Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:21:31 GMT

هوای پایتخت برای بیماران قلبی و ریوی ناسالم است

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۶۹۷۸

هوای پایتخت برای بیماران قلبی و ریوی ناسالم است

به گزارش روز پنجشنبه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همچنین میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ٢.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت۱۴:۳۰ امروز بر روی شاخص ۸۳ در شرایط سالم بود.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۵۵، دی اکسید نیتروژن با شاخص ۹۲ و منواکسید کربن با شاخص ۲۵ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، ایستگاه‌های شهرداری منطقه۲۲ با شاخص ۱۳۴، پارک شکوفه در منطقه ۱۴ با شاخص ۱۰۲ و اقدسیه در منطقه ۱ با شاخص ۱۰۰ طی ۲۴ ساعت گذشته با بیشترین آلایندگی شرایط ناسالم را نشان می دهند.

همچنین ایستگاه‌های گلبرگ در منطقه ۸ و شهرداری منطقه ۲ هر دو با شاخص ۶۲، و پارک رازی در منطقه ۱۱ با شاخص ۶۴ در همین مدت با کمترین آلایندگی، در شرایط سالم بودند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

از ابتدای امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۸۰ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۱۷ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها وضعيت هوا شهر تهران شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا شهر تهران وضعيت هوا شهر تهران کیفیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۸۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۱۰ و شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۳۸، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۶۷، امام خمینی با شاخص ۵۳، باغستان شهریار با شاخص ۸۳، پارک رازی با شاخص ۷۱، پاسداران با شاخص ۸۷، پاکدشت با شاخص ۸۸، پردیس با شاخص ۶۹، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۷۶، پیشوا با شاخص ۸۳، چشمه با شاخص ۷۸، دانشگاه تهران با شاخص ۷۴، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۷، دماوند با شاخص ۵۴، رباط‌کریم با شاخص ۷۰، ژئوفیزیک با شاخص ۶۷، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۹۶، شریف منطقه دو با شاخص ۹۹، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۸، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۳، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۹۵، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۹، شهریار با شاخص ۵۶، علم و صنعت با شاخص ۶۸، فرمانداری شهرری با شاخص ۹۰، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۳، ملارد با شاخص ۷۵، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۷، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۸، ورامین با شاخص ۹۲ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۹۰ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۰، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۹، پونک با شاخص ۳۵، سرخه حصار با شاخص ۴۴ و قدس با شاخص ۵۰، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 746801

دیگر خبرها

  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • هوای تهران بارانی و سالم است
  • کیفیت هوای تهران امروز در چه وضعی است؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تهرانی‌ها همچنان هوای مطلوب تنفس می‌کنند
  • هوای تهران در مدار سلامت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ثبت هوای پاک در مناطق ۴ و ۱۱ پایتخت
  • کیفیت هوای تهران امروز چطور است؟