Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سفارت ایران در سارایوو، در این مراسم که با حضور «شفیق جعفروویچ» رئیس شورای ریاست جمهورd، «بیسرا تورکوویچ» وزیر امور خارجه، «حسین کاوازوویچ» رئیس العلما و رئیس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین، «باقر عزت بگوویچ» رئیس حزب اقدام دمکراتیک و دیگر مقامات عالی رتبه بوسنیایی و خارجی برگزار شد، حاضران با قرائت فاتحه و نثار گل با پیکرهای این شهیدان وداع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمود حیدری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین که از جمله حاضران در این مراسم بود با نثار گل به این شهیدان ادای احترام کرد و با خانواده های آنان ابراز همبستگی کرد. 

پیکر  این شهدا بعد از ادای احترام مردم شهرهای مختلف که در مسیر سربرنیتسا قرار دارند، روز شنبه آینده در مراسمی در قبرستان پوتوچاری در سربرنیتسا به خاک سپرده خواهند شد. 

سالگرد قربانیان سربرنیتسا که همه ساله با همکاری دولت ملی بوسنی و هرزگوین و همچنین جامعه اسلامی این کشور گرامی داشته می شود امسال با تدابیر ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار می شود. 

قرار است که مراسم ویژه بیست و پنجمین سالگرد شهدای سربرنیتسا(ویژه برنامه ربع قرن) با پیام سران تعدادی از کشورهای جهان از جمله دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه (21 تیر) در مزار شهدای سربرنیتسا و با حضور مقامات عالی رتبه بوسنیایی و سفرای خارجی برگزار گردد.

جنگ داخلی دولت یوگسلاوی با بوسنی و هرزگوین در سال ۱۹۹۲ و همزمان با اعلام استقلال جمهوری بوسنی و هرزگوین آغاز شد. دولت یوگسلاوی نیروهای تحت امر «علی عزت بگوویچ» رئیس جمهوری وقت بوسنی و هرزگوین را به نفرت پراکنی و تلاش برای کشتار صرب‌های ساکن بوسنی و هرزگوین متهم می‌کرد.

حمله نیروهای نظامی و شبه نظامی جمهوری صرب‌های بوسنی به مسلمانان یکی از بزرگترین بحران‌های انسانی در دهه پایانی قرن بیستم را رقم زد. جنگ در بوسنی در دسامبر سال ۱۹۹۵ با امضای توافق دیتون در شهر دیتون ایالت اوهایو آمریکا پایان یافت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوسنی و هرزگوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

بنابر روایت ایرنا، رئیس دولت در پیام خود همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898390

دیگر خبرها

  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • واکنش سخنگوی دولت به افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‎ساز در سریلانکا
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات