Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سخنگوی دولت افغانستان پس از آنکه طالبان لیست اصلاح شده‌ای از چند صد تن از زندانیانش به دولت این کشور ارائه داد، گفت افغانستان به امید ادامه روند مذاکرات صلح، قصد دارد تعداد بیشتری از زندانیان طالبان را آزاد کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اختلاف بر سر ۶۰۰ زندانی از کل ۵ هزار زندانی که طالبان می‌خواهد آزاد شوند، مانع شروع مذاکرات صلح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که آزادی زندانیان از سمت هر دو طرف اتفاق افتاده، دولت افغانستان گفته به دلایل امنیتی نمی‌خواهد برخی زندانیان را آزاد کند و متحدان غربی‌اش نیز با آزادی برخی از این زندانیان مخالف هستند.

"جاوید فیصل"، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان به رویترز گفت: آن‌ها (طالبان) لیست دیگری از اسامی زندانیان به ما داده‌اند؛ روند آزادی زندانیان ادامه پیدا می‌کند اما مذاکرات مستقیم نیز باید فوراً آغاز شوند.

طالبان برای اظهار نظر در این باره، در دسترس نبوده و مشخص نیست که آیا آن‌ها قصد دارند بنا بر آزادی زندانیان، مذاکرات را آغاز کنند یا خیر.

آمریکا و طالبان توافقی را مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی در ازای تضمین امنیت طالبان در ماه فوریه منعقد کردند. به عنوان بخشی از این پیمان، طالبان توافق کرد بخشی از مذاکرات تقسیم قدرت را با دولت تحت حمایت آمریکا (افغانستان)، آغاز کند.

اما یک مقام ارشد دولتی گفت هنوز توافقی بر سر آغاز مذاکرات وجود ندارد. وی اظهار کرد: دولت روند آزادسازی را طی روزهای آینده آغاز و این روند را چه طالبان موافقت کند چه نکند، تکمیل خواهد کرد.

یک منبع دیپلماتیک گفت زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا که بر مذاکرات با طالبان نظارت داشته، در حال فشار بر رهبران طالبان در راستای توافق بر مسئله زندانیان است و امیدی وجود دارد که موانع برطرف شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،به گزارش روابط عمومی زندان جهرم، خانمی با مراجعه به دفتر مددکاری زندان جهرم ،۲۰ میلیون تومان را برای آزادی فردی بدهکار واریز و رسید آن را به عنوان هدیه تولد همسرش به وی اهدا کرد.
خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند، می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۴۲۱۴۲۸۶ به نام انجمن حمایت زندانیان شهرستان جهرم واریز کنند.

شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • برگزاری نمایشگاهِ عکسِ به نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • برپایی نمایشگاه عکس دوشنبه‌های رهایی در یزد