Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-03-28@15:29:09 GMT

ایثارگران بدون پرداخت حتی یک ریال بستری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۷۳۲۸

رئیس بیمارستان ساسان گفت: هیچ ایثارگری (از پنج درصد جانبازی تا ۷۰ درصد) یا خانواده‌های محترمشان پیش نیامده که در این بیمارستان بستری شوند و حتی یک ریال هزینه درمان پرداخت کنند.


به گزارش شریان نیوز،   علیرضا توکلی رئیس بیمارستان ساسان در نشست با خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاح بخش I.C.U بیمارستان ساسان گفت: بیمارستان ساسان بیمارستان مرجع ایثارگران در سطح کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمارانی که مشکلات پیچیده درمانی دارند از شهرهای مختلف به این بیمارستان ارجاع می‌شوند. بنابراین عموماً بیماران ما جزو بیماران بدحال هستند و در بسیاری از اوقات چنین بیمارانی نیاز به I.C.U دارند. همچنین برای هر عمل جراحی سنگین می‌بایست پیش بینی تخت I.C.U را داشته باشیم.

 

 

وی افزود: موضوعاتی همچون افزایش سن ایثارگران و نیازهای درمانی آنها و همچنین کمبود تخت I.C.U به عنوان یک موضوع ملی دلیلی شد براینکه ایجاد یک بخش ویژه جدید در اولویت ما قرار بگیرد. ما I.C.U های یک و دو داشتیم که یکی از آنها دو سال پیش بازسازی و افتتاح شد ولی از نظر تعداد برای بیمارستانی با 210 تخت خواب جوابگو نبود و اغلب می‌بایست بیماران بدحالی که به بیمارستان مراجعه می‌کردند را کنسل کرده و به علت نداشتن تخت کافی در I.C.U آنها را به بیمارستان‌های دیگر ارجاع بدهیم.

رئیس بیمارستان ساسان با اشاره به ساخت بخش جدید I.C.U گفت: یکی از بخش‌های بیمارستان بازسازی شد که فضایی بالغ بر 700 متر زیربنا دارد. نقشه جدید آن به تأیید وزارت بهداشت رسید و آنجا را مجهز به 15 تخت I.C.U کردیم که این بخش شامل 14 تخت عادی و یک اتاق ایزوله است که امروز افتتاح شد ساخت و تجهیز این بخش 3.5 میلیارد تومان برای بیمارستان هزینه داشته است و از نظر فضا و نوع ساخت از مصالح ماندگار استفاده شده است و در تجهیزات با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی تجهیزاتی که برند معروفی دارند را انتخاب کرده و در بخشی از تجهیزات نیز از ابزار خارجی استفاده کرده است. دوربین مجهز به سیستم زوم کردن برای همراه بیمار و شیشه‌های هوشمند برای ساعت ملاقات در این بخش درنظرگرفته شده به ازای هر دو تخت یک پرستار  در نظرگرفته‌ایم.

وی با اشاره به طرح‌های جدید بیمارستان ساسان به ساخت طرح توسعه بیمارستان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های بلندمدت ما در این بیمارستان ساخت زمین جنبی بیمارستان با وسعتی در حدود سه هزار و 200 متر تحت عنوان یک بیمارستان 320 تخت خوابی مذاکرات خرید آن انجام شده و آقای سعیدی‌کیا قول مساعد داده است که این فضا ساخته شود با ساخت این مکان می‌توانیم با فضاهای پشتیبانی مشترک در کیفیت بیمارستان ارتقا قابل توجهی داشته باشیم این بیمارستان به نام بیمارستان ساسان دو نامگذاری خواهد شد.

رئیس بیمارستان ساسان در پاسخ به تسنیم با اشاره به شرایط مورد نظر برای رضایت ایثارگران در سال‌های اخیر بنابر گفته رئیس بنیاد شهید گفت: در ابتدا شرایط این بیمارستان خوب نبود و امکانات و خدمات در هر حوزه‌ای دلخواه نبود چنانچه تجهیزات کامل نباشد و رضایت پزشک و پرسنل درنظر نباشد مسلما نارضایتی هم درپی خواهد داشت. ما در چند سال اخیر اصلاحاتی را انجام دادیم و تغییراتی رخ داد که باعث شد روز به روز رضایتمندی بیشتر شود.

توکلی افزود: در ابتدا می‌بایست پرسنل را در مورد گروه هدف خود توجیه می‌کردیم زیرا ایثارگران که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند شرایط خاصی را دارند آموزش پرسنل برای رسیدگی به ارباب رجوع بالا بردن رضایت پرسنل از بیمارستان و افزایش تجهیزات بیمارستانی همه جزو اقداماتی بود که باعث شد رضایت بیمار نیز جلب شود و این موضوع در یک برنامه رضایت سنجی از بیماران عنوان شده است که بالاترین میزان رضایت 96 درصد مطرح شده است. هر فصلی رضایت سنجی با فرمت ثابت در موضوعات مختلف دارد که مجموع آنها جمع آوری شده و در نهایت ارائه خواهد شد این روش جمع آوری نظرات یک روش کاملاً علمی و مستند است.

وی ادامه داد: پیش از این وقتی جانبازان برای بستری شدن به بیمارستان مراجعه می‌کردند مشکلات زیادی داشتند حتی قبلاً برخی هزینه‌ها را خود بیمارها مجبور بودند بدهند زیرا بیمه نبودند اما حالا هیچ ایثارگری (از پنج درصد جانبازی تا 70 درصد) یا خانواده‌های محترمشان پیش نیامده که در این بیمارستان بستری شوند و حتی یک ریال هزینه درمان پرداخت کنند. همچنین تمام داروها و وسیله‌های مورد نیاز درمانی که تجویز می‌شود توسط بیمارستان تهیه می‌شود.

رئیس بیمارستان ساسان با اشاره به آمار بیماران و ایثارگرانی که به بیمارستان ساسان مراجعه می‌کنند گفت: ما روزانه تعداد 800 تا هزار نفر مراجعه سرپایی به کلینیک داریم، 200 مراجعه به اورژانس و به طور متوسط روزانه 40 تا 45 نفر بستری و ترخیص داریم. در بین مراجعین 95 درصد بیمه شده‌اند و 5 درصد بیماران خصوصی هستند و در میان بیماران بیمه‌ای حدود 85 درصد بیمه ایثارگران و 10 درصد سایر بیمه‌ها را شامل می‌شود.

توکلی با اشاره به بخش‌های تخصصی ویژه جانبازان گفت: یکی از بخش‌های فوق تخصصی ما کلینیک جانبازان شیمیایی و کلینیک ریه است. در کشور دو دستگاه ایباس وجود دارد که در بیمارستان ساسان است. به همین علت یکی از مراجعات عمده ما جانبازان شیمیایی هستند که برای آنها تمام امکانات جهت رسیدگی به مشکلات ریه فراهم شده است. همچنین جانبازان قطع نخاع که برای زخم بستر نیاز به بستری شدن پیدا می‌کنند نیز از گروه‌های جانبازی هستند که زیاد به ما مراجعه می‌کنند.

دسته بندیسیاسی

منبع: شریان

کلیدواژه: رئیس بیمارستان ساسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز

حجت الله روستا رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س) با بیان اینکه این مرکز درمانی در تعطیلات نوروزی نیز همانند دیگر ایام سال، خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیماران و مراجعان ارائه می‌دهد، اظهار کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد از بیست و هشتم اسفند سال ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ۱۴۰۳، بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در این مرکز، ارائه شده است.

او گفت: از مجموع ۱۱ هزار و ۲۰۶ خدمت ارائه شده به بیماران در این مرکز درمانی، ۷ هزار و ۳۱۶ خدمت مربوط به بیماران سرپایی و ۳ هزار و ۸۹۰ خدمت نیز مربوط به بیماران بستری بوده است.

او تعداد مراجعه کنندگان بخش اتفاقات بزرگسال در این بازه زمانی را یک هزار و ۵۳۲ بیمار و اتفاقات اطفال را نیز ۶۳۱ بیمار عنوان کرد و افزود: همچنین ۱۲۶ بیمار به دلیل نیاز به خدمات درمانی تکمیلی، بستری شدند.

رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز، تعداد عمل «جراحی قلب باز» انجام شده در این بیمارستان را در این بازه زمانی، ۶ مورد و تعداد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی انجام شده را ۱۱۲ مورد اعلام کرد.

روستا افزود: بیمارستان قلب الزهرا (س)، یک بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی اســت که به صورت میانگین ماهانه حدود ۸۰ هزار خدمت به بیماران سرپایی و ۳۰ هزار خدمت به بیماران بستری ارائه می‌دهد.

او تصریح کرد: بیمارستان قلب الزهرا (س) هم اکنون دارای ۲۳۸ تخت، ۱۰ بخش بستری و ۱۳ واحد پاراکلینیک بوده و ۶۱ پزشک متخصص و فوق تخصص درمانی و هیات علمی، ۴۳ پزشک عمومی و دیگر اعضای کادر درمان و اداری، در این بیمارستان به ارائه خدمت می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت هنرمند پرسولیسی که در بیمارستان بستری شد
  • زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است
  • سعید راد در بیمارستان بستری شد
  • تجلیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • خدمات‌رسانی به ٢ هزار بیمار سرپایی و بستری بیمارستان شهید کامیاب
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند
  • درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد
  • آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند