Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@12:48:55 GMT

رشد وسعت موقوفات کشاورزی در بم

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۷۰۹۹

رشد وسعت موقوفات کشاورزی در بم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در حاشیه بازدید از چاه آب تازه تجهیز شده و اراضی موقوفه بی بی مریم منصوری روستای الله آباد مستوفی شهرستان فهرج که با حضور معاون دادستان شهرستان بم، مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شرق استان و جمعی از معتمدین محلی صورت گرفت ،حجت الاسلام ستوده ،رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم گفت: امسال با اقدامات صورت گرفته ۴۰ هکتار به مجموع باغات موقوفه شهرستان بم اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در فاز یک این پروژه و در راستای توسعه باغات نخیلات میزان ۱۰ هکتار زمین آماده کشت نخیلات و مرکبات و یونجه کاری خواهد شد که این اقدام از فصل پاییز (مهرماه) آغاز می شود.

رییس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان بم بیان داشت: با اضافه شدن قریب ۴۰ هکتار به مجموعه باغات موقوفه این شهرستان قریب به ۵۰۰ درصد به مجموع موقوفات کشاورزی شهرستان افزوده می‌شود.

حجت الاسلام ستوده تصریح کرد: به زودی عملیات احیاء (تسطیح، آماده سازی برای کشت نخیلات ، مرکبات و یونجه کاری) این موقوفه شروع خواهد شد.

شهرستان بم با موقوفات مستعد سرمایه گزاری و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، این روز‌ها کانون توجه سرمایه گذارن بخش خصوصی و دولتی شده است که انتظار می رود در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات مهمی در حوزه اقتصادی در منطقه شرق استان و شهرستان بم باشیم.

انتهای پیام /ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف موقوفات جدید وقف زمین شهرستان بم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای تالاب های گلستان باعث فرونشاندن ریزگردهای منطقه شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا کنعانی عصر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تالاب‌های آلاگل، آجی گل و آلماگل طی بارش‌های بهاری ۸۰۰ هکتار از پهنه آنها آبگیری شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تالاب‌های استان فاقد آب بودند، افزود: تالاب آلماگل دارای ۲۰۷ هکتار وسعت است که از این میزان سال گذشته تنها ۱۵ هکتار آن آب داشت که این رقم در سال جاری به ۲٠٠ هکتار رسیده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: احیای تالاب در کنار حفظ زیست بوم منطقه موجب فرونشاندن ریزگردهای منطقه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۸٠ هکتار از پهنه آلاگل، ۲۱٠ هکتار از وسعت آجی گل امسال آبگیری شده است، یادآور شد: پیش بینی می‌شود تا پایان خرداد میزان آبگیری پهنه تالاب‌ها به هزار هکتار برسد.

کد خبر 6083798

دیگر خبرها

  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • احیای تالاب های گلستان باعث فرونشاندن ریزگردهای منطقه شد
  • برداشت هندوانه آناناسی در استان بوشهر تا ۱۰ اردیبهشت