Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امروز ۱۹ تیرماه سالروز صدور پیام تاریخی مقام معظم رهبری برای احیاء توس است و لازم است توجه ویژه‌ای به این منطقه صورت گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، امروز 19 تیرماه؛ سالروز صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در 19تیرماه سال 1375 در خصوص احیا و آبادانی توس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر مصوبات مختلفی برای این مهم صورت گرفته است اما عملا اقدام محسوسی در این حوزه صورت نگرفته است.

در یک نمونه شورای عالی معماری و شهرسازی سال‌های مدیدی است که قرار است در مورد توس تصمیم‌گیری کند اما همچنان این تصمیم‌گیری در دولت‌های مختلف روی زمین مانده و اقدام خاصی انجام نشده است.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز با انتقاد از این رویه عنوان کرده است: 24 سال پیش مقام معظم رهبری در بازدید توس و آرامگاه حکیم بزرگ ابوالقاسم فردوسی یادداشتی را از برای پاسداشت این خردمند نامی دوران‌ها و آرامگاهش مرقوم نمودند، هیچ‌کس اما گام محسوس، ملموس و پایداری در این زمینه برنداشت.

جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی "نقشا" با معرفی برندگان در آرامگاه فردوسی پایان یافتگزارش| ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در نزدیکی آرامگاه فردوسی/ چرا «طرح راهبردی توس» 7 سال روی زمین مانده است؟فاز سوم جلوخان آرامگاه فردوسی تا نوروز 99 به پایان می‌رسد

وی ادامه می‌دهد: توس و فردوسی در حسرت شکوهمندی باقی ماندند و غرور تاریخی و تمدنی خویش را از یاد بردند.

سیدمسعود ریاضی؛ رئیس کمیسیون ویژه توس شورای شهر مشهد هم می‌گوید: پلیس ساختمان فعال در منطقه توس مجبور است جلوی برخی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرد اما بعضا این اقدام مورد حمایت قرار نمی‌گیرد. روز به روز تخلفات مرتبط با ساخت و ساز در منطقه در حال افزایش است و باید سریعا این مسئله برطرف شود و امروز بعد از هفت سال نباید عنوان کنیم توس همچنان طرح ندارد.

وی با اشاره به اینکه به عنوان نماینده مردم مشهد در شورای شهر نگران این موضوع هستیم خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 93 توس به عنوان «منطقه منفصل» به مشهد پیوسته؛ در حقیقت از نظر ارضی، 3600 هکتار به مشهد پیوسته اما مردم مالک آنجا نمی‌توانند برای املاک خود تصمیم بگیرند. آن اتفاقی که باید بیفتد در این منطقه صورت نگرفته و مطالبه ما این است که چرا این اتفاق رخ نداده است؟

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی وعده داده هفته آینده مسئله توس از ابعاد دیگر مورد بررسی قرار گیرد گفت: متاسفانه در این سال‌ها برخی مسائل پینگ‌پنگی مطرح شده؛ چندین سال پیش تصمیم گرفته شده این محدوده به عنوان منطقه منفصل به مشهد بپیوندد و امروز باید براساس همین تصمیم پاسخگوی مردم بود.

ریاضی ادامه داد: جهاد کشاورزی در مورد این منطقه مسائلی را مطرح می‌کند که برخلاف مصوباتی است که قبلا امضا کرده؛ میراث فرهنگی نیز مسائلی در این زمینه داشته که تا حدودی حل شده و وزارت نیرو هم مباحثی دارد که همگی باید مورد بررسی قرار گیرد. توس یک ثروت ملی است و باید نگاه مسئولانه به آن داشت و باید مساعی و همکاری بین تمامی نهادهای درگیر وجود داشته باشد تا اتفاقی مثبتی در منطقه رخ دهد.

در مجموع باید منتظر ماند و امیدوار تا شاید گامی برای احیاء منطقه توس برداشته شود.

انتهای پیام/282/ ع

R41347/P1494/S6,1188/CT7 بیشتر بخوانید... قدیمی‌ترین تصویر از فردوسی بزرگ همزمان با سالروز بزرگداشت فردوسی فراخوان مسابقه ادبی "خان هشتم" برگزار می‌شود آخرین تمهیدات برپایی بزرگداشت حکیم توس؛ کرونا بزرگداشت فردوسی را هم مجازی کرد

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از استانداری خراسان رضوی، سیدهادی طباطبایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران و در خصوص جزئیات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اظهار کرد: ۲ نفر که حائز بیشترین آرا مردم در شهرهای مشهد و کلات بودند روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا سهمیه پنجم این حوزه انتخابیه برای ورود به مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: از ۱۳ اردیبهشت‌ماه تبلیغات دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی شروع خواهد شد که در این زمینه مناظرات و تبلیغات شخصی افراد در حال ضبط است.

وی ادامه داد: افرادی که در فاصله بین اسفند و اردیبهشت‌ماه به سن رای دادن رسیده‌اند و فقط افرادی که در این حوزه انتخابیه در دور قبل رای داده باشند و یا اصلا رای نداده باشند می‌توانند رای بدهند.

طباطبایی گفت: با توجه به بررسی انجام شده از شعب اخذ رای، تعدادی از شعب که با استقبال کمتری روبرو بود را ادغام کردیم لذا برای شهر مشهد هزارو ۲۰ شعبه و برای کلات تعداد ۴۴ شعب اخذ رای تدارک دیده شده که در حال آماده شدن است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی افزود: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۸ هزار عوامل اجرایی که آموزش آن‌ها شروع شده است، به فرآیند برگزاری انتخابات کمک خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • تزریق تدریجی ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل مشهد