Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ "امیدعلی پارسا" امروز پنجشنبه ۱۹ تیرماه در جلسه نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه پیرامون بخشودگی و تقسیط مالیاتی در کشور اظهار کرد: تقسیط مالیات طبق قانون، نهایتا سه سال خواهد بود و بیش از سه سال هیچ شخصی در کشور اختیار نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قانون تقسیط مالیات طبق مصوبه سران قوا در سال ۹۷، پنج ساله اعلام شد که این مصوبه برای سال ۹۸ اعلام نشده و برای سال جاری نیز پیشنهاد همان ۶۰ ماهه را به سران قوا داده ایم اظهار کرد: تقسیط مالیات از نوع قانون است. یک ریال وصول مالیاتی و یک ریال تقسیط مالیاتی بدون قانون صورت نخواهد گرفت.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به موضوع بخشودگی مالیاتی اظهار کرد: بخشودگی مالیاتی یک کارشناسی است که باید درباره پرونده مخصوص، در محل کار و توسط یک سلسه مراتب اداری صورت گیرد که در این راستا و برای جلوگیری از اعمال نظر شخصی در این نوع پرونده‌ها سال گذشته، سال گذشته به اجلاس سران سه قوه موضوعات حذف سلسله مراتب اداری و از بین رفتن زمینه فساد اداری را پیشنهاد دادیم.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه سران قوا، در سال گذشته بحث بخشودگی ۹۰ درصدی برای بخش های تولیدی و ۸۰ درصدی برای بخش های غیرتولید مطرح شده است اظهار کرد: امسال نیز سران قوا تعیین کردن از خردادماه بحث بخشودگی ۸۰ و ۹۰ درصد ادامه پیدا کند که بعد از آن به صورت ۲ درصد ۲ درصد این میزان بخشودگی تا پایان سال به صورت ماهانه کاهش پیدا خواهد کرد.

پارسا با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز این روند ادامه پیدا خواهد کرد افزود: میزان بخشودگی های مالیاتی روند منطقی رو به کاهشی خواهد داشت و به هیچ عنوان دیگر به عقب بر نخواهیم گشت زیرا یکی از مشکلات نظام مالیات کشور در گذشته این بخشودگی جرایم بی حساب و کتاب بوده است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه باید به گونه ای قانون را تعریف کرده که تخلفات سنگین باشد تا هیچ کسی به سمت تخلف نرود افزود: روند بخشودگی ها در کشور به این شکل است و باید از ظرفیت این دستورالعمل ها استفاده کرد زیرا سیاست های بخشودگی مالیاتی قطعی و برگشت ناپذیر خواهد بود.

وی با طرح این سوال اصلی که مملکت را با چه میزان اعتبار و چگونه اداره می کنیم اظهار کرد: ۳۵۰ هزار میلیارد تومان حداقل پولی است که با آن می توان مملکت را اداره کرد که از این میزان، ماهانه ۱۲ هزار میلیارد تومان مالیات اخذ می شود این در حالی است که تنها هزینه حقوق های پرسنلی، حقوق کارمندان و بازنشستگان و ... ۲۸ هزار میلیارد تومان می باشد.

پارسا با اشاره به اینکه نفتی دیگر در کشور وجود ندارد اظهار کرد: چاپ پول در کشور هم اکنون به ظرفیت خودش رسیده و نفتی نیز در کشور دیگر وجود ندارد و تنها می ماند قرض‌های دولت و فروش اموال دولتی و ... که در خوشبینانه ترین حالت تقریبا مملکت به صورت سر به سر اداره می شود.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به دریافت مالیات در کشور اظهار کرد: در کشور مالیات بر اشخاص حقوقی را اول می گیریم. مجموع درآمد افراد مشمول مالیالت می شود که تا عددی به معافیت به همه داده می شود و پس از این عدد، افراد به صورت تصاعدی فزاینده، مشمول مالیات خواهند شد.

وی با اشاره به اخذ مالیات از بخش کشاورزی اظهار کرد: حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد افراد فعال در بخش کشاورزی، زندگی معیشتی بیشتری ندارد اما در همین بخش کشاورزی ۱۵ درصد افراد دارای درآمدهای میلیاردی هستند که باید مالیات تمرکز به سمت این ۱۵ درصد برود که در دهک بالای جامعه هستند و به دنبال آنکه بیشترین درآمد و ثروت را دارند پس باید مالیات درآمد خود را نیز بدهند.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سازمان امور مالیاتی رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور هزار میلیارد تومان تقسیط مالیات سران قوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رسانه مالیاتی ایران، سید محمد هادی سبحانیان طی حکمی، حمید بهزادی بخش را در راستای اصلاح فرآیندها و نحوه مالیات ستانی به نفع اقشار مختلف مردم با رویکرد تکریم مودیان، اهتمام به عدالت محوری، انقلابی‌گری، مردم‌داری، فساد ستیزی و قانون مداری در راستای تحقق اهداف دولت مردمی و حل مشکلات مردم، به عنوان «دستیار مردمی سازی» منصوب کرد.

از جمله اهداف مهم طول خدمت ایشان که در این حکم انتصاب آمده است می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

·       دریافت گزارش دقیق از ارکان دولت در خصوص محل هزینه کرد درآمدهای مالیاتی و ارائه موثر آنها به افکار عمومی کشور

·       طراحی و اجرای طرح‌های تحولی به منظور ایجاد سهولت در فرایندهای مالیات ستانی برای اقشار مختلف مردم

·       ارتقای شفافیت پیش بینی پذیری و استاندارد کردن فرآیندهای انجام امور برای اقشار مختلف مردم در مراجعه به سازمان

·       شتابدهی و تقویت رسیدگی به مشکلات عموم مردم مراجعه کننده در جهت ارتقای اعتماد به سازمان امور مالیاتی کشور

·       مشاوره و همکاری با بخش‌های مختلف سازمان برای ارتقا استانداردهای محیطی و تعاملی سازمان امور مالیاتی کشور در مواجهه با مودیان

گفتنی است حمید بهزادی بخش پیش از این‌ مشاور هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت و کمیسیون‌های تلفیق بودجه سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ بوده است. وی همچنین مدیرعامل و از اعضای هیات موسس اندیشکده سیاستگذاری اقتصاد و پیشرفت ماهد است که در زمینه بودجه، انرژی، مالیات و شفافیت در نهادهای اندیشه ورزی فعالیت داشته است.

مشاور دفتر امور شرکت های دولتی وزارت اقتصاد و عضو شورای سردبیری برنامه تلویزیونی پایش از دیگر فعالیت های بهزادی بخش است.

دیگر خبرها

  • دریافت مالیات باید عادلانه باشد
  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • توازن و عدالت در اخذ مالیات باید لحاظ شود
  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • آموزش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۴۰۳
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است