امام خمینی مددجویان کمیته امداد ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه آتش سوزی پیروز حناچی شهرداری تهران محسن حاجی میرزایی کمیته امداد امام خمینی محسن هاشمی بیمارستان سینا اطهر پلیس راهور طرح ترافیک کمیته امداد تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی

به گزارش خبرگزاری مهر، رؤیا عسگرپور صبح چهارشنبه در نشست مشترک کارگروه سوادآموزی استان البرز که با هدف ساماندهی فضا و نیروی انسانی برای آموزش برگزار شد، گفت: در سال گذشته ۹۸۹ نفر از مددجویان محروم از سواد کمیته امداد در راستای تفاهم نامه منعقده شناسایی و در دوره‌های سوادآموزی ثبت نام شدند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز ضمن قدردانی از تعامل مؤثر و دغدغه مندی مسؤولان کمیته امداد البرز در برنامه ریشه کنی بیسوادی اظهار کرد: در اساسنامه جدید سازمان نهضت سوادآموزی، ایجاد نوآوری و راهکارهای نوین در کنار مردمی سازی و پررنگ‌تر شدن نقش دستگاه‌ها برای توسعه سطح سواد در کشور مورد انتظار است.

وی افزایش نرخ سواد در استان را مسئله‌ای همگانی دانست و تصریح کرد: اتفاق خوبی که برای تحقق شعار سال با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در ثبت نام مددجویان و ساماندهی فضا و آموزش در کلاس‌های سال جاری محقق شد، ثمره دغدغه مندی و مشارکت پویا مدیران و مسؤولان این نهاد است.

کد خبر 6080602

دیگر خبرها

  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • واگذاری بیش از چهار هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در استان تهران
  • واگذاری بیش از هزار واحد مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران
  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان