Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@09:50:06 GMT

پروازهای فرودگاه تبریز ۵۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۷۰۷۱

پروازهای فرودگاه تبریز ۵۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: آمار پروازهای فرودگاه شهید مدنی تبریز در خرداد امسال ۵۵ درصد نسبت به اردیبهشت همین سال افزایش یافت.

رامین آذری، روز پنجشنبه  افزود: تعداد کل پروازهای فرودگاه تبریز در خرداد سال جاری ۸۲۶ پرواز بود در حالی که این آمار در اردیبهشت همین سال ۵۳۴ پرواز بود.

وی اظهار داشت: تعداد مسافران جابجا شده فرودگاه تبریز در اردیبهست ۵۹ هزار و ۴۲۲ نفر بود که این آمار در خرداد به ۹۰ هزار و ۹۸۳ نفر رسید و این آمار حاکی از افزایش ۵۳ درصدی جابجایی مسافران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذری، ادامه داد: با توجه به تعطیلی موقتی پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا در فرودگاه های کشور، این میزان افزایش فقط مربوط به پروازهای داخلی فرودگاه تبریز است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فرودگاه تبریز بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پرواز های فرودگاه‌ های کشور به حالت عادی

مدیر روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: محدودیت عملیاتی اعمال‌شده در برخی فرودگاه‌های کشور برطرف شده است.    به گزارش ایسنا، رضا کارگر اعلام کرد: تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت بازگشت. اما همچنان از مسافران تقاضا می‌شود، پیش از عزیمت به فرودگاه از اطلاعات پرواز را چک کنند.   همچنین  جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ضمن عرض پوزش از مسافران محترم به‌دلیل مشکلات ناشی از ابطال یا تاخیر برخی پروازها، به اطلاع می‌رساند با هماهنگی‌های انجام‌شده محدودیت عملیاتی اعمال‌شده در فرودگاه‌ها برطرف و شرکت‌های هواپیمایی مجاز به انجام پروازهای برنامه‌ریزی‌شده هستند.   وی خاطرنشان کرد: مسافران محترم می‌توانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا پرواز در تماس بوده یا به پیامک‌های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه کنند.   به گزارش ایسنا، ساعاتی پیش با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، پرواز برخی از فرودگاه‌ها از جمله مهرآباد و امام خمینی تهران با تعلیق مواجه شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پروازهای فرودگاه تبریز به حالت عادی برگشت
  • مسافران داخلی از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند/ روند انجام پرواز‌ها عادی است
  • عادی شدن وضعیت پرواز‌های فرودگاه تبریز
  • پرواز رم ـ تهران به فرودگاه امام خمینی بازگشت
  • پرواز تهران ـ رم به فرودگاه امام خمینی بازگشت
  • بازگشت پرواز های فرودگاه‌ های کشور به حالت عادی
  • لغو پروازهای داخلی تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح
  • تعلیق پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور
  • سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد