Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اگر سیستم دولتی کاملا منسجم پای کار کشور نبود، با همه تحریم‌ها آمار فوتی‌ها چندین برابر بود.

محمد حسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، پنجشنبه نوزدهم تیر ماه در جشنواره شهید مطهری و تجلیل از فرایندهای نمونه کشوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، اظهار کرد: از تمامی کسانی که در سنگر مبارزه با کرونا جان باختند و در بین ما نیستند و در مسیر سعادت جامعه بشری تلاش می‌کنند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و در راه مبارزه با کرونا تلاش می‌کنند، قدردانی‌ می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تلاش‌های معاونت آموزشی برای بهبود آموزش قدردانی کرد و با اشاره به وجه تسمیه جشنواره شهید مطهری، گفت: با نگاهی به زندگی این شهید بزرگوار متوجه می‌شویم که او انسانی بود که بسیاری از مسایل زندگی را درست فهمیده و کم توقع بود.

وی بیان کرد: کرامت با تعظیم دیگران اتفاق نمی‌افتد، بلکه با دانایی، توانایی و توقع کم، محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، صومی با بیان اینکه دانشگاه مکانی برای تربیت بهترین سرمایه‌های پویای جامعه است، اظهار کرد: دانشجویان نیازمند تربیت درست برای کارآمدی در جامعه هستند.

وی، جشنواره شهید مطهری را روز اندیشیدن و احترام به استاد و دانشجو عنوان کرد و افزود: همواره بر قانونمندسازی تاکید داریم و معتقدیم آموزش باید جایی باشد که در آنجا دوستی، صداقت و انسانیت وجود داشته باشد. اساتید رفتارهای قانونمند را تبلیغ کنند. وی تاکید کرد: اول باید خودمان به قانون عمل کرده و سپس دیگران را هم به آن تشویق کنیم.

وی در ادامه بر ضرورت حفظ حرمت علم، دانشجو و استاد و رعایت تعادل بین آن‌ها تاکید کرد. 

وی اظهار کرد: تا رسیدن به اخلاق حرفه‌ای فاصله زیادی داریم، بنا نیست دانشگاه پا به پای به مخاطره افتادن اخلاق در جامعه سقوط کند، باید اخلاقی‌تر عمل کرده و جامعه را به سمت اخلاقی‌تر شدن پیش برد.

صومی در ادامه با بیان اینکه مجازی سازی دانشکده‌ها از دو سال قبل مطرح شده است، اظهار کرد: حتما باید این مسیر را طی کرده و توسعه سخت افزاری و نرم افزاری و تولید محتوا در حد و شان دانشگاه را مد نظر قرار دهیم.

وی تاکید کرد: توانمندسازی افراد برای تولید محتوا رویکرد جدیدی بوده و باید آن را پیش ببرم.

وی در ادامه با اشاره به ۱۰ مهارت کلیدی مورد تاکید مجمع جهانی اقتصاد برای سال ۲۰۲۰ برای موفقیت، گفت: باید ببینیم دانش جویانمان را تا چه حد با این مهارت‌ها تربیت کرده‌ایم، به عنوان مثال حل مسائل پیچیده یکی از این مهارت‌ها است و پیچدگی کرونا نشان داد که چه کسانی توانایی تحلیل و توانایی حل مسایل پیچیده را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تفکر نقادانه را از دیگر ویژگی‌های یک انسان موفق عنوان کرد و متذکر شد: تفکر نقادانه یعنی به حساب خود برسید، قبل از اینکه به حساب شما رسیدگی شود و ببینید آیا صلاحیت جایگاه کنونی را دارد یا نه؟

وی بر ضرورت داشتن خلاقیت در بین اعضای هیات علمی در حوزه‌های مختلف و یاد دادن و مسیر خلاقیت به دانش جویان تاکید کرد.

وی با اشاره به مهارت مدیریت انسان پیچیده با توقعات متعدد، اظهار کرد: این ویژگی به هماهنگی و سازگاری اجتماعی که در کرونا هم مطرح است، اشاره دارد، در بحث کرونا نیز ناسازگارها بیشتر با حواشی ناشی از آن درگیر هستند.

صومی در خاتمه با بیان اینکه با توجه به برگزاری جلساتی در نیمه دوم دی ماه و تاکید به روسای بیمارستان‌ها برای تهیه ماسک و لوازم حفاظت فردی، در روزهای اول مشکل کمبود ماسک نداشتیم، اظهار کرد: هیچ فردی به دلیل نبود ماسک و لوازم حفاطت فردی متضرر نشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تبریز كرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز دانشگاه علوم پزشکی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سبحان حسنی صبح یکشنبه در چهارمین مجمع سلامت استان در استانداری ایلام اظهار داشت: به دلیل اهمیت موضوع سلامت، این نشست برگزار و امیدواریم تصمیمات اتخاذ شده به افزایش سلامت جامعه و رفع دغدغه‌های این حوزه منجر شود.

وی با تاکید به اعضای مجمع سلامت و دستگاه‌های اجرایی برای توجه به بحث سلامت جامعه، افزود: حوزه بهداشت و درمان ۲۵ درصد و دستگاه‌های اجرایی ۷۵ درصد در حوزه سلامت جامعه تأثیرگذار هستند که این مقایسه نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی هم در حوزه سلامت جامعه، شرح وظایفی دارند که باید به‌نحو احسن به آن وظایف عمل کنند.

وی با بیان این‌که برای حفظ سلامت‌جامعه، همه دستگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی را یاری دهند، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان باید مسایل و مشکلات حوزه سلامت هر دستگاه اجرایی را در حوزه سلامت مشخص کند و هر دستگاه اقدامات عملیاتی و اجرای مصوبات را در دستور کار قرار دهد.

حسنی با تاکید بر تعریف بسته‌های عملیاتی برای دستگاه‌های اجرایی در حوزه سلامت، افزود: موضوع آموزش، مشارکت‌مردم و اطلاع‌رسانی در بحث تامین سلامت جامعه بسیار مهم و ضروری است.

حسنی با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های اجرایی دخیل در حوزه سلامت، گفت: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی، میانگین سن امید به زندگی در استان ایلام بالاتر از میانگین کشوری است که این ناشی از فرهنگ مردم، کارها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و اقدامات دیگر دستگاه‌های متولی است.

کد خبر 6084037

دیگر خبرها

  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان
  • فوت و مصدومیت ۱۱۸ نفر بر اثر غرق شدگی در سال جاری 
  • آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳
  • لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت