Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@18:45:00 GMT

موج‌سواری طلا با بحران کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۷۱۴۹

موج‌سواری طلا با بحران کرونا

آفتاب‌‌نیوز :

به گفته کارشناسان بازار طلا، نگرانی‌های مربوط به احتمال بروز موج دوم بیماری کرونا در دنیا و همچنین تعلیق مجدد فعالیت‌های تجاری و اقتصادی باعث خواهد شد که بهای جهانی طلا به روند صعودی خود همچنان ادامه دهد.

آمارها نشان می‌دهد در هفته جاری بهای فلز زرد به بالاترین رقم خود در هشت سال گذشته صعود کرده است که نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد بیماری کووید ۱۹ و امیدها به اقدامات محرک مالی بیشتر بانک مرکزی آمریکا را می‌توان در این مساله دخیل دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آمارهای منتشر شده توسط «گلدمن ساکس» در خصوص وضعیت طلا در نیمه نخست سال جاری میلادی نشان می‌دهد بهای هر اونس طلا در بازار جهانی با افزایش ۱۵ درصدی روبرو شده است.

به نوشته «گلدمن ساکس» تفاوت بازار طلا با بازارهای دیگر، نگاه سرمایه‌داری فلز زرد است؛ چرا که یکی از خصوصیات بازار طلا اینگونه است که با بروز بحران و رکود در اقتصاد جهانی، بر قیمتش افزوده می‌شود.

در حال حاضر بهای جهانی طلا در چند قدمی ۱۸۰۰ دلار ایستاده است و چنانچه رشد این بیماری ک تا کنون میلیون‌ها تن را به کام مرگ کشانده است متوقف نشود، فلز زرد از مرز ۱۸۰۰ دلار خواهد گذشت.

بر اساس پیش بینی «گلدمن ساکس» در سه ماه آینده بهای هر اونس فلز زرد به کانال یک هزار و ۹۰۰ دلاری وارد می‌شود و در صورت تداوم وضعیت فعلی در سال ۲۰۲۱ شاهد معامله طلا با قیمت ۲ هزار دلاری خواهیم بود.

گفتنی است پیش بینی بانک مرکزی اروپا در خصوص تشدید رکورد اقتصادی در منطقه یورو در سال ۲۰۲۰ و رونق اندک اقتصاد در ۲۰۲۱ سبب شده است، طلا بر ابهامات حاکم بر اقتصاد دنیا به سبب تشدید بیماری کرونا سوار شود و هر روز بر قیمت خود بیفزاید.

به گزارش کمیسیون اروپا مجموع بازده اقتصادی ۱۹ کشور منطقه یورو در سال جاری ۲۰۲۰ با کاهش ۸.۷ درصدی روبرو خواهد شد.

به گفته این کمیسیون، اقتصاد منطقه یورو احتمالا در سه ماهه منتهی به ژوئن یعنی زمانی که فعالیت‌های این منطقه به سبب بروز بیماری کرونا با تعلیق روبرو شده بود، با کاهش ۱۳.۶ درصدی روبرو شده است.

همچنین پیش‌بینی شده است که ترمیم اقتصادی در سال ۲۰۲۱ احتمالا کندتر از پیش‌بینی سه ماه پیش باشد و میزان رشد اقتصادی در این سال از ۶.۳ به ۶.۱ درصد تنزل یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت طلا کرونا پیش بینی فلز زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران

همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده و به ۸۵ دلار و هشتاد سنت در هر بشکه رسیده است. قیمت نفت خام دریای برنت نیز با افزایش ۳.۴٪ به ۹۱.۱۳ دلار در هربشکه رسیده است.

در همین حال پیش‌‎بینی شاخص سهام در آمریکا با شیبی تند ۴۸۰ واحد کاهش پیدا کرده و پیش‌بینی در خصوص شاخص نزدک نیز نزدیک به دو درصد کاهش داشته است.

کد خبر 745913

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • تورم های سهمگین در راه است؟
  • گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳/ تورم‌های سهمگین در راه است؟
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد