Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان جایگاه ویژه‌ای در دیپلماسی شهری ایران برای دنیا دارد و در تمام جهان، ایران را با اصفهان می‌شناسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعباس موسوی در نشست خبری امروز خود در اصفهان، اظهار کرد: اصفهان جایگاه ویژه‌ای در دیپلماسی شهری ایران برای دنیا دارد و در تمام جهان، ایران را با اصفهان می‌شناسند. کمتر شهری مانند اصفهان دارای این همه پتانسیل در زمینه سیاست خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علی‌رغم شرایط تحریمی، جای دیپلماسی شهری هنوز باز بوده و می‌توانیم از این طریق، پیام خود را به طرف مقابل منتقل کنیم. در این زمینه اصفهان دارای پتانسیل‌های بسیاری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های بین‌المللی را یک نهاد تعیین نمی‌کند، زیرا سیاست خارجی مجموعه‌ای از نظرات بوده که به تأیید عالی‌ترین مقامات کشور می‌رسد و برای اجرا به وزارت خارجه ابلاغ می‌شود؛ بنابراین نگرانی در این زمینه وجود ندارد که برخی‌ها بخواهند با نگرانی‌های خود جلو پیشرفت سیاست خارجی را بگیرند.

خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 432891

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه اصفهان ديپلماسي شهري سیاست خارجی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دیپلماسی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان- ذوب‌آهن؛ دربی نصف‌جهان در شرایط ویژه

هفتادوچهارمین دربی رسمی فوتبال اصفهان فردا در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار می​شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، فردا _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ از ساعت ۱۶:۳۰ تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج‌فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن

جایگاه دو تیم در جدول: سپاهان (۴): ۲۲ بازی، ۳۹ امتیاز؛ ذوب‌آهن (۸): ۲۲ بازی، ۳۰ امتیاز

زمان: چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین، ساعت ۱۶:۳۰

ورزشگاه: نقش جهان

آخرین رویارویی: ذوب‌آهن صفر- سپاهان دو

پخش زنده: شبکه ورزش، شبکه اصفهان

شرایط بحرانی در سپاهان ادامه دارد

تیم فوتبال سپاهان که سال ۱۴۰۲ را با پیروزی خانگی مقابل گل‌گهر به پایان رساند سال جدید را با امیدواری زیادی آغاز کرد. شاگردان مورایس که می‌دانستند در ادامه راه استقلال و پرسپولیس امتیاز از دست می‌دهند امیدوار بودند با جمع آوری امتیازات در بازی‌های ابتدایی سال به صدر جدول نزدیک‌تر شوند اما به یک‌بار شکست در آبادان مقابل تیم قعر جدولی صنعت نفت و در ادامه تساوی خانگی مقابل نساجی که این تیم هم در آن هفته قعرنشین بود باعث شد همه چیز در سپاهان آشفته شود و نه تنها شانس قهرمانی از دست برود، بلکه کسب سهمیه آسیایی هم در خطر قرار گیرد.

شاید در حال حاضر هدف سپاهان در لیگ برتر صعود به رتبه سوم و حفظ این جایگاه تا پایان فصل باشد. شاگردان مورایس که یک بازی کمتر از رقبای بالای جدولی خود دارند در صورت برتری یا حتی تساوی مقابل ذوب‌آهن به رتبه سوم جدول صعود می‌کنند و اگر در هفته‌های باقیمانده نتایج مطلوبی کسب کنند، این جایگاه که سهمیه آسیایی دارد را حفظ می‌کنند.

پس از دو هفته بحرانی و متلاطم دربی اصفهان شاید برای سپاهان فرصتی باشد که با هواداران خود آشتی کند و به فرم خوب خود بازگردد. مورایس و شاگردانش امیدوارند فارغ از همه حرف و حدیث‌ها فصل را به خوبی به پایان برسانند که به پایان رساندن مطلوب فصل در حال حاضر یعنی رتبه سومی در لیگ و قهرمانی در جام حذفی.

روزهای خوب ذوب‌آهن پس از برد شگفت‌انگیز

اوضاع در ذوب‌آهن تا پیش از بازی با تراکتور اصلاً جالب نبود. شاگردان ربیعی در نیم فصل دوم لیگ برتر چهار شکست داشتند که همه در خانه رقم خورده بود و همچنین هر دو دیدار خارج از خانه این تیم نیز با تساوی دو بر دو به پایان رسیده بود. با این وجود در حالی که هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد ذوب‌آهن در هفتمین بازی خود در نیم فصل دوم در تبریز دست به کار بزرگی زد و تراکتور مدعی را نه با یک گل بلکه با چهار گل در هم کوبید و اولین برد خود را پس از هشت هفته در لیگ برتر جشن گرفت.

برای ذوب‌آهن شاید برد مقابل تراکتور یک شوک مثبت باشد و این پیروزی بزرگ بتواند سبزپوشان اصفهانی را به روند خوب نیم فصل اول بازگرداند. تیمی که تراکتور را در تبریز با چهار گل شکست می‌دهد قطعاً توانایی برد سپاهان در نقش جهان را هم دارد، این خود باوری نزد بازیکنان ذوب‌آهن قطعاً با برد هفته گذشته به دست آمده است و شاگردان ربیعی به خوبی می‌دانند برای بردن همشهری در زمین خودش، این بهترین زمان است، وقتی رقیب در بدترین فرم فصل خود قرار دارد و غرق در حاشیه است.

آمار به نفع سپاهان، شرایط به نفع ذوب‌آهن

دو دربی آخر فوتبال اصفهان با برتری سپاهان به پایان رسیده است و طلایی‌پوشان امیدوارند با برد مقابل ذوب‌آهن نه تنها از بحران خارج شوند، بلکه به سومین برد متوالی در دربی دست پیدا کنند. مهاجم نوک طلایی‌پوشان یعنی شهریار مغانلو نیز در سه دربی اخیر گلزنی کرده است و از این حیث در دربی‌های اصفهان رکورددار شده است، او امیدوار است باز هم گلزنی کند تا رکورد جالب خود را ارتقا دهد، علاوه بر این مغانلو که در حال حاضر سه گل در دربی‌های اصفهان زده است امیدوار است به مهدی رجب‌زاده با پنج گل برسد و او را پشت سر بگذارد تا بهترین گلزن دربی‌های اصفهان لقب بگیرد.

اما خارج از بحث آمار و ارقام، ذوب‌آهن در حال حاضر با توجه به برد هفته گذشته مقابل تراکتور حداقل از نظر روحی شرایط بسیار بهتری دارد، برد چهار بر یک مقابل تراکتور مثل یک بمب روحیه برای ذوبی‌ها عمل کرده است و قطعاً تیمی که در طول هفته با روحیه بالاتری تمرین کند، بهتر برای دربی آماده می‌شود تا تیمی که هفته گذشته شعارهای آن‌چنانی از هواداران خودی تحمل کرد.

غایبان و ترکیب احتمالی

در سپاهان اکثر بازیکنان مصدوم سپاهان به شرایط بازی رسیده‌اند اما پیام نیازمند و محمد دانشگر، دو مهره ارزشمند سپاهان در عقب زمین به دلیل مصدومیت غایب هستند. همچنین آریا یوسفی نیز به دلیل چهار اخطاره بودن دربی اصفهان را از دست داده است. در سوی دیگر نیز چهار بازیکن ذوب‌آهن دچار پارگی رباط صلیبی شده‌اند و فصل را از دست داده‌اند، آرش قادری، پوریا آریا کیا، نادر محمدی و سبحان خاقانی.

ترکیب احتمالی سپاهان برابر ذوب آهن

نیما میرزازاد، سیاوش یزدانی، برایان دابو، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، محمد کریمی، محمد جواد حسین‌نژاد، فرشاد احمدزاده، رضا شکاری، رضا اسدی و شهریار مغانلو

ترکیب احتمالی ذوب آهن برابر سپاهان

پارسا جعفری، محمدقریشی، فریبرز گرامی، امیرحسین جدی، شایان مصلح، فردین یوسفی، کمال کامیابی‌نیا، گریگول، محسن آذرباد، محمدحسین اسلامی و محمدجواد محمدی

کد خبر 744983

دیگر خبرها

  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • سپاهان - ذوب‌آهن؛ دربی نصف‌جهان در شرایط ویژه
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • سپاهان- ذوب‌آهن؛ دربی نصف‌جهان در شرایط ویژه
  • جواز کسب کاغذی برچیده می‌شود
  • خنثی سازی تحریم ها با تکیه بر دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • جایگاه ویژه «نون خ ۵» در بین سریال نوروزی
  • کمک ۱۰۴ میلیارد تومانی برای آزادی زندانیان در رمضان
  • نقش دانشگاه هنر اصفهان در ارتقاء جایگاه هنر و توسعه شهر
  • دولت سیزدهم برای جبران کمبود معلم، برنامه‌های ویژه‌ای دارد