Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه شیوع کروناشرایط کسب و کار را دشوار ساخته است، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده طی یک ماه گذشته مشاغل البرز 4 هزار میلیارد تومان آسیب دیده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جهانگیر شاهمرادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، امروز در دومین جلسه کارگروه اشتغال استان البرز که در سالن شهدای دولت برگزار شد، گفت:  باتوجه به اینکه البرز وارد فاز جدید و وضعیت قرمز کرونا شده است، باید اقداماتی انجام شود تا نشست‌ها به صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در خصوص تسهیلات تخصیص داده شده به استان البرز در زمینه مشاغل آسیب دیده به کرونا، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده طی یک ماه گذشته بیش از 4 هزار میلیارد تومان بر اثر کرونا به استان آسیب وارد شده است و برای جبران شرایط پیشنهاد می‌شود حتما تسهیلات کرونا به همه دستگاه های اجرایی اطلاق شود.

این مقام مسؤول خاطر نشان کرد: هزار و 252 میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل آسیب دیده در نظر گرفته‌ایم که تاکنون برای 147میلیارد تومان آن ثبت نام انجام شده و مبلغ 290 میلیون تومان نیز پرداخت شده است.

شاهمرداری با تاکید بر اینکه بانک‌ها نباید برای دریافت باز پرداخت این وام 12 درصدی سخت گیری کنند، بیان کرد: 84هزار نفر در مشاغل پرخطر در زمان کرونا مشغول به کار هستند که به علت شرایط حاضر نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند و دستگاه‌های اجرایی برای دریافت سهمیه خود در زمان آسیب کرونا باید سریعا اقدام کنند تا مبلغ مورد نظر به موقع به دست افراد آسیب دیده برسد.

وی در خصوص مشاغل خانگی اظهار کرد: اشتغال خانگی روشی خوب برای ایجاد اشتغال و سازماندهی اقتصاد خانواده ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به آمار بالای زنان سرپرست خانوار در البرز، مهمترین راه کسب درآمد این بانوان را از طریق مشاغل خانگی عنوان کرد.

شاهمرادی با اشاره به آمار بالای بافنده‌های استان البرز و ظرفیت اشتغال دو هزار و 500 نفر در سال به عنوان سهم استان البرز، بیان کرد: میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی البرز باید به این نکته در ایجادمشاغل خانگی و ایجاد اشتغال مهارت محور توجه ویژه ای داشته باشد تا طرح ها از زمینه دانشگاهی شدن در آمده و وارد فاز عملیاتی شوند و انتظار داریم تا تمامی دستگاه ها کمک کنند تا طرح های اجرایی به سرعت و خوبی پیش بروند.

وی در پایان بر برقراری حلقه اتصال بین مشاغل خانگی، دستگاه های اجرایی و اداره کل میراث فرهنگی تاکید کرد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: البرز مشاغل اشتغال کسب و کار معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز میلیارد تومان مشاغل خانگی استان البرز دستگاه ها آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «انتخاب مسیر زندگی» در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد منظوری هفته مشاغل را فرصت مناسبی برای آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف و فراهم شدن زمینه انتخاب رشته متناسب با استعداد، توانایی، هوش، رغبت و علایق آنها دانست و گفت: در هفته مشاغل دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی با مشاغل و لزوم وجود آنها در جامعه آشنا می‌شوند. همچنین علاقه به جست وجو و سوال کردن، تحریک حس کنجکاوی دانش آموزان، تقویت فرهنگ کارآفرینی، شناخت خود و مسیر آینده آنها از دیگر اهداف برگزاری این هفته است.

وی بیان کرد: اجرای طرح «انتخاب مسیر زندگی» در راستای معرفی شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی، برگزاری جلسات توجیهی در خصوص اجرای طرح‌ها و برنامه‌های معرفی مشاغل، برپایی نمایشگاه، ارائه کلیپ‌های آشنایی با مشاغل مختلف برای استفاده دانش آموزان و اولیا و برگزاری مسابقات و وبینارهای گوناگون از جمله برنامه‌های این اداره در هفته مشاغل است.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: این هفته فرصت مناسبی برای ارائه بهترین مشاوره شغلی به دانش‌آموزان است و در این راستا تمامی مدیران مدارس، مشاوران و مربیان همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا بهترین نتیجه حاصل شود.

کد خبر 6084361

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • تفاوت مغز یک فرد سالم با کسی که آسیب روانی شدیدی دیده است (فیلم)
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • اجرای طرح «انتخاب مسیر زندگی» در البرز