Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: دادگاه مسئول رسیدگی به پرونده قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس شهر «مینیاپولیس»، متن کامل مکالمات او و اقسران پلیس را منتشر کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح»، طبق تصاویر به‌دست آمده از دوربین نصب شده بر روی لباس افسر پلیس حاضر در این صحنه قتل، فلوید پیش از مرگش بیش از ۲۰ بار به مأموران گفته بود نمی‌تواند نفس بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مکالمات منتشر شده از سوی دادگاه، فلوید حین دستگیری از مأموران می‌خواهد او را وارد خودرو پلیس نکنند زیرا از «ترس از فضای بسته» رنج می‌برد.

هنگامی که مأمور پلیس فلوید را به زمین انداخته و زانوی خود را بر روی گردنش قرار می‌دهد او می‌گوید: «اینجا در حال مرگ هستم».

فلوید در همین حین بیش از ۲۰ بار می‌گوید نمی‌تواند نفس بکشد اما افسری که زانوی خود را روی گردن وی قرار داده است به حرف وی اعتنایی نمی‌کند و می‌گوید: «حرف نزن... فریاد نزن... حرف زدن اکسیژن زیادی مصرف می‌کند».

سپس فلوید که از ادامه زندگی‌ خود نا امید شده بود گفت: «مادر دوستت دارم. به فرزندانم بگو که دوستشان دارم. دارم می‌میرم».

فلوید در آخرین کلماتی که پیش از جان باختن به زبان می‌آورد می‌گوید: «آن‌ها دارند مرا می‌کشند. آن‌ها دارند مرا می‌کشند. نمی‌توانم نفس بکشم».

انتشار ویدئوی به قتل رسیدن جورج فلوید در شبکه‌های مجازی خشم عمومی را برانگیخت و موجب شد هزاران نفر از مردم آمریکا و جهان به خیابان‌ها بریزند و به اعتراض علیه تبعیض نژادی بپردازند. این اعتراضات به کشور‌های انگلیس، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و دیگر کشور‌های جهان نیز کشانده شد.

«درک شوین» مأمور پلیسی که با قرار دادن زانوی خود بر روی گردن فلوید موجب مرگ او شد، به‌همراه دیگر افسران پلیس حاضر در صحنه مورد بازداشت قرار گرفتند.

منبع: فردا

کلیدواژه: دادگاه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟ + فیلم کامل این اتفاق | علت تشنج این دختر مشخص شد

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در روزهای گذشته فیلمی منتشر شد که نشان‌دهنده آن بود یک دختر در ورودی متروی تجریش به دلیل تذکر گشت ارشاد تشنج کرده و حالش بد شده و مردم در حال امدادرسانی به او هستند.

با پیگیری های انجام شده مشخص شد که این خانم به دلیل سرقت تلفن همراهش ترسیده و تشنج کرده و هیچ ارتباطی با تذکر گشت ارشاد و مسائل مربوط به طرح نور ندارد.

این دختر بعد از ثبت شکایت در کلانتری برای پیگیری تلفن همراه سرقتی خود، صفحه اینستاگرامی جدیدی ایجاد و توضیحاتی را در این حادثه بیان می‌کند. اکنون مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی فیلم کامل‌تری از این حادثه به همراه توضیحات این دختر خانم منتشر کرده است.

کد خبر 846644 منبع: تسنیم برچسب‌ها دختران خبر مهم زنان - حجاب گشت ارشاد مترو تهران حوادث ایران

دیگر خبرها

  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • ببینید | تصاویری از سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسۀ دادگاه منافقین
  • ببینید | سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • سروده‌ کامل رهبری که در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند منتشر شد
  • ماجرای دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟ + فیلم کامل این اتفاق | علت تشنج این دختر مشخص شد
  • سخنان شهید بهشتی درباره نماز در «بیست و هفت جمله» منتشر شد
  • سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق | عکس