Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارشگر ویژه سازمان ملل ترور سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط رژیم آمریکا را نقض قوانین بین المللی خواند و تصریح کرد؛ در این عملیات یک مقام بلندپایه ایران که یک کشور با حق حاکمیت است، هدف قرار گرفت.

«اگنس کالامارد» روز پنجشنبه (۱۹ تیر ۱۳۹۹) با ایراد سخنانی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد عنوان کرد که ایالات متحده آمریکا نتوانسته اسناد و شواهدی محکم درباره ضرورت حمله به کاروان حامل سردار سلیمانی ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر همین اساس عملیات آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه را نقض منشور ملل متحد خواند.
گزارشگر ویژه سازمان ملل با بیان این مطلب که بسیاری از کشورها بدون اعتنا به قوانین بین‌الملل از هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ‌های خود استفاده می‌کنند خاطر نشان کرد که گسترش دامنه جنگ با تروریسم به امنیت و صلح جهانی خسارت وارد می کند.

درهمین حال وزارت امور خارجه آمریکا با محکوم کردن اظهارات خانم کالامارد مدعی شد که گزارش «خسته کننده» او با مجوز دادن به فعالیت «تروریست‌ها» حقوق بشر را نقض می‌کند. 

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان این ادعا نتیجه گرفت که اقدام ایالات متحده آمریکا برای خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اقدام درستی بوده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد روز جمعه (۱۳ دی ۱۳۹۹) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

کالامارد پیشتر هم ترور فرمانده نیروی قدس را نقض هنجارهای بین‌المللی در عملیات نظامی فرامرزی توصیف و تصریح کرده بود که اقدام واشنگتن، بدعت خطرناکی را به جای گذاشته که دستمایه بروز فجایع بیشتر خواهد بود.

وی متذکر شد که بر اساس منشور سازمان ملل متحد، باید نهایت تلاش برای جلوگیری از درگیری نظامی صورت گیرد و استفاده از زور به سناریوهای معدودی محدود شود.

این در حالی که است که به گفته گزارشگر سازمان ملل، ترور هدفمند سردار سلیمانی توسط ارتش آمریکا به طور کامل استانداردهای مربوط به استفاده از زور توسط دولت‌ها را نادیده گرفته است. 

کالامارد تصریح کرد که ترور سردار سلیمانی به عنوان فرمانده قانونی یک کشور با ترور فرمانده گروهک های تروریستی مانند القاعده و داعش متفاوت است. گزارشگر سازمان ملل متذکر شد؛ اینکه آمریکا به بهانه حذف وی، او را تروریست خواند، مبنای قانونی ندارد.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سردار سلیمانی سازمان ملل ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات و بهترین منابع مطالعاتی» نوشته ایرج زینال‌زاده به تازگی توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نویسنده این‌کتاب می‌گوید یکی از برترین مشاغلی که، سرشار از هیجانات خاص و منحصر به فرد خود است، و بسیار سود آور است، تجارت بین المللی و صادرات و واردات است. در دنیای پر رقابت امروز، که افراد متعدد و بی شماری تلاش می‌کنند که به موفقیت دست یابند، یکی از راه‌های پیمایش این راه ناهموار و پر فراز و نشیب و رسیدن به قله موفقیت، آگاهی از مسیر و شناخت ناهمواری‌ها و قوانین مربوط به این حوزه است.

مطالعه مثبت و کارآمد در این حوزه یکی از راهگشا ترین عوامل موفقیت است. از جمله قوانین صادرات و واردات عبارتند از: داشتن کارت بازرگانی، عقد قرارداد حمل و نقل و بیمه کالا، داشتن مجوزهای مربوطه از وزارت صنعت و معدن و تجارت، داشتن بارنامه، داشتن گواهی استاندارد، داشتن گواهی بهداشت و قرنطینه کالا، گواهی انرژی اتمی (در صورت نیاز)،دریافت گواهی‌های مربوطه و… است.

علاوه بر این مسایل باید در رابطه با زمینه‌های مختلف در حوزه چگونگی صادرات و واردات و انواع کالاها اطلاعات مناسبی کسب کرد. از آمار گمرکی می‌توان میزان صادرات و واردات را استخراج کرد؛ این آمار نشان می‌دهد که سلیقه مشتریان داخلی و خارجی چیست و کمک شایانی به بازرگانان و افراد صادرکننده و وارد کننده می‌کند. از عمده ترین محصولات صادراتی و وارداتی در ایران، محصولات غذایی است؛ در این خصوص باید به بازارهای هدف و تقاضا کننده توجه ویژه ای داشت. مسأله دیگری که بسیار حائز اهمیت است مقدار و اندازه مجاز و قانونی صادرات یا واردات است.

زینال‌زاده می‌گوید با تکیه بر تجربه دیگران و استفاده از آموزه‌های اقتصادی، تجارت بین المللی برای شما امری بسیار سهل می‌شود. از دیرباز تاکنون، تجارت به خصوص تجارت بین المللی یکی از موفق ترین مشاغل، با سود و در آمد چشمگیر بوده است. این فعالیت چشمه آب حیات را سر کشیده و جاودانه شده است و تا امروز راه موفقیت را برای افراد زیادی فراهم و هموار کرده است. امروز به کمک پیشرفت تکنولوژی، اختراع لوازم حمل و نقل پیشرفته و ماشین آلات صنعتی قدم نهادن در عرصه‌ تجارت بین الملل آسان شده است. در عصر حاضر نیاز اساسی افراد علاقمند به این حوزه تنها اطلاعات کافی و درست از قوانین و آگاهی صحیح در این حوزه شغلی است. مطالعه و داشتن اطلاعات صحیح در این زمینه کمکی عالی برای تحول و توسعه کسب و کار است.

این‌نویسنده معتقد است بسیاری از کسب و کارها به اشتباه فکر می‌کنند که این مقررات و تعرفه‌ها تنها موانعی برای رشد و توسعه هستند؛ اما واقعیت این است که این مقررات، به عنوان یک راهنمای قدرتمند می‌توانند به شما کمک کنند تا در بازارهای بین‌المللی راهی پرفراز و نشیب را به آسانی و سهولت طی کنید. کتاب پیش‌رو براساس مقررات صادرات و واردات یا تعرفه‌های گمرکی تدوین شده که هرساله بروز می‌شود.

در این اثر سعی شده از افراد دانای این مسیر و تجربیات افراد موفق استفاده شود. با آگاهی ای که وزارت صمت از قوانین موجود و تعرفه‌ها دارد کتابی در زیر نظر انتشارات وابسته به این وزارتخانه منتشر شد تا یک دوست را برای این مسیر به شما معرفی و تقدیم کند.

این کتاب با ۱۰۷۰ صفحه و قیمت یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6084581

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