Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیر‌ی از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به آسیب‌های طلاق برای فرزندان گفت: در بسیاری از طلاق‌ها فرزندان به عنوان وجه المصالحه قرار می‌گیرند که حمایت از آن‌ها در واقع احیاء یک زندگی و خانواده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیماز یزد، در بسته‌خبری پیش‌رو، بخشی ازاخبارگوشهوکناراستانیزدگردآوریودر اختیار خوانندگان و مخاطبانخبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسین رحیمی‌زاده در مراسم افتتاح مرکز مهر خانواده گفت: به موجب ماده 41 قانون، قوه قضائیه مکلف به تدوین، ساماندهی و راه اندازی مراکز ملاقات، ویژه فرزندان طلاق شده که امروز شاهد افتتاح اولین مرکز ملاقات ویژه فرزندان طلاق تحت عنوان مرکز مهر خانواده در شهرستان یزد هستیم.

وی با اشاره به وجود حلقه مفقوده در دعاوی خانوادگی بعد از جدایی و طلاق اظهار داشت: مشاوره در دعاوی خانوادگی بر عهده یکی از نهادها قرار گرفته و برای آن شرح وظایفی در اسناد بالادستی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده است.

رحیمی زاده با بیان اینکه آموزش و مشاوره‌های قبل و حین ازدواج و بعد از طرح دعاوی خانوادگی بر عهده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قرار گرفته است افزود: متاسفانه نسبت به آسیب‌های بعد از طلاق غفلت صورت گرفته است.

وی از آسیب‌های روحی و جسمی فرزندان به عنوان مهمترین آسیب بعد از طلاق نام برد و گفت: در بسیاری از دعاوی منجر به طلاق، فرزندان به عنوان وجه المصالحه قرار می‌گیرند که این بدترین نوع کودک آزاری است.

کتاب‌های مهدی آذریزدی همچنان پرمخاطب/ امانت 23 میلیون نسخه کتاب کودک در سال 98

نهاد کتابخانه‌های عمومی در گزارشی به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، از امانت 23 میلیون نسخه کتاب کودک در سال 98 خبر داد. براساس این گزارش، کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» مهدی آذریزدی، جزو پرمخاطب‌ترین کتاب‌های کودک است.

براساس گزارش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که به مناسبت 18 تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و سالروز درگذشت مهدی آذریزدی، نویسنده و بازنویس خوب کشورمان منتشر شده است، بیش از 82 درصد میزان امانت کتاب در کتابخانه‌های کل کشور، ویژه کتب کودک و نوجوان است؛ به طوری که امانت کتاب‌ها در بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌ها در دوره زمانی یکساله 1398 بالغ بر 23 میلیون نسخه کتاب بوده است.

این گزارش می‌افزاید: تقریبا همه 2548 باب کتابخانه نهادی فعال، دارای بخش کودک هستند و از این میزان، بیش از 78 درصد کتابخانه‌ها(تعداد 1991 باب کتابخانه) دارای بخش‌های کودک مستقل هستند و در 22 درصد باقیمانده کتابخانه‌ها (554 باب) بخش‌های کودک به صورت کنار مجموعه فعال است.

8 باب از کتابخانه‌های نهاد نیز صرفاً ویژه کودکان بوده و تمام خدمات و فعالیت‌های آنها برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و ارائه می‌شود. این کتابخانه‌ها در استان‌های خراسان رضوی، فارس، گلستان، گیلان، لرستان و همدان واقع شده‌اند.

مانور اطفای حریق در روستای باب دهوئیه شهرستان بهاباد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد از اجرای مانور اطفای حریق با محوریت اداره منابع طبیعی و ستاد بحران در روستای باب دهوئیه شهرستان بهاباد و حضور تیم‌های امدادی این جمعیت در این مانور خبر داد.

حسن رضاپور رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد اظهار داشت: مانور اطفای حریق به منظور آمادگی کامل نیروهای امدادی و خدمت‌رسان برای جلوگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع در روستای باب دهوئیه شهرستان بهاباد با محوریت اداره منابع طبیعی و ستاد بحران برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد گفت: دراین مانور تمام دستگاه‌ها از قبیل مدیریت بحران، منابع طبیعی، آتشنشانی، اورژانس، بسیج، نیروی انتظامی و.... حضور موثر و نقش بسزایی را داشتند.

