Web Analytics Made Easy - Statcounter


حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» روز پنجشنبه در هفتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه که با عنوان بررسی راههای ارتقای سواد رسانه ای با توجه و آسیب شناسی فضای مجازی برگزار شد، افزود: آموزش سواد رسانه در تفکر اسلامی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در کشورهای توسعه یافته نیز جایگاه خاصی دارد.
وی گفت: جامعه ای که قدرت تحلیل نداشته باشد دچار آسیب می شود و فضای آن همواره ملتهب استو جامعه ای که قدرت تحلیل نداشته باشد دشمنان، منافع ملی آنان را به بازی گرفته و تضعیف می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه ساوه ترغیب افراد به تفکر و تعمق در خصوص وقایع اجتماعی را از راهکارهای ارتقای سواد رسانه ای دانست و افزود: آموزش ابزار مهم در راستای ارتقای سواد رسانه ای است.
وی ترغیب افراد به شنیدن نقطه نظرات مخالفین را از دیگر راهکارهای ارتقای سواد رسانه ای بیان کرد و افزود: ترغیب افراد به تحمل نظر مخالفان، ترویج و توسعه مهارت تفکر انتقادی، آشنا کردن مردم به شگردهای سانسور رسانه ای و آموزش همگانی از دیگر راهکارهای ارتقای سواد رسانهای در بین آحاد مختلف جامعه است.
حجت‌الاسلام حسینی افزود: متاسفانه در کشور ما به جای سواد رسانه‌ای بیشتر به فیلترینگ توجه شده است در حالیکه اگر دانش رسانه‌ای ارتقا یابد نیازی به فیلترینگ نخواهد بود.

وی ادامه داد:به دلیل  پیشرفت علم و  تکنولوژی نمیتوان با فیلترینگ مقابله کرد چرا که راهکاری برای عبور از آن اندیشیده می شود اما اگر سواد رسانهای مردم با توجه به آسیب شناسی فضای مجازی ارتقا یابد دیگر نیازی به فیلترینگ و محدود کردن نیست.

وی تاکید کرد: دشمنان حتی برای عملی کردن جنگ اقتصادی خود متوسل به جنگ رسانه‌ای می شوند اما اگر سواد رسانه‌ای ارتقا یابد، قطعا توطئه‌های دشمنان خنثی خواهد شد.

وی اظهار داشت: اگر قدرت تحلیل مردم افزایش یابد تسلیم جوسازی  رسانهرسا و اخبار دروغین دشمنان نخواهند شد.
فرماندار ساوه نیز تقویت بنیه فکری جامعه و مهارت محوری را در ارتقای سواد رسانه‌ای موثر دانست و افزود: درک متکی بر مهارت و آسیب شناسی با برطرف کردن موانع ارتقای سواد رسانه ای و با آموزش امکانپذیر است.
«علی میرزایی» خواستار آموزش کاربران سواد رسانه‌ای شد و افزود: خلق کنندگان و اهداف آنها در انتشار پیامهای رسانرسان باید بطور دقیق مورد واکاوی قرار گیرد و باید فهمید با چه استراتژی دست به چنین کاری می زنند تا فضای جامعه را ملتهب کنند.
وی به قوانین ضعیف در حوزه سواد رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: توهین و افترا در صدر جرایم هستند و دلیل آن  نیز نبود سواد رسانه‌ای است. 

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه باید برای سواد رسانه‌ای هویت و شناسنامه تدوین کرد، خواستار تقویت اخلاق حرفه‌ای فعالان رسانه‌ای شد و افزود: خالی بودن جای محتوای پرورشی در کنار محتوای آموزشی یکی از ضعف های موجود در جامعه و ارتقای سواد رسانه‌ای است.
رییس دادگستری شهرستان ساوه نیز گفت: امروزه فضای مجازی به نوعی جامعه را راهبری کرده و مسیرها را مشخص میمی‌ک.
«هادی ملکی» افزود: تولید محتوا و نحوه استفاده از فضای مجازی در سایه آموزش امکانپذیر است اما متاسفانه فضای مجازی در کشور ما جایگزین اوقات فراغت شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین آسیب را در نحوه استفاده ناصحیح از فضای مجازی، جوانان و خانواده‌ها می‌بینند، افزود: ارتباطات نامناسب و محتوای نادرستی که مورد استفاده خانواده ها و جوانان قرار می گیرد، موجب بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی می‌شود.
رییس دادگستری ساوه تصریح کرد: فیلترینگ فضای مجازی راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیست که این کار هم نتیجه نبود آموزش در جامعه است. 
وی با تاکید بر اینکه آموزش ها باید جمعی و با حضور تمامی اعضای خانواده صورت گیرد تا تاثیرگذاری لازم به همراه داشته باشد، اظهار کرد: آموزش حاکمان ضرورت نخست است و در کنار آن باید آموزش مردم با تاکید بر حضور همه اعضای خانواده برای تاثیرگذاری در محیط خانواده صورت گیرد چرا که آموزش انفرادی منجر به اصلاح احتمالی و ارتقای سواد رسانه ای احدی از اعضای خانواده می شود و تاثیرگذاری لازم را نخواهد داشت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای تهدیدات فضای مجازی را به فرصت تبدیل خواهد کرد.
«حسین محمودی فر» افزود: سواد رسانرسان مانند خواندن و نوشتن ضروری است و برگزاری کارگاههای آموزشی برای سنین مختلف به منظور ارتقای آن ضروری است.
وی همچنین از تهیه اطلس مساجد شهرستان ساوه و چگونگی همکاری با کانون های مساجد توسط شهرداری خبر داد و افزود: ادارات شهرستان نسبت به ارائه برنامه های اوقات فراغت با محوریت مساجد اهتمام جدی داشته باشند تا در شرایط کرونایی موضوع اوقات فراغت تابستان مغفول واقع نشود.

 

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی ساوه سواد رسانه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی ساوه سواد رسانه ای شورای فرهنگ عمومی ساوه سواد رسانه ای ارتقای سواد رسانه ای سواد رسانه ای فضای مجازی قدرت تحلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی

به گزارش جام جم آنلاین از  روابط عمومی رسانه ملی، مجتبی کشوری در نشست خبری گزارش برنامه‌های نوروز و رمضان رسانه ملی که امروز در سازمان صداوسیما برگزار شد، ضمن یادآوری این نکته که در این گزارش درباره بازدید‌ها صحبت می‌کنیم و نه میزان بازدیدکنندگان، اظهار کرد: با استفاده از ابزار داده‌کاوی، حدود ۵۰۰ هزار محتوای تقطیع شده از برنامه‌های نوروز و ماه رمضان رسانه ملی در چهار پلتفرم تلگرام، اینستاگرام، روبیکا و ایتا جمع‌آوری کرده‌ایم که در مجموع یک میلیارد و نیم بازدید داشته‌اند.

وی افزود: در این میان در تلگرام ۱۷۳ میلیون بازدید، در اینستاگرام ۱.۱ میلیارد بازدید، در ایتا ۸۵.۵ میلیون بازدید و در روبیکا ۱۳۹ میلیون بازدید ثبت شده است.
مدیرکل اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی با بیان اینکه در میان برنامه‌ها نیز «محفل» با ۴۰۵ میلیون بازدید، «زندگی پس از زندگی» با ۲۷۸ میلیون، «سال نو» شبکه سه با ۱۱۸ میلیون، «برمودا» در ایام عید ۱۰۳ میلیون و «شب عیدی» شبکه دو با ۷۹ میلیون بازدید در ردیف پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها قرار داشتند عنوان کرد: در میان ویدئو‌هایی از مجموعه‌های نمایشی، «نون خ» با ۶۴ میلیون بازدید، «زیرخاکی» با ۳۹ میلیون بازدید، «هفت‌سر اژدها» با ۲۴.۵ میلیون بازدید و «رستگاری» با ۵.۱ میلیون بازدید در شبکه‌های اجتماعی دیده شدند.

دیگر خبرها

  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۳۱ فروردین
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • افزایش مخاطبان ویژه برنامه‌های رمضانی رسانه ملی
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی