Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از ایندپندنت، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای پیروزی در رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰، از شانسی ۹۱ درصدی برخوردار است.
این را «هلموت نورپوث» استاد علوم سیاسی دانشگاه استونی بروک می‌گوید که پیش‌بینی‌هایش درباره ۵ انتخابات قبلی درست بوده است.
مدل او بر مبنای میزان اشتیاقی است که نامزدها در مرحله مقدماتی می‌توانند در میان رای‌دهندگان ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به این ترتیب، جو بایدن نامزد دموکرات رقابت ۲۰۲۰ که در دو انتخابات مقدماتی ایالات آیوا و نیوهمشایر عملکرد ضعیفی داشته است، در وضعیت مناسبی قرار ندارد.
پیش‌بینی نورپوث در حالی مطرح می‌شود که برخی مدل‌های دیگر از جمله مدل اقتصادی آکسفورد، شکست مفتضحانه‌ای را برای ترامپ پیش‌بینی کرده اند.
طبق پیش‌بینی مدل آکسفورد، ترامپ فقط قادر به کسب ۳۵ درصد از آراء انتخاباتی ۲۰۲۰ است حال آنکه تا پیش از همه‌گیری کرونا، این رقم ۵۵ درصد بود.
مدل اقتصادی آکسفورد هم نتیجه ۱۶ مورد از ۱۸ رقابت انتخاباتی آمریکا را که در ادوار گذشته برگزار شده، به درستی پیش‌بینی کرده است و با استناد به آن، باید گفت ترامپ برای پیروزی در رقابت نوامبر ۲۰۲۰، به یک معجزه اقتصادی نیاز دارد.
در همین حال، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست هم پیش‌بینی کرده که اگر روند اقتصادی به همین شکل ادامه یابد، او تنها می‌تواند ۲۴ درصد آرای الکترال را به خود اختصاص دهد.
اما، مدل نورپوث می‌گوید ترامپ نه‌تنها برنده خواهد شد بلکه آرای الکترالش از ۳۰۴ در سال ۲۰۱۶، به ۳۶۲ در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.
با این حال، وجه اشتراک همه مدل‌ها آن است که نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ تا حد زیادی به عملکرد ترامپ در مهار بحران کرونا و معکوس کردن تبعات اقتصادی آن بستگی دارد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پیروزی ترامپ انتخابات آمریکا صدای ایران شانس پیروزی ترامپ پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید