Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@21:57:36 GMT

علت سرماخوردگی در روزهای گرم سال

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۷۸۰۴

علت سرماخوردگی در روزهای گرم سال

 بابک مهشید فر، با عنوان این مطلب که سرماخوردگی در فصول گرم سال هم اتفاق می افتد،گفت: علت سرماخوردگی، کاهش دما نیست. بلکه دلیل آن، تهویه نامناسب است.

این متخصص طب اورژانس، افزود: تهویه نامناسب در مکان های بسته، باعث می شود بازدم افراد باعث بیماری شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در خصوص تاثیر گرما بر کاهش بیماری کووید ۱۹، گفت: تحقیقات نشان می دهد که افزایش دما تاثیری در کاهش این بیماری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهشیدفر ادامه داد: آنچه باعث پیشگیری از انتقال ویروس می شود، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی است.

این متخصص طب اورژانس، بر ضرورت استفاده از ماسک در فضاهای بسته و محیط هایی که تجمع زیاد است، تاکید کرد و گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از تهویه مناسب در محیط های بسته، می تواند از انتقال بیماری جلوگیری کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرماخوردگی ویروس کرونا ماسک کووید 19 سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک

احسان رضایی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به کود بیولوژیک گفت: محصول تولیدی ما یک کود بیولوژیک فرآوری شده از مواد آلی کشاورزی با میکروارگانیسم‌های مفید خاک است. این محصول را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاهی مزرعه و باغ مصرف کرد.

این محصول می‌تواند بیماری‌های ریشه را بیش از ۵۰ درصد کاهش داده و رشد گیاه را بیش از ۳۰درصد افزایش دهد.

او افزود: این محصول یک مهار کننده زیستی با ویژگی‌های تقویت و اصلاح کنندگی خاک است. این محصول موجب کنترل انواع بیماری‌های گیاهی در خاک می‌شود. به دلیل دارا بودن مواد آلی ساختمان و قدرت نگهداری آب در خاک را بهبود می‌بخشد. به دلیل دارا بودن مواد بیولوژیکی فعال نیاز به اضافه کردن سالانه ندارد و تنها با یک بار اضافه کردن این محصول به خاک ۲ تا ۳ سال به صورت فعال موثر خواهد بود. 

رضایی بیان کرد: این محصول فاقد هرگونه آفت کش و ماده شیمیایی مضر است و برای تولید محصول سالم توصیه می‌شود. حتی یک تن از این محصول در هر هکتار با هزینه مناسب برای رسیدن به برخی از این خواص کافی است. با مصرف این محصول خسارت ناشی از بیماری‌های خاکزاد کاهش یافته و نیاز به مصرف سموم شیمیایی نیز کاهش می‌یابد. محصول بیوراس برای باغ مزرعه و گلخانه‌های تجاری توصیه می شود و به زودی محصولات خانگی آن نیز عرضه خواهد شد.

او با اشاره به کود اوره گوگردی آهسته گفت: کود کشاورزی، اوره و ازت مورد نیاز گیاه را تامین می‌کند و مصرف بسیار گسترده‌ای در کشاورزی دارد، اما از آنجا که اوره حلالیت بسیار بالایی دارد به محض مصرف در آب حل شده و ضمن اینکه به گیاه فرصت جذب کافی را نمی‌دهد سبب آلودگی آب و خاک می‌شود. اما این شرکت با تکیه بر دانش و مهارت واحد تحقیق و توسعه خود راه حل علمی مناسبی برای رفع این مشکل به کار برده است.

او درباره مزایای این محصول اظهار کرد: اوره گوگردی آهسته محصولی با دانش فنی و به روز جهانی بوده که با ایجاد یک پوشش پلیمری بر روی گرانول اوره باعث افزایش زمان انحلال پذیری اوره به مدت ۴۰ روز شده است و مزایای آن به این صورت است: نیتروژن پایدار تامین می‌کند. پوشش پلیمری نیتروژن را با سرعت کنترل شده آزاد و از گیاه سوزی جلوگیری می‌کند. نیتروژن دائماً در دسترس گیاهان خواهد بود. استفاده همراه با دانه‌ها بی خطر است. دوستدار محیط زیست است. اتلاف نیتروژن را از طریق شستشو، تبخیر و نیتروژن زدایی بسیار کاهش می‌دهد. پوشش پلیمری زیست تخریب پذیر دارد. میزان مصرف اوره خام برای دستیابی به نتایج بهینه را به شکل چشم گیری کاهش می‌دهد. مقرون به صرفه است. باعث کاهش هزینه نیروی کار می‌شود و هزینه حمل و نقل را کاهش میدهد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به سیستم پایش نور و پارامتر‌های شیمیایی هوا اظهار کرد: این سیستم توانایی پایش نور گلخانه در دو طیف نوری مرئی طیف موثر در فتوسنتر و مادون قرمز طیف موثر در گرمایش گلخانه را دارد که به وسیله دو طیفی بودن این سیستم میتواند کمک شایانی به گلخانه دار در زمینه پیش بینی وضعیت کشت کند، همچینین در گلخانه‌های دارای شید این سیستم جزء اصلی سیستم کنترلی بوده و با بهره گیری X سنسور‌های به روز توانایی پایش پارامتر‌های CO و CO ۲ را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)