Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در شرایط کنونی کشور باید مشوق‌های صادراتی گذاشته شود، اظهار کرد: نباید رفتاری انجام دهیم که صادرکننده زده شود ضمن آنکه اجازه نمی‌دهیم حتی یک نفر هم این تسویه ارزی را انجام ندهد.

دکتر "محمدرضا پورابراهیمی" عصر امروز ۱۹ تیرماه در نشست فعالان اقتصادی استان با رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طبق گفته رییس بانک مرکزی ۲۷ میلیارد دلار منابع ارزی به چرخه بانکی کشور برنگشته‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اکنون راهکار تسویه ارزی به چند طریقی انجام می‌شود. به‌طورمثال برخی که ارز به ریال تبدیل کرده‌اند، اسناد این مهم را ارایه دهند یا افرادی که ارز به فرد دیگری داده‌اند نیز باید اعلام کنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید برآنکه اتاق کرمان از اتاق‌های دیگر کشور یک سر و گردن بالاتر است، تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی باید یک تعامل و همکارای با فعالان اقتصادی داشته باشد و حاکمیت تا دو هفته آینده به یک جمع‌بندی و راهکاری در خصوص تسویه ارزی خواهد رسید.

وی با تاکید براینکه در شرایط کنونی کشور باید مشوق‌های صادراتی گذاشته شود، اظهار کرد: نباید رفتاری انجام دهیم که صادرکننده زده شود ضمن آنکه اجازه نمی‌دهیم حتی یک نفر هم این تسویه ارزی را انجام ندهد.

پورابراهیمی رویکرد ممیز محوری را فسادبرانگیز دانست و بیان کرد: به دلیل عدم وجود اطلاعات مالیاتی، کشور ما ممیز محور است و بزرگترین کار در مجلس دهم این بود که موضوع مالیات براساس سامانه محور تصویب کردیم و از سال آینده ممیز محوری در کشور کلا از بین باید برود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سامانه محوری مبتنی بر قانون جدیدی که سال گذشته تصویب شد و تغییر قانون را از راهکارهای ساحتار اصلاح مالیاتی برشمرد که مجلس شورای اسلامی این کار را انجام داده است، تصریح کرد: تا پایان تابستان موضوع ایرادات شورای نگهبان در خصوص قانون مالیاتی برطرف می‌شود و همچنین اشکالات قانون ارزش افزوده برطرف و از سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ایران ۷۰ درصد مالیات از بنگاه‌های اقتصادی و ۳۰ درصد از افراد پردرآمد دریافت می شود که در دنیا برعکس است و باید مدنظر داشت که پایه مالیاتی سال‌هاست که در کشورهای دیگر اجرا می‌شود لذا به دنبال این هستیم که مالیات از بنگاه‌ها کاهش دهیم و از اشخاصی که درآمد دارند که جمعیت اصلی شامل این قانون نمی‌شود، اخذ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی مجلس شورای اسلامی تسویه ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: دستگاههای ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد گفت: معمولا رویداد‌هایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می‌شود که مقامات کشور‌ها سفر‌های کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند، اما رئیس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشور‌های پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روز‌های اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات‌های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه اندازی نهضت تولید در کشور است افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها تقسیم کار انجام شود و برنامه ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان‌ها و روستا‌ها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.

مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش‌های بروز و کاربردی به نیرو‌های کار ارائه شود.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخبر: دستگاه‌های ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور رخ ندهد
  • مخبر: دستگاههای ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم
  • مجلس درباره مباحث ارزی و معیشتی مردم نشست برگزار کند
  • هفته بعد گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن مطرح می‌شود
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • التهابات «بازار ارز» حتماً قابل مدیریت است
  • قالیباف : مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه