Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@16:00:51 GMT

مهاجرت به عمان

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۶۵۲۵

مهاجرت به عمان

خبرگزاری آریا- با توجه به فاصله کم کشور عمان از ایران، مهاجرت به عمان مورد توجه افراد در سال های اخیر قرار گرفته است. افراد بسیاری به زعم اخذ اقامت عمان و سپس مهاجرت به کشورهای برتر اروپایی و مطرح، برای مهاجرت به این کشور اقدام می نمایند؛ غافل از اینکه امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت کشور عمان برای خارجیان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی در صورتی که پروسه دشوار دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای عمانی و اخذ اقامت موقت کاری عمان را با موفقیت پشت سر گذاشته و بتوانید اقامت موقت خود را برای سالیان پیاپی تمدید کنید، اقامت دائم و پاسپورت عمان به شما تعلق نمی گیرد. افرادی شانس دریافت پیشنهاد کاری در عمان را دارند که در زمینه مشاغل مورد نیاز عمان دارای مهارت و تخصص باشند. از جمله این مشاغل، پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، ماما می باشد که  از درآمد مناسبی نیز برخوردار است. از آن جایی که استانداردهای سرمایه گذاری در عمان رعایت نمی شود، مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت، خرید ملک یا سهام توصیه نمی شود. در ادامه، نمودار نرخ مصادره اموال در عمان قابل مشاهده است.

تحصیل در عمان دارای هزینه است؛ علاوه بر این با  تحصیل در عمان نیز نمی توان اقامت دائم و پاسپورت عمان را دریافت کرد. در حالی که با هزینه ای کمتر و حتی رایگان می توان تحصیل در کشورهای برتر اروپایی را تجربه کرده و سپس با دریافت جاب آفر، اقامت دائم و پاسپورت این کشورها را دریافت کرد. تابعیت عمان از طریق تولد تنها در صورتی به فرزند اعطا می شود که والدین وی دارای تابعیت عمانی باشند. ازدواج با مرد عمانی در صورت وجود شرایطی مانند گذشت 10 سال از ازدواج و... منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت می شود. مهاجرت به عمان از طریق پناهندگی نیز به دلیل خطرات و مشکلات جانی، مالی و روحی در مسیر و مشکلات عدیده زندگی در کمپ توصیه نمی شود.

شرایط مهاجرت به اتریش

شرایط مهاجرت به اتریش در روش های مختلف، متفاوت است. برای مثال میزان سرمایه لازم، مدارک مورد نیاز، شرایط سنی و تحصیلی و سایر شرایط مهاجرت به اتریش در روش های مختلف با یکدیگر یکسان نیست. تحصیل در مدارس و دانشگاه های اتریش به طور رایگان و یا با هزینه برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. همچنین امکان دریافت بورسیه تحصیلی و مجوز کار در حین تحصیل فراهم است. پس از فارغ التحصیلی نیز 6 ماه به دانشجویان فرصت داده می شود تا کار مرتبط با تخصص خود را بیابند. مهاجرت به اتریش از طریق کار از دو روش دریافت پیشنهاد کاری و یا اخذ ویزای جستجوی کار امکان پذیر است که روش دوم نیاز به کسب حداقل 70 امتیاز ازعوامل زیر دارد و در صورت کسب امتیاز می تواند با 6 ماه حضور در اتریش، در جستجوی شغل مورد نظر باشد.

 

عوامل کسب امتیاز ویزای جستجوی کار اتریش

حداکثر امتیاز

سن

20 امتیاز

مدرک زبان

10 امتیاز

مدرک تحصیلی

40 امتیاز

سابقه کاری

20 امتیاز

حداقل حقوق در سال گذشته

30 امتیاز

 

سرمایه گذاری در اتریش از طریق خرید ملک، یک سرمایه گذاری پرسود است؛ اما آثار اقامتی ندارد. شرایط مهاجرت به اتریش و اخذ اقامت و تابعیت از طریق کارآفرینی، قرمز سفید قرمز و خودحمایتی فراهم است. بهترین روش سرمایه گذاری در اتریش که بدون شرایط سنی، تحصیلی و بدون نیاز به انتقال سرمایه است، خودحمایتی می باشد. هنرمندان با سابقه و دارای تمکن مالی و درآمد کافی از حرفه خود نیز می توانند ویزای هنرمندان اتریش را دریافت کنند. لازم به ذکر است که ازدواج با تبعه اتریشی واجد شرایط (مانند توانایی تأمین هزینه زندگی مشترک) و یا تولد از والدین اتریشی، اخذ اقامت و تابعیت اتریش را به همراه دارد. تنوع روش ها، شرایط مهاجرت به اتریش برای طیف گسترده ای از افراد را فراهم کرده است. بنابراین اقدام از طرق یاد شده به جای اقدام به مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی توصیه می شود؛ چرا که این روش غیرقانونی دارای خطرات بسیاری است و از شأن و منزلت شایسته ای در نزد شهروندان اتریش برخودار نیست. هر چند که مطابق با معاهده کنوانسیون ژنو، کشور اتریش پذیرای پناهندگان واجد شرایط می باشد که صحت ادعای خود را اثبات نمایند.

اقامت دانمارک

اخذ اقامت دانمارک و زندگی در این کشور با برترین خدمات رفاهی و کیفیت زندگی و بالاترین درصد رضایت مردم، هدف مهاجرتی افراد بسیاری است. اقامت دانمارک را می توان از 6 روش به دست آورد که کم هزینه ترین آن کار در این کشور می باشد. گرفتن ویزای کاری دانمارک، نیاز به دریافت پیشنهادی کاری از این کشور دارد. افرادی که برای تحصیل در این کشور اقدام می نمایند می توانند در پایان تحصیل، طی چند ماه به جستجوی کار مرتبط با تخصص خود پرداخته و در صورت یافتن شغل مناسب، ویزای تحصیلی دانمارک را به کاری تغییر داده و پس از چند سال، اقامت دانمارک به صورت دائم و پاسپورت آن را دریافت کنند. با توجه به نرخ بیکاری دانمارک، شانس استخدام افراد تحصیلکرده در این کشور به ویژه در مشاغل دارای کمبود نیرو بسیار بالاست.

با ثبت شرکت و کارآفرینی در دانمارک نیز می توان اقامت دانمارک را دریافت کرد؛ اما خرید ملک و سهام در این کشور، گرچه یک سرمایه گذاری سودده است اما منجر به اخذ اقامت و تابعیت نمی شود. کارآفرینی در دانمارک نیاز به ارائه یک بیزنس پلن قوی دارد و بایستی منافع اقتصادی کشور دانمارک را تأمین کند. از دیگر روش های قانونی اخذ اقامت دانمارک، ازدواج با فردی دانمارکی است که بتواند هزینه های زندگی دو نفره را تأمین کند. تولد فرزند از پدر یا مادر دانمارکی نیز منجر به اعطای اقامت و تابعیت دانمارک به فرزند می شود. روش غیرقانونی مهاجرت به دانمارک و اخذ اقامت آن، پناهندگی است. از آن جایی که کشور دانمارک به پناهندگانی که به دلایل سیاسی، نژادی، اجتماعی و مذهبی در کشور خود مورد آزار و شکنجه و یا تهدید قرار گرفته اند پناهندگی می دهد، متأسفانه تعداد متقاضیان پناهندگی به دانمارک با ادعاهای دروغین افزایش یافته است. علاوه بر خطرات و آسیب های پیش روی این روش، در صورت اثبات دروغین بودن ادعای فرد، درخواست وی رد شده و امتیازی منفی در پرونده مهاجرتی فرد ثبت می شود. به همین دلیل، اخذ اقامت دانمارک از طریق پناهندگی توصیه نمی شود.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مهاجرت عمان سرمایه گذاری اقامت و تابعیت مهاجرت به عمان اخذ اقامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: از ابتدای سفر‌های نوروزی تاکنون بیش از هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف وارد این استان شده اند.

او افزود: در این مدت شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندر انزلی به ترتیب بیشتر مورد استقبال این گردشگران قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از افزایش ۳۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گفته جهانی، این گردشگران در طول اقامت خود در استان گیلان در اقامتگاه‌های رسمی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان اقامت داشتند.

او با بیان اینکه سطح اشغال تخت‌های واحد‌های اقامتی در طول سفر‌های نوروزی به بیش از ۱۰۰ درصد رسید، تصریح کرد: این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از استان گیلان است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گیلان همچنین گفت: افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت و بازدید از بنا‌های تاریخی، برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال و ... در افزایش این بازدید‌ها تأثیر بسزایی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • قیمت هتل وان فوریه 2024
  • در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!/کلاه‌ها را به احترام ایران از سر بردارید/خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان