Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@18:49:19 GMT

کانون گردو غبار بستر تالاب هامون نهال کاری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۷۷۸۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت:طرح نهال‌کاری در کانون‌های گرد و غبار تالاب بین‌المللی هامون به مساحت بیش‌از یکهزار هکتار آغاز شد.

وحیدپورمردان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: محیط زیست سیستان و بلوچستان برنامه‌های متعددی برای مهار پدیده گرد و غبار در شمال استان در دست اجرا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از جمله برنامه‌های کنترل گرد و غبار در تالاب بین المللی هامون، قرق ۷۵ هزار هکتار از بستر تالاب به بمنظور حفظ پوشش گیاهی برای سالم ماندن بستر تالاب و کنترل گرد و غبار است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: از دیگر برنامه‌های اجرایی هدایت سیلاب‌ها و دشت‌مال‌های ورودی به تالاب به مناطق هدف و کانون‌های گرد و غبار برای تثبیت بستر تالاب است.

وی بیان کرد: پدیده گرد و غبار با شروع فصل گرما و خشک شدن تدریجی تالاب بین‌المللی هامون و وزش بادهای ۱۲۰ روزه یکی از پیامدهای خشکسالی است که معضلات فراوانی در شمال استان ایجاد کرده است.

پورمردان ادامه داد: یکی از محورهای اساسی که در برنامه احیای تالاب بین‌المللی هامون در دستور کار محیط زیست استان قرار دارد کنترل پدیده گرد و غبار برخاسته از بستر تالاب توسط بادهای منطقه است که برای دستیابی به این هدف برنامه‌های متعددی اجرا یا در دست اقدام است.

منبع: الف

کلیدواژه: تالاب بین المللی هامون بستر تالاب گرد و غبار محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهال گردو اصلاح شده و تضمینی فقط 35 هزار تومان

هیئت مدیره شرکت جایا کالا، برای ارائه نهال های ضمانتی و با کیفیت در راستای حمایت از باغداران عزیز و ترویج ارزان فروشی و با توجه به تولید انبوه نهال در سال 402 و ارائه بیش از 1 میلیون نهال به مناطق مختلف گرم سیری و سرد سیری کشور، در سال جاری نیز سعی دارد کمترین قیمت ممکن را برای بخش نهال در نظر بگیرند.

امسال با تکیه بر برکت بارش های فراوان و نعمت های بی انتهای خداوند و رونق یافتن زمین های زراعی نهالستان، این تخفیفات، یک هدیه برای باغداران عزیز خواهد بود. با ارائه نهال با قیمت بسیار مناسب، کشاورزان و باغداران عزیز کشور عزیزمان توان خرید تعداد بالایی نهال را خواهند داشت و می توانند با کمترین بودجه به احداث باغ خود بپردازند و فرصت شرکت در قرعه کشی بزرگ جایا کالا را نیز از دست ندهند.

خرید نهال گردو

نهال گردو یکی از نهال های پر طرفدار در کشور عزیزمان بوده و در اکثر نقاط کشورمان قابل کاشت است. اما برای کاشت و برداشت محصول فراوان از این درخت، باید رقم مخصوص هر منطقه را کاشت کنید. به عنوان مثال نهال گردو سردسیری را برای مناطق کوهستانی و سردسیر پیشنهاد می دهیم که شامل نهال گردو چندلر، فرنور، فرانکت(رقم گرده افشان)، اسرائیلی و غیره است و برای مناطق گرم سیری نیز نهال گردو پکان را پیشنهاد می دهیم. در بین رقم های گردو، نهال گردو ژنوتیپ برتر نیز می تواند در تیپ های مختلف برای مناطق مختلف ارائه شود که برترین ژن مربوط به تیپ 9 است. تولید این نهال توسط نهالستان ارغوان نهال با مدیریت بابایی، کارشناس ارشد باغداری، انجام می شود. شرکت جایا کالا نیز با همکاری ارغوان نهال، این نهال را با قیمت مناسب به شهرهای مختلف کشور ارائه می دهد.

نهال گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ 9

این نهال مقاومت بسیار بالایی به گرما و سرما داشته و تولید و اصلاح آن نیز هزینه های زیادی را می طلبد. این نهال زود بازده است و علاوه بر مزایایی که شمردیم، در مناطق مرطوب شمال کشور نیز مقاوم بوده و زود خزان نیز است.

نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر اولین بار در کشور آمریکا کشف شده و به دلیل میوه های مرغوب و طعم مطبوع و همچنین مقاومت آن به سرما، به سرعت در همه جای دنیا شناخته شد. امروزه بذر این نهال در کشور ما نیز به وفور پیدا می شود. در نهالستان فروشگاه جایا کالا با انجام اصلاحاتی روی این نژاد، سرعت باردهی آن بیشتر شده و از سال اول بار دهی را شروع می کند. این نهال به صورت پیوندی و بذری اصلاح شده در جایا کالا موجود است. این نهال در ارتفاعات 0 تا 1200 متری از سطح دریا نتیجه عالی می دهد.

نهال گردو فرنور

این نهال نیز همه ویژگی های چندلر را دارد. تنها تفاوت آن با چندلر میزان ارتفاع از سطح دریا است. این نهال می تواند در ارتفاعات 0 تا 1800 متری از سطح دریا عملکرد بهتری ارائه دهد. در سایت جایا کالا برای همه رقم های گردو مقاله های مخصوصی قرار داده شده است. می توانید جهت مطالعه و کسب اطلاعات در خصوص نهال گردو ، وارد سایت شوید و مقاله های مورد نظرتان را مطالعه کنید. در صورتی که سوالی داشتید، می توانید با شماره های ثبت شده در پایین همین مقاله با ما تماس بگیرید.

نهال پیوندی

خرید نهال پیوندی یکی از موارد مهمی است که باغبانان و علاقه مندان به باغبانی باید به آن توجه کنند. اما قبل از خرید نهال پیوندی، باید به چند نکته مهم توجه کرد تا از انتخاب صحیح و موفقیت در رشد و توسعه نهال اطمینان حاصل کرد.

انتخاب منبع پیوند

اولین نکته مهم در انتخاب نهال پیوندی، انتخاب منبع پیوند است. باید از منابع معتبر و با کیفیت برای پیوند استفاده کرد تا نهال به درستی رشد کند و محصول خوبی تولید کند. همچنین باید مطمئن شد که منبع پیوند، بیماری‌های قارچی یا باکتریایی ندارد تا به نهال انتقال ندهد.

اهمیت نوع پیوند

در انتخاب نهال پیوندی، نوع پیوند نیز بسیار مهم است. پیوند می‌تواند به صورت پیوند کلاسیک یا پیوند تاجی انجام شود. هر کدام از این نوع‌ها ویژگی‌ها و مزایا و معایب خاص خود را دارند که باید با دقت مورد بررسی قرار گیرند.

انتخاب نهال پیوندی با سن و اندازه مناسب

علاوه بر این، باید به انتخاب نهال با سن مناسب نیز توجه کرد. نهال‌های جوان تر ممکن است سریع‌تر در روند رشد و توسعه قرار بگیرند اما نهال‌های بالغ تر ممکن است مقاومت بیشتری نسبت به شرایط محیطی داشته باشند. در نهایت، باید به انتخاب نهالی با ارتفاع و شکل مناسب نیز توجه کرد. ارتفاع و شکل نهال باید با شرایط محیطی و فضای موجود در باغ مطابقت داشته باشد تا بهترین نتیجه را در رشد و توسعه نهال داشته باشید. با رعایت این نکات مهم، می‌توانید نهال پیوندی مناسبی را انتخاب کرده و از رشد و توسعه بهتری برخوردار شوید. این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا از خرید نهال پیوندی خود لذت ببرید و نتایج مطلوبی را به دست آورید.

مزایای خرید نهال پیوندی آنلاین

خرید نهال پیوندی آنلاین یکی از روش‌های محبوب برای تهیه گیاهان و درختان با کیفیت بالا است. این روش به شما امکان می‌دهد تا به راحتی انواع مختلفی از نهال‌ها را از فروشگاه‌ آنلاین و معتبر جایا کالا تهیه کنید و از مزایای زیادی بهره‌مند شوید.

یکی از مزایای اصلی خرید نهال پیوندی آنلاین، صرفه‌جویی در زمان و هزینه است. با استفاده از این روش، شما نیازی به سفر به فروشگاه‌های مختلف ندارید و می‌توانید به راحتی انواع مختلفی از نهال‌ها را به صورت آنلاین انتخاب کنید و سفارش دهید. بنابراین، خرید نهال پیوندی آنلاین نه تنها به شما امکان می‌دهد تا در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید، بلکه به شما امکان می‌دهد تا نهال مورد نظر خود را از میان طیف متنوع و گسترده ای از گیاهان و درختان انتخاب کنید و از خدمات مشاوره‌ی حرفه‌ای نیز بهره‌مند شوید. این روش مطمئناً یکی از بهترین راه‌ها برای خرید نهال‌های با کیفیت و سالم است.

خرید نهال

شرکت جایا کالا با تنوعی بیش از 350 رقم نهال مثمر و غیر مثمر، به صورت اصلاح شده و پیوندی، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز در سراسر کشور است. جهت خرید نهال می توانید از بخش فروشگاه به صورت آنلاین خرید کنید یا با شماره های ثبت شده در پایین صفحه با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس: 09104162520 - 09214452456

شماره تماس کارشناس: 09141836535

آدرس سایت: jayakala.ir

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888888

دیگر خبرها

  • تالاب زیبای ایران پس از ۳ سال دوباره زنده شد /عکس‌ها
  • نهال گردو اصلاح شده و تضمینی فقط 35 هزار تومان
  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • تالاب زیبای ایران پس از ۳ سال دوباره زنده شد | تصاویر
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • طرح کاشت نهال گردوی ژنوتیپ 7 با قیمت 80 هزار تومان
  • ورود بیش از ۳۰۰ فلامینگو به تالاب بین المللی گاوخونی
  • میهمانی ۳۰۰فلامینگو در گاوخونی/ نخستین کلونی‌های جوجه‌آوری ثبت شد