رضاپور هدف از این گونه مانور‌ها را تمرین وآموزش تمام دستگاه‌ها جهت آمادگی درمواقع بحرانی دانست و گفت: در این مانور‌ها ما از کمبود‌ها و نواقص مطلع می‌شویم تا بتوانیم در اولین فرصت آن‌ها را پیگیری و حل کنیم و این مانور جهت اطفاء حریق در مراتع و جنگل‌ها بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه 2 تیم و 10 امدادگر هلال احمر با دو دستگاه خودرو امدادی در این مانور حضور داشتند، افزود: مراتع روستا‌های این شهرستان به علت بارندگی خوب امسال بسیار رشد خوبی داشته‌اند و احتمال بروز آتش‌سوزی در این مناطق زیاد است که نیرو‌های امدادی هلال احمر به صورت شبانه‌روزی برای امداد‌رسانی به حوادث احتمالی آماده‌اند.

اولین گواهی نامه محصول دانش بنیان صادر شد

در چهارمین ماه ازسال جهش تولید، اولین گواهی‌نامه انطباق محصول دانش بنیان توسط اداره کل استاندارد استان یزد صادر شد.

به دلیل اهمیت موضوع، صدور این گواهی نامه طی یک نشست تخصصی با حضور نمایندگانی از، مدیریت ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، پارک علم و فناوری استان، انجمن کارشناسان استاندارد، مدیران و کارشناسان استاندارد یزد انجام شد.

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد در این نشست گفت: در راستای تحقق بندهای 2 و 24 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، مبنی بر پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان، پیاده‌سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری، شیوه نامه صدور گواهی انطباق، گواهی محصول و نشان استاندارد دانش نماد، ویژه محصولات دانش بنیان در آذرماه سال 1396توسط سازمان ملی استاندارد ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دوایر و مراکز ذیربط ابلاغ شد.

از گوشه و کنار یزد| برگزاری جشنواره "ماسک من برای تو "از گوشه و کنار یزد| بیش از یک تن مواد مخدر در استان کشف شداز گوشه و کنار یزد| ژنراتورهای برق اضطراری مخابرات در حفظ پایداری برق راه‌اندازی شد

مجمع خیرین عدالت یار در استان یزد راه اندازی شد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با توجه به تأکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و نیز اتخاذ ساز و کاری برای رسیدگی به امور حقوقی و قضایی محرومان، مجمع خیرین عدالت یار در استان یزد تشکیل شد.

غلامعلی دهشیری در آیین رونمایی از طرح انجمن خیرین عدالت یار با حضور رئیس کمیته امداد کشور، اظهار داشت: برای اولین بار در کشور به منظور حمایت از اقشار مستمند و نیازمند و زندانیان و خانواده مددجویان زندانی و با هدف پیشگیری از وقوع جرم، مجمع خیرین عدالت یار راه‌اندازی شد.

وی شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های خیری مرتبط با علم و فن و مهارت در بدنه جامعه حقوقی را از اهداف این طرح ذکر کرد و بیان داشت: رفع موانع تحقق عدالت، ناشی از کم اطلاعی یا کم بضاعتی اقتصادی و ایجاد همبستگی اجتماعی بیشتر و تقویت سرمایه‌های اجتماعی و نیز فرهنگ سازی اسلامی و دستگیری از شهروندان نیازمند، از دیگر اهداف مجمع خیرین عدالت یار است.

این مقام قضائی، محدوده فعالیت خیرین عدالت یار را در فرایند‌های مرتبط با دادرسی اعلام کرد و گفت: کلیه اقدامات مرتبط با دعاوی در امور کارشناسی، مشاورین حقوقی، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، وکالت، پزشکی قانونی، سردفتری ازدواج و اسناد رسمی برای افراد بی بضاعت و نیازمند این خدمات می‌توانند به صورت ویژه انجام گیرد.

این مجمع از رؤسای پنج گانه کانون‌ها اعم از کانون کارشناسان رسمی دادگستری و قوه قضائیه، کانون وکلای رسمی دادگستری و قوه قضائیه و همچنین کانون سردفتران و روسای دفاتر خدمات قضائی و نیز سازمان بسیج حقوقدانان تشکیل می‌شود.

وی افزود: قوه قضاییه باید مظهر عدالت و ملجأ مورد اطمینان و پناهگاه آرامش بخش مردم برای احقاق حقوق باشد و این حرکت جدید که با تعامل و همکاری کانون‌ها ذکر شده آغاز شده، گام‌های مؤثری در مسیر استیفای حقوقِ نیازمندانِ حمایت حقوقی، زندانیان و خانواده مددجویان زندانی و موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی برداشته می‌شود.

دهشیری تصریح کرد: زیر بنای حقوق اخلاق است و با توسعه این تکیه گاه و تجمیع نیروی ارزشی و علاقمند متخصص در این رشته، می‌توان کمک بزرگی برای عدالت داشت.

یک فوتی در حادثه واژگونی کامیون در محور بافق به سه چاهون

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق گفت: واژگونی کامیون در محور بافق به سه چاهون موجب فوت یک نفر شد.

محمدرضا فتاحی بافقی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق اظهار داشت: صبح امروز یک دستگاه کامیون بنز مایلر در 50 کیلومتری محور بافق به سه چاهون واژگون که یک نفر فوتی در پی داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق گفت: پس از اطلاع از حادثه نجاتگران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای سه چاهون بافق با خودرو نجات در محل حادثه حاضر و جسد فرد فوت شده را رهاسازی و تحویل نیروی انتظامی دادند.

فتاحی بافقی عنوان کرد: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره 112 برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند تماس برقرار کنند.

وی بیان داشت: مردم باید در سریع‌ترین زمان ممکن حوادث را اطلاع‌رسانی کنند امدادگران زودتر به کمک حادثه دیده بروند و با این کار از آسیب‌های احتمالی بیشتر جلوگیری کنند.

فرایند ارزیابی عملکرد سال 98 دستگاه‌های اجرایی استان یزد آغاز شد

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از آغاز فرایند ارزیابی عملکرد سال 98 دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد.

جعفر رحمانی شمسی گفت: این ارزیابی توسط ارزیابان شاخص‌های عمومی و اختصاصی و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام می‌شود.

وی افزود: اطلاعات عملکرد سال 1398 دستگاه های اجرایی استان توسط سازمان اداری و استخدامی کشور در سامانه مدیریت عملکرد استان ثبت شده و فرایند ارزیابی آغاز می‌شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: نتایج نهایی ارزیابی عملکرد سال 98 دستگاه های اجرایی پس از تصویب در شورای راهبری توسعه مدیریت استان در جشنواره شهید رجایی اعلام می‌شود.

به گفته رحمانی ارزیابی عملکرد سال 98 دستگاه های اجرایی استان توسط 19 نفر ارزیاب در دو بعد شاخص های عمومی و اختصاصی صورت می‌گیرد.

واگذاری پرونده خانوار زندانیان نیازمند یزدی به انجمن حمایت از زندانیان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: پرونده 385 خانوار زندانیان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان‌های یزد، میبد، اردکان، بافق و ابرکوه به انجمن حمایت از زندانیان واگذار شد.

محمدحسین جمال پور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه ایتام، بی‌سرپرستان، ازکارافتادگان، سالمندان و بیماران ازجمله مددجویان بهره‌مند از خدمات این نهاد هستند، گفت: پرونده 385 خانوار زندانیان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان‌های یزد، میبد، اردکان، بافق و ابرکوه به انجمن حمایت از زندانیان واگذار شد.

وی افزود: هم‌اکنون 25 هزار و 127 خانوار تحت حمایت با جمعیت 47 هزار نفر از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند، این در حالی است که 67 درصد آنان ساکن مناطق شهری و 23 درصد در مناطق روستایی سکونت دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه 1333 خانوار تحت حمایت دارای سرپرست زن خانوار هستند، تصریح کرد: شهرستان یزد دارای بیشترین و بافق دارای کمترین خانوار تحت حمایت هستند.

استقبال کارکنان انتقال خون یزد از چالش « یک سوزن به خودمان » همچنان ادامه دارد

معاون اداری و مالی و مسئول امور نقلیه اداره کل انتقال خون استان یزد ضمن اهدای خون و پیوستن به چالش « یک سوزن به خودمان » فرزندان خود را به اهدای خون دعوت کردند.

معاون اداری و مالی انتقال خون یزد که از اهداکنندگان مستمر خون به شمار می‌رود پس از اهدای خون گفت: کارکنان انتقال خون چنانچه شرایط عمومی اهدای خون را دارند در این امر انسان دوستانه شرکت نمایند و از دیگر عزیزانشان مثل خانواده، بستگان، دوستان و دیگر آشنایان جهت شرکت در این کار خیر دعوت به عمل آورند.

حضور موفق یزد در بازار اوراسیا در گرو تامین پایدار کالا است

معاون امور اقتصادی استاندار یزد با بیان اینکه مشکلی در بازار و فروش محصولات در کشورهای خارجی به خصوص کشورهای اوراسیا نداریم گفت: حضور موفق استان در بازر اوراسیا در گرو تامین پایدار کالاهای با کیفیت است.

سید مسعود عظیمی در نشست نمایندگان تام الاختیار عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد در حال حاضر مشکل اصلی ما عدم توان تامین پایدار کالا در بازارهای خارجی است افزود: گاهی مواقع محصولات و کالاهای خود را در قالب نمایشگاه در برخی کشورهای عرضه می‌کنیم؛ اما کار برای ادامه روند فروش و تامین کالا ادامه پیدا نمی‌کند.

وی گفت: زمانی که وارد بازار کشورهای خارجی می‌شویم باید طوری عمل کنیم که فروش محصولات در این بازارها استمرار داشته باشد و بتوانیم کالاهای مورد نیاز آنها را تامین کنیم.

انتهای پیام/782/ی

R41376/P/S6,76/CT7 بیشتر بخوانید... از گوشه و کنار یزد| شهرداری‌ها بنگاه اقتصادی یا بنگاه املاک نیستند از گوشه و کنار یزد| غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در یزد آغاز شد از گوشه و کنار یزد| قرارداد ساخت پردیس سینمایی یزد با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال امضا شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارزیابی عملکرد سال 98 دستگاه های اجرایی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مجمع خیرین عدالت یار گوشه و کنار یزد شهرستان بهاباد کودک و نوجوان کتابخانه ها کمیته امداد وقوع جرم راه اندازی دانش بنیان انتقال خون استان یزد تحت حمایت اهدای خون سه چاهون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت سردار قاآنی به هنیه

سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس شهادت شماری از فرزندان و نوه‌های وی در حمله دشمن صهیونیستی به غزه را تسلیت گفت.

سردار قاآنی بیان کرد که خون پاک این شهیدان و دیگر شهدای خانواده مجاهد هنیه، به همه دنیا مدرسه جهادی رهبران مقاومت و خانواده‌های آنان را که در راه خدا و برای دفاع از غزه و عزت و کرامت امت در کنار ملت خود جانفشانی می‌کنند، ثابت کرد.

وی افزود: قاطعیت و اطمینان خاطر شما لحظه دریافت خبر شهادت فرزندانتان و طلب اجر از خداوند و تاکید بر اینکه آنها نیز فرزند این ملت هستند و فرقی با بقیه ندارند و همه شهدا فرزندان و خانواده شما هستند، گوشه‌ای از ایمان عمیق و ثابت قدمی و روحیه رهبری است که همیشه از شما شاهد بوده‌ایم.

منبع: صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • پیگیری استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد
  •  پیام سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
  • سردار قاآنی شهادت شماری از فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه را تسلیت گفت
  • سردار قاآنی پیام صادر کرد +جزئیات مهم
  • پیام تسلیت سردار قاآنی به هنیه
  • به رنگ حمایت و همدلی در خانواده
  • آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!
  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است
  • داستان غم‌انگیز زنی که تنها همدم می‌خواست اما همسرش به دنبال پولش بود
  • واگذاری زمین به ۴۰۰ خانوار اردبیلی در قالب طرح جوانی جمعیت