Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: تحقق اشتغال ۸ هزار نفر در بخش صنعت اردبیل تا پایان سال راستی آزمایی می‌شود، چون نمی‌توانیم درباره اشتغال وعده بدون پشتوانه به مردم بدهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی نیکزاد بعد از ظهر پنج شنبه درجلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل تصریح کرد: نمی‌شود در موضوع اشتغال به مردم وعده پادر هوا داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اشتغال 8 هزار نفری در بخش صنعت تا پایان سال جاری وعده داده شده است، گفت: بنده در جمع رسانه‌ها اعلام می‌کنم که پایان سال، دفترچه‌های تامین اجتماعی این شاغلان را بررسی خواهم کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: لازم است با جذب تسهیلات مناسب نسبت به اشتغال‌زایی در بخش صنعت همت کرد.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به قابلیت های استان اردبیل گفت: قرار بود وزارت صمت نسبت به راه اندازی یک صنعت مادر مانند خودروسازی و ماشین سازی اقدام کند اما تاکنون خبری از آن نشده است.

علی نیکزاد تاکید کرد: نه تنها انتظار می‌رود این وعده عملیاتی شود بلکه انتظار می‌رود تحول صنعت استان اردبیل با جدیت از سوی مسئولان استانی دنبال شود.

نیکزاد همچنین با اشاره به وضعیت مطالعات معدنی در اردبیل افزود: اینکه یک شرکت دولتی چندی سالی در استان باشد و کل معادن را قفل کند، قابل قبول نیست و ما موافق خلع ید ایمیدرو از مطالعات معدنی قزل اوزن و در مقابل واگذاری به بخش خصوصی هستیم.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف معادن سرعین و عنبران شد و گفت: چشم مردم عنبران به این معادن دوخته شده و در سرعین نیز اگر برای خام فروشی‌ها اعتراضی نمی‌شود به ضعف نظارت‌ها برمی‌گردد.

مسیر صنعت اردبیل آینده روشنی پیش رو داردپشت پرده‌های جلسات رونق صنعت اردبیل؛ واکاوی یک عقب ماندگی تاریخی به استناد آمار‌اشتغال‌زایی در بخش صنعت اردبیل قابل قبول نیست

راه اندازی 150 واحد صنعتی در اردبیل

در این جلسه رئیس سازمان صمت استان اردبیل با بیان اینکه راه اندازی 150 واحد صنعتی جدید در سال جهش تولید برنامه‌ریزی شده است، گفت: سرمایه‌گذاری این میزان صنایع بالغ بر 3 هزار و 500 میلیارد تومان با اشتغال 6 هزار نفر است.

رامین صادقی تصریح کرد: تاکنون 37 پروژه به بهره‌برداری رسیده و بیش از 330 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است؛ در عین حال 700 میلیارد تومان تسهیلات دیگر نیز درخواست شده است که عمدتا سرمایه در گردش است.

وی با اشاره به اینکه احیای 77 واحد راکد تولیدی نیز تا پایان امسال برنامه‌ریزی شده است، افزود: هزار و 42 پروانه بهره برداری صادر شده که از این تعداد 843 مورد فعال و 199 مورد غیر فعال است.

به گفته رئیس سازمان صمت استان از این تعداد 124 واحد حتی تا مرحله تامین ماشین آلات پیش رفته‌اند که فعال سازی 77 مورد از آن‌ها در سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مجدد 124 واحد برای 1880 نفر اشتغال‌زایی به دنبال دارد، ادامه داد: در بخش افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی نیز 50 واحد اعلام آمادگی کردند که ظرفیت خود را امسال از 30 تا 100 درصد افزایش دهند.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل با اشاره به اینکه از قبل این طرح 1200 نفر شاغل می‌شوند، افزود: 830 میلیارد تومان تسهیلات نیز پیش بینی شده است.

صادقی با اشاره به برنامه‌ریزی توسعه خط تولید 20 واحد نیز اشاره و تاکید کرد: این تعداد اشتغال 935 نفر را موجب می‌شود.

وی گفت: همچنین به منظور حمایت از واحدهای تولیدی صادرات محور، تسهیلات یارانه دار به میزان 104 میلیارد تومان به 17 واحد پرداخت می‌شود.

صادقی با بیان اینکه از تسهیلات 223 میلیارد تومانی بند الف تبصره 18، 104 میلیارد تومان جذب شده و استان اردبیل جزو 4 استان اول کشور است، گفت: تا 200 میلیارد تومان دیگر نیز در بانک ها در دست بررسی است.

99 معدن در اردبیل غیرفعال است

رئیس سازمان صمت استان اردبیل همچنین با اشاره به صدور 204 پروانه بهره‌برداری در حوزه معادن اردبیل گفت: از این تعداد 99 مورد غیرفعال است که با مشکلات مختلفی از جمله معارض یا عدم رغبت مواجه هستند.

صادقی متذکر شد: 36 معدن از 99 مورد آزاد شده و مابقی به دلیل اینکه تمایل به ادامه فعالیت دارند، نسبت به آزاد سازی اقدام نکردیم.

وی به مطالعات پهنه‌های معدنی اشاره و تاکید کرد: در مشگین شهر دو گواهی کشف برای معادن مس و مولیبدن صادر شده و قرار است دو شرکت سرمایه‌گذاری، شهرک معدنی راه اندازی کنند.

وی افزود: در باغرو نیز شرکت کوثر اقدام به مطالعات در خصوص معادن مس کرده و حفاری‌ها آغاز شده است.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل تاکید کرد: متاسفانه در پهنه قزل اوزن شرکت ایمیدرو نسبت به مطالعات اقدام کرده اما پیشرفت چندانی ندارد و ما علاقه‌مند به آزاد سازی و واگذاری به بخش خصوصی هستیم.

انتهای پیام/136/ی

R41374/P/S6,49/CT7 بیشتر بخوانید... وزارت صمت: معادن سنگ تزئینی با مطالبه حقوق دولتی تعطیل نشدند ۶۷۲۷ فرصت شغلی در بخش صنعت اردبیل ایجاد شد ۳۴۵ مجوز سرمایه‌گذاری در بخش صنعت اردبیل صادر شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بخش صنعت اردبیل میلیارد تومان برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۸۰ میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند

سیدمجتبی حسینی در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، گفت: روزانه صد‌ها تن زباله در بخش‌های مختلف این استان تولید می‌شود که برای بازیافت و مدیریت این پسماند‌ها با ورود سرمایه‌گذار خارجی برنامه‌ریزی شده و قرار است از این مزیت برای تولید برق استان استفاده شود.

او با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی و موضوعاتی همچون دفع اصولی و استاندارد پسماند‌های صنعتی و غیرصنعتی، گفت: این موضوع با توجه به ارزش افزوده خوبی که به همراه دارد می‌تواند در زمینه ایجاد اشتغال‌زایی و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی نیز نقش بسیار موثری ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه ضرورت دارد از حداکثر توان مرکز برای توسعه و شکوفایی استان بهره گرفته شود و مدیران نباید در این زمینه کوتاهی کنند، گفت: بهره گیری هر چه بیشتر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمک کننده توسعه بهتر اقتصاد و ایجاد اشتغال در استان خواهد بود.

حسینی از ایجاد سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خرد و کلان استان به دستور استاندار همدان خبر داد و گفت: در این سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان به مردم و متقاضیان معرفی می‌شود و به مشارکت مردم در این طرح‌ها نیز توجه ویژه‌ای انجام شده است. او با تاکید بر اینکه در سطح اراضی دیم و آبی در هر ۱۰ شهرستان با همکاری کشاورزان و تولیدکنندگان مشغول مبارزه علیه آفات و بیماری‌ها هستیم گفت: در اثر کاهش دمای هوا و برودت منفی یک تا منفی سه درجه سانتیگرادی از ۲۲ تا ۲۵ فروردین ماه دچار خسارت سرمازدگی شدیم.

او گفت: بیشترین خسارت در سطح باغ‌ها و در حوزه درختان میوه از جمله آلو، هلو، شلیل، بادام آبی و دیم، زردآلو و گردو ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پوشاک، اشتغال زا‌ترین صنعت در کشور
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • تلاش کشاورزان سرعین برای تحقق مشارکت مردم در شعار سال
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • تعیین نماینده‌ای ویژه برای ساماندهی نیرو‌های کار خارجی
  • اثرات اتوماسیون و هوش مصنوعی بر مشاغل آینده
  • سرمایه گذاری ۸۰ میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند