Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد حسن نژاد رئیس اداره برنامه ریزی و فناوری آموزشی اداره کل آموزش مرکز تخصصی آخوند خراسانی در این نشست که در سامانه اسکای روم برگزار شد، به تبیین واژه معرفت پرداخته و هرم رسیدن به معرفت را ترسیم کرد و ترکیب داده‌ها و اجزای مختلف را در دست یابی به دانش، مهم برشمرد.

وی با بیان اینکه هر یک از واژگان قرآن، داده‌هایی است که با کنار هم قرار گرفتن انسان را به معرفت رهنمون می‌سازند، این کتاب آسمانی را گنجینه معرفت لایزالی دانست و گفت: علوم دیگر نیز باید براساس معرفت یابی به قرآن رجوع کرده و به این گنج دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهشگر عرصه رسانه تصریح کرد: بحث معرفت و رسانه در قرآن از مباحث جدیدی است که با طرح آن باید مسیر تازه ای را در حوزه پژوهش رسانه باز کرد.

وی با برشمردن آیات متعددی، به اشارات قرآن از معرفت پرداخت و در ادامه بیان کرد: خداوند متعال راه‌ها و ابزارهایی را برای رسیدن به معارف و علم الیقین برای انسان در قرآن معرفی کرده است. دو ابزار عمده ای که در قرآن از آنها یاد شده است؛ حواس پنج گانه (سمع و بصر) و یا فواد است که از این دو به رسانه و وسیله ارتباط یاد می‌شود.

حسن نژاد در تبیین دو وسیله ارتباطی در وجود انسان، افزود: فواد، نگره رسانه‌ای است و همان باورهایی است که بر اساس آنها خداوند از انسان سوال خواهد کرد. در واقع خداوند دو سیستم شناخت برای انسان در جهت رسیدن به معرفت قرار داده است.

وی با تکیه بر اهمیت «فواد» در پایان ابراز کرد: تا انسان به باور (فواد) نرسد، نمی‌تواند به بینش و خرد (معرفت) دست یابد. بر این اساس امروزه باید در مورد اینکه رسانه چه نقشی در میان دین داران در ایجاد باور ایفا می‌کند، تحقیق کرد.

کد خبر 4969027

منبع: مهر

کلیدواژه: اصحاب رسانه قرآن کریم برنامه معرفت ویروس کرونا معرفی کتاب امام رضا ع دهه کرامت کنفرانس بین المللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مجمع عالی حکمت اسلامی معرفی نشریات سازمان تبلیغات اسلامی قرآن فلسفه پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات سازمان اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز امروز راه‌های تازه‌ای برای اثرگذاری پیدا کرده است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس حسین‌نژاد دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه (طنز پهلو) با اشاره به این که دنیا در حال عبور از طنز کلاسیک است و در حال تجربه فضایی پیچیده و قدری سخت هستیم، اظهار داشت: زبان و نوع نگاه طنز تغییر یافته و تولیدکنندگان طنز هر روز راهی تازه برای ارائه طنز خود می‌یابند.

وی درباره سطحی نگری طنز امروز گفت: تب شهروند رسانه در جهان امروز فزونی گرفته و هر فرد با داشتن یک صفحه اجتماعی می‌تواند طنز خود را عرضه دارد که باعث می‌شود به دلیل انبوهی تولید قدری توان تفکیک طنز خوب از بد وجود نداشته باشد.

حسین نژاد ادامه داد: طنز خوب می‌خنداند و مصلح اجتماعی است در عین حالی که طنز خوب هم تولید می‌شود بسیاری از طنازی‌ها در شبکه اجتماعی ما را به این سمت نمی‌برد و بنایش بر اصلاح نیست.

وی در عین حال فضای آموزش طنز را بسیار ضعیف دانست و افزود: افراد بدون استاد در دام مخاطب افتاده‌اند و تصور دارند اگر فلان مطلب را بیان کنند لایک یا بازدید بیشتری دریافت می‌کنند و از این رو از طنز اصلاح‌گر کمی دور افتاده‌ایم.

حسین نژاد لزوم توجه بیشتر به افراد و فعالان طنزِ جوان در حوزه رسانه‌های مجازی را یادآوری کرد و گفت: کار عالی مثل الماسی است که در میان همه تاریکی‌ها خواهد درخشید و تاثیر گذار نیز خواهد بود و جهان امروز نیازمند انجام کار‌های عالی در حوزه طنز و کمدی است.

دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه (طنز پهلو) افزود: طنز و اقتصاد این روز‌ها پیوندشان عمیق‌تر شده است. بسیاری افراد در شبکه‌های اجتماعی شروع به تولید آثار طنز و کمدی کردند و رفته رفته به ورطه‌ای گرفتار آمدند که هر محتوایی را برای بالا بردن سطح دنبال‌کننده و دریافت مبالغ بیشتر تولید کردند. در این میان افرادی که به اصول تولید طنز و کمدی پایبند هستند، حضور دارند؛ اما ما نیاز بیشتری به این فعالان طنز داریم.

مدیر دفتر طنز حوزه هنری تاکید کرد که تلاش‌های گسترده‌ای برای آموزش بنیادین تولید محتوای طنز مناسب به افراد داوطلب در سراسر کشور صورت گرفته است. در مرحله اول، با آغاز طرح ملی "قلمه" رویداد‌های آموزشی طنز برگزار شده و استادان با تجربه نیز به این فعالیت همراهی کرده‌اند.

او ادامه داد: در استان‌های یزد، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز آموزش طنز آغاز شده و در سال ۱۴۰۳، این آموزش‌ها در شش استان دیگر نیز ادامه خواهد یافت.

دبیر جشنواره ملی طنز و رسانه (طنزپهلو) در پایان گفت: غایت کار یک طنزپرداز و کمدین در جامعه، اصلاح آن است که این کار با نگاه دقیق به مسائل، نقد منصفانه، امیدآفرینی و نیفتادن به ورطه توهین و هجو اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است
  • نماز مسیر عبودیت خداوند است
  • دفاع در برابر ظالم یکی از مسلمات و توصیه‌های قرآن است
  • تظاهر به دینداری و انکار منافقانه حکم قصاص
  • قرآن بهترین کتاب برای مطالعه و هدایتگر است
  • حس آرامش و امنیت با آیه‌های قرآنی
  • هفته دوم آوریل؛ درباره همسایه‌های میکروسکوپی‌ و فسیل دخترعموی باستانی‌مان
  • پژوهش در خدمت تحول
  • ظالمان به فلاح نمی‌رسند
  • طنز امروز راه‌های تازه‌ای برای اثرگذاری پیدا کرده است